خانه :: اساتید :: اخبار

اخباردفتر ریاست و روابط عمومی


به اطلاع مراجعه کنندگان محترم می‌رساند
کلیه واحدهای دانشگاه زنجان از تاریخ 97.05.20 لغایت 97.06.01 تعطیل خواهد بود

به استناد تبصره یک  ماده 55 و ماده 81 آیین نامه استخدامی و با توجه به مصوبه مورخ 97.04.03 هیات رئیسه مبنی بر تعطیلات تابستانی دانشگاه، بدینوسیله به اطلاع مراجعه کنندگان، دانشجویان و همکاران محترم دانشگاهی می‌رساند؛ دانشگاه زنجان از تاریخ 97.05.20 لغایت 97.06.01  دایر نخواهد بود، لذا مراجعین گرانقدر جهت انجام امور دانشگاهی بعد از تاریخ قید شده در دانشگاه حضور یابند.




امضای تفاهم نامه همکاری پنج جانبه
بین دانشگاه زنجان با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن

تفاهم نامه پنج جانبه همکاری بین دانشگاه زنجان با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان زنجان منعقد شد.

به منظور تقویت و گسترش همکاری و تعامل دانشگاه زنجان و صنعت به عنوان دو مؤلفه اصلی اثرگذار در فرایند توسعه پایدار، تفاهم نامه پنج جانبه ای بین دانشگاه زنجان با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان زنجان طی مراسمی به امضاء طرفین رسید.

باید تلاش کرد تا جامعه نسبت به اهمیت و نقش ملموس و تأثیرگذار واقعی دانشگاه واقف گردد و ارتباطی نزدیک میان قابلیت های دانشگاه در حل مسائل شهر و عامه مردم شکل گیرد و هم اکنون در دانشگاه زنجان آمادگی لازم برای ایفای نقش در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف وجود دارد. یکی از بخش‌های مهم که می‌تواند درشتاب بخشیدن به توسعه استان مؤثر باشد، بخش تولید، تجارت، بازرگانی و صنعت معدن است که با فراهم شدن زمینه ارتباط این بخش­ها با دانشگاه و مراکز علمی می‌توان دستاوردها و ثمرات ارزشمندی را نصیب مردم استان و حتی کشور کند.

تنها درسایه همکاری بین دانشگاه و صنعت است که ثمره و آثار یافته‌های علمی اندیشمندان می‌تواند درقالب تولید محصول دانش محور در زندگی مردم نمود واقعی پیدا کند. در سالهای اخیر دانشگاه زنجان فضا و بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسبب برای برقراری رابطه ای هدفمند و مؤثر با صنعت فراهم آورده است. نظر به دایره فعالیت و تنوع خدمات قابل ارائه به درصد زیادی از افراد جامعه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان زنجان با همراهی و همکاری دانشگاه می‌توان برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی به همکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرگانان، اصناف و بازاریان، صنعت گران و معدن کاران را در دستور کار قرارداد و در جهت کیفی شدن خدمات و بالابردن سطح توانمندی‌ها و افزایش بهره وری جامعه هدف، گام‌های اساسی و مثبتی برداشته شود.

گفتنی است مدت این تفاهم نامه یک سال است که در آن موضوعاتی چون اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی فی مابین در سطوح وزارتخانه و استان، جمع آوری مشکلات صنعت و دانشگاه، طبقه‌بندی و اولویت‌گذاری به منظور ارائه راهکارهای مناسب، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از محققان و متخصصان فعال دانشگاهی در زمینه اجرای طرح‌های موفق تحقیقاتی و پژوهشی دربخش صنعت، معدن و تجارت، ایجاد بانک اطلاعاتی ازطرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک صنعت و دانشگاه به منظور اطلاع رسانی از فعالیت‌های مشترک و توسعه همکاری‌های دانشگاه و صنعت، آشنایی بخش صنعت با توانایی‌های دانشگاه برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز صنایع، انعکاس مسائل و مشکلات صنایع به دانشگاه برای ارائه راهکارهای علمی و مناسب، برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از نیروهای کارآمد برای استفاده از نتایج تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی دربخش صنعت، استفاده از ابزارهای انگیزشی لازم و جذاب برای مدیران واحدهای تولیدی برای بهبود برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت و استفاده از محققان و متخصصان فعال دانشگاه درجهت فعال کردن هرچه بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه در بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار گرفته است.

 

عکس های مربوطه را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

 




میز خدمت الکترونیکی راه اندازی شد
میز خدمت الکترونیکی در دانشگاه زنجان راه اندازی شد

با توجه به بخشنامه های ریاست محترم جمهوری، وزارت عتف و استانداری زنجان و در راستای تسهیل ارایه خدمات به مراجعین محترم، میز خدمت الکترونیکی دانشگاه زنجان راه اندازی گردید.

کلیه همکاران دانشگاهی از قبیل اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان می توانند از طریق سامانه های ذیل با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، خدمات مربوطه را دریافت نمایند.

اعضای هیات علمی (کارگزینی و دبیرخانه) erp.znu.ac.ir

اعضای هیات علمی و دانشجویان (آموزش) golestan.znu.ac.ir

 اعضای هیات علمی (پژوهش) samp.znu.ac.ir

دانشجویان (تغذیه) food.znu.ac.ir

 

ارباب رجوع خارج از دانشگاه می توانند با مراجعه به آدرس erp.znu.ac.ir و قسمت میز خدمت الکترونیکی، حوزه مربوطه را انتخاب کرده و سپس در قسمت موضوع پیام، نوع خدمت درخواستی را انتخاب نمایند.

با وارد کردن متن درخواست، و در صورت نیاز به الصاق اسکن مدارک از طریق "بخش الصاق" فایل، درخواست خود را ثبت نمایند.

در صفحه ثبت درخواست، کد رهگیری و رمز نامه جهت پیگیری درخواست شما به صورت الکترونیکی در اختیار قرار داده خواهد شد.




انتصابات صورت گرفته
طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه

 

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه دکتر علی عمارلو عضو هیأت علمی پژوهشکده به عنوان معاون پژوهشکده فناوری های نوین زیستی، دکتر لقمان ابراهیمی عضو هیأت علمی گروه روانشناسی به عنوان رییس مرکز مشاوره دانشجویی و دکتر حسین فراهانی عضو هیأت علمی گروه جغرافیا به عنوان مدیر گروه مذکور منصوب شدند و از دکتر علیرضا یوسفی در سمت معاون پژوهشکده، آقای اباذر چراغی در سمت رییس مرکز مشاوره دانشجویی و دکتر بهروز محمدی یگانه در سمت مدیر گروه آموزشی جغرافیا تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 سوابق علمی و پژوهشی ایشان به شرح زیر است:

سوابق علمی دکتر علی عمارلو استادیار گروه بیوتکنولوژی:

تعداد کتاب: 1 جلد

تعداد کل مقالات: 49 عنوان

مقالات مجلات: 20 عنوان

مقالات همایش ها: 29 عنوان

طرح های پژوهشی: 19 مورد

پایان نامه های راهنمایی شده: 7 مورد

 

دکتر لقمان ابراهیمی استادیار گروه آموزشی روانشناسی عمومی، دوره‏ کارشناسی خود را در دانشگاه زنجان، رشته مشاوره درسال 87-1383 گذرانده است. دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری وی  در دانشگاه علامه طباطبایی، رشته مشاوره و مشاوره خانواده به ترتیب در سال های 89-1387 و 93-1389بوده است.

سوابق علمی ایشان به شرح زیر است:

تعداد کتاب ها: 3 جلد

تعداد کل مقالات: 29 عنوان

مقالات مجلات: 13 عنوان

مقالات همایش ها: 16 عنوان

طرح های پژوهشی: 1 مورد

پایان نامه های راهنمایی شده: 4 مورد

 

دکتر حسین فراهانی استادیار گروه آموزشی جغرافیا، دوره‏ کارشناسی، ارشد و دکتری خود را در دانشگاه تهران، به ترتیب در رشته های باستان شناسی و جغرافیا و برنامه ریزی روستایی درسال های 75-1371، 78-1375 و 85-1378 گذرانده است.

سوابق علمی ایشان به شرح زیر است:

تعداد کتاب ها: 1 جلد

تعداد کل مقالات: 87 عنوان

مقالات مجلات: 32 عنوان

مقالات همایش ها: 55 عنوان

طرح های پژوهشی: 1 مورد

پایان نامه های راهنمایی شده: 69 مورد

 

 




مناقصه طبخ و توزیع غذای دانشجویی
مهلت دریافت اسناد مناقصه از سایت: شنبه 97/05/06 تا شنبه 97/05/13

 

آگهی مناقصه عمومی

(نوبت اول)

 

دانشگاه زنجان در نظر دارد طبخ و توزیع غذای دانشجویی دانشگاه زنجان برای سال 98- 97 را از طریق انجام مناقصه عمومی به اشخاص حقوقی واجد شرایط واگذار نماید. بدینوسیله کلیه متقاضیان شرکت در مناقصه (دارای گواهی تائید صلاحیت در امور آشپزخانه و رستوران از وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی) می‌توانند از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اقدام نمایند. کلیه مراحل برگزاری مناقصه اعم از دریافت اسناد و تحویل اسناد پیشنهادات قیمت و سایر مراحل مناقصه، از طریق درگاه سامانه (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir  انجام خواهد شد. لازم است مناقصه‌گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند. تاریخ انتشار آگهی در سامانه 97/05/06 می‌باشد.

الف- شماره مناقصه (مرجع): 104

ب- شماره فراخوان درج شده در سامانه تدارکات الکترونیک: 200973798000005

ج- مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت: مناقصه‌گران می‌توانند از ساعت 8 صبح روز شنبه تاریخ 97/05/06 تا ساعت 12 روز شنبه تاریخ 97/05/13 به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) مراجعه و نسبت به شرکت در مناقصه اقدام نمایند.

د- مهلت زمانی ارائه پیشنهاد قیمت: تا ساعت 10 صبح روز شنبه تاریخ 97/06/03

ی- زمان و محل بازگشایی پاکت‌ها: ساعت 11 روز یکشنبه تاریخ 97/06/04 دفتر معاونت اداری- مالی

ه- مبلغ تضمین شرکت در مناقصه: سپرده شرکت در مناقصه شامل ضمانت‌نامه بانکی (مدت اعتبار تضمین‌های بانکی باید حداقل 3 ماه پس از تاریخ افتتاح پیشنهاد‌ها باشد) چک تضمین شده بانکی و یا واریز وجه نقد به مبلغ 1/400/000/000 ریال به شماره حساب 1703051819 بانک تجارت به نام سپرده دانشگاه زنجان و ارائه اصل فیش بانکی.

تذکر مهم: مناقصه‌گر، از زمان دریافت اسناد تا ارسال پاکت الف، ب و ج الزاماٌ تمام مراحل را از طریق سامانه ستاد انجام خواهد داد و مناقصه‌گر به غیر از اقدام از سامانه ستاد، پاکت‌های الف، ب و ج را می‌بایست در یک پاکت اصلی قرار داده و به صورت فیزیکی تا ساعت 12 تاریخ 97/06/03 به دبیرخانه مرکزی دانشگاه زنجان تحویل نمایند.

 

شماره تلفن جهت کسب اطلاعات بیشتر با

مدیریت امور حقوقی و قراردادها، 33052826 - اداره تغذیه 33052297




مناقصه سرپرستی و تنظیف خوابگاه دانشجویی
مهلت دریافت اسناد مناقصه از سایت: شنبه 97/05/06 تا شنبه 97/05/13

 

آگهی مناقصه عمومی

(نوبت اول)

 

دانشگاه زنجان در نظر دارد امور سرپرستی و تنظیف خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه زنجان برای سال 98- 97 را از طریق انجام مناقصه عمومی به اشخاص حقوقی واجد شرایط واگذار نماید. بدینوسیله کلیه متقاضیان شرکت در مناقصه (دارای گواهی تائید صلاحیت در رشته خدمات عمومی از وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی) می‌توانند از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اقدام نمایند. کلیه مراحل برگزاری مناقصه اعم از دریافت اسناد و تحویل اسناد پیشنهادات قیمت و سایر مراحل مناقصه، از طریق درگاه سامانه (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir  انجام خواهد شد. لازم است مناقصه‌گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند. تاریخ انتشار آگهی در سامانه 97/05/06 می‌باشد.

الف- شماره مناقصه (مرجع): 103

ب- شماره فراخوان درج شده در سامانه تدارکات الکترونیک: 200973798000004

ج- مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت: مناقصه‌گران می‌توانند از ساعت 8 صبح روز شنبه تاریخ 97/05/06 تا ساعت 12 روز شنبه تاریخ 97/05/13 به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) مراجعه و نسبت به شرکت در مناقصه اقدام نمایند.

د- مهلت زمانی ارائه پیشنهاد قیمت: تا ساعت 10 صبح روز شنبه تاریخ 97/06/03

ی- زمان و محل بازگشایی پاکت‌ها: ساعت 10 روز یکشنبه تاریخ 97/06/04 دفتر معاونت اداری- مالی

ه- مبلغ تضمین شرکت در مناقصه: سپرده شرکت در مناقصه شامل ضمانت‌نامه بانکی (مدت اعتبار تضمین‌های بانکی باید حداقل 3 ماه پس از تاریخ افتتاح پیشنهاد‌ها باشد) چک تضمین شده بانکی و یا واریز وجه نقد به مبلغ 1/900/000/000 ریال به شماره حساب 1703051819 بانک تجارت به نام سپرده دانشگاه زنجان و ارائه اصل فیش بانکی.

تذکر مهم: مناقصه‌گر، از زمان دریافت اسناد تا ارسال پاکت الف، ب و ج الزاماٌ تمام مراحل را از طریق سامانه ستاد انجام خواهد داد و مناقصه‌گر به غیر از اقدام از سامانه ستاد، پاکت‌های الف، ب و ج را می‌بایست در یک پاکت اصلی قرار داده و به صورت فیزیکی تا ساعت 12 تاریخ 97/06/03به دبیرخانه مرکزی دانشگاه زنجان تحویل نمایند.

 

شماره تلفن جهت کسب اطلاعات بیشتر با

مدیریت امور حقوقی و قراردادها، 33052826 - اداره خوابگاهها 33052704-33052298




ارتقای علمی 2 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه
طی جلسه هیأت ممیزه ارتقای تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه مورد تایید قرار گرفت

جلسه هیأت ممیزه دانشگاه‏ زنجان روز چهارشنبه 27 تیرماه با حضور اعضای این هیأت در سالن اجتماعات شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار گردید که حاصل این جلسه یک روزه، ارتقاء علمی 2 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه زنجان بود.

لازم بذکر است که ریاست دانشگاه زنجان طی پیامی ارتقاء رتبه علمی این اساتید گرانقدر را تبریک گفت. متن پیام تبریک به شرح زیر می باشد:

همکاران ارجمند
جناب آقای دکتر عباس ربیعی، جناب آقای دکتر رسول محرمی

ارتقاء رتبه علمی‏ تان را که مایه دلگرمی و بالندگی دانشگاه و دانشگاهیان خواهد بود به شما و خانواده بزرگ دانشگاه تبریک و تهنیت عرض می ‏نمایم.

امید است ضمن استمرار خدمات ارزنده علمی و پژوهشی، با اتکال به خداوند متعال و بهره‏ گیری از توان و تجربه علمی در همه ابعاد زندگی به‏ ویژه تلاش روزافزون در عرصه‏ های علمی و پژوهشی موفق و مؤید بوده و همچنان برای دانشگاه مایه افتخار باشید.

و ما توفیقِنا الاّ بالله
سیدمحسن نجفیان
رئیس دانشگاه

 

 ضمن عرض تبریک و تهنیت به اساتید و دانشگاهیان عزیز توفیقات روز افزون را از درگاه ایزد منان برای ایشان مسئلت می نماییم.

 




مناقصه ایاب و ذهاب (نوبت دوم)
مهلت دریافت اسناد مناقصه از سایت: دوشنبه 97/05/01 تا شنبه 97/05/06

 

آگهی مناقصه عمومی

(نوبت دوم)

 

دانشگاه زنجان در نظر دارد ایاب و ذهاب کارکنان دانشگاه زنجان برای سال 98- 97 را از طریق انجام مناقصه عمومی به اشخاص حقوقی واجد شرایط واگذار نماید. بدینوسیله کلیه متقاضیان شرکت در مناقصه (دارای گواهی تائید صلاحیت در رشته امور حمل و نقل از وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی) می‌توانند از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اقدام نمایند. کلیه مراحل برگزاری مناقصه اعم از دریافت اسناد و تحویل اسناد پیشنهادات قیمت و سایر مراحل مناقصه، از طریق درگاه سامانه (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir  انجام خواهد شد. لازم است مناقصه‌گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند. تاریخ انتشار آگهی در سامانه 97/05/01 می‌باشد.

الف- شماره مناقصه (مرجع): 105

ب- شماره فراخوان درج شده در سامانه تدارکات الکترونیک: 200973798000003

ج- مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت: مناقصه‌گران می‌توانند از ساعت 8 صبح روز دوشنبه تاریخ 97/05/01 لغایت تا ساعت 8 روز شنبه به تاریخ 97/05/06 به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) مراجعه و نسبت به شرکت در مناقصه اقدام نمایند.

د- مهلت زمانی ارائه پیشنهاد قیمت: تا ساعت 10 روز سه‌شنبه تاریخ 97/05/16

ی- زمان و محل بازگشایی پاکت‌ها: ساعت 10 روز چهارشنبه تاریخ 97/05/17 دفتر معاونت اداری- مالی

ه- مبلغ تضمین شرکت در مناقصه: سپرده شرکت در مناقصه شامل ضمانت‌نامه بانکی (مدت اعتبار تضمین‌های بانکی باید حداقل 3 ماه پس از تاریخ افتتاح پیشنهاد‌ها باشد) چک تضمین شده بانکی و یا واریز وجه نقد به مبلغ 300/000/000 ریال به شماره حساب1703051819 بانک تجارت به نام سپرده دانشگاه زنجان و ارائه اصل فیش بانکی.

تذکر مهم: مناقصه‌گر، از زمان دریافت اسناد تا ارسال پاکت الف، ب و ج الزاماٌ تمام مراحل را از طریق سامانه ستاد انجام خواهد داد و مناقصه‌گر به غیر از اقدام از سامانه ستاد، پاکت‌های مذکور را می‌بایست به صورت فیزیکی تا ساعت 12 تاریخ 97/05/16 به دبیرخانه مرکزی دانشگاه زنجان تحویل نمایند.

شماره تلفن جهت کسب اطلاعات بیشتر با

مدیریت امور حقوقی و قراردادها، 33052826 - اداره خدمات و پشتیبانی 33052352




آغاز بکار رسمی جشنواره سراسری قرآن و عترت
دانشگاه زنجان میزبان سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور

 

"سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‏های کشور" نیمه دوم شهریورماه امسال به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می شود.

 

در راستای فراهم نمودن تمهیدات برگزاری این جشنواره قرآنی در دانشگاه زنجان، دکتر رشید جعفرپور مدیرکل پشتیبانی از فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه هیأتی متشکل از کارشناسان وزارتی با حضور در دانشگاه زنجان از محل دبیرخانه این جشنواره، سالن‏ها، محل‏های اسکان و مقدمات پیش بینی شده بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند فراهم‏سازی تمهیدات برگزاری این جشنواره قرآنی در دانشگاه زنجان قرار گرفتند.

در ابتدای سفر یکروزه مدیرکل پشتیبانی از فعالیت های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان زنجان، وی با دکتر سید محسن نجفیان رئیس دانشگاه زنجان و دکتر بهرام بهرامی معاون فرهنگی دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، مدیرکل پشتیبانی از فعالیت های قرآنی وزارت علوم، برگزاری مسابقات قرآنی را موجب نزول خیرات و برکات فراوان برای استان و به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی دانست و اظهار کرد: با طنین انداز شدن نوای دلنشین قرآن در فضاهای علمی و آموزشی و بخصوص در میان نسل جوان، شاهد تاثیرات این فضای معنوی در روحیه و ارتقاء سطح دانش و مهارت جوانان و دانشجویان در کشور هستیم.

همچنین در پایان این دیدار احکام انتصاب دکتر سید محسن نجفیان بعنوان "رئیس شورای سیاست‌گذاری سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور" و دکتر بهرام بهرامی بعنوان دبیر این شورا اعطا شد.

گفتنی است سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از 16 لغایت 19 شهریور ماه با حضور بیش از 500 دانشجو از سراسر کشور در بخش های مختلف آوایی، معارفی و هنری در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

 

 

عکس های دیدار را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 




اولین جلسه کمیته اصلاح الگوی مصرف
جلسه کمیته اصلاح الگوی مصرف با حضور مسئولین دانشگاه در محل سالن اندیشه تشکیل گردید

با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی و نقش حیاتی این مسأله، دانشگاه زنجان نیز در تلاش است با بررسی کارشناسانه موضوع و ارائه راهکارهای مفید قدم های مؤثری در این زمینه بردارد. لذا در همین راستا در مورخ 13 تیرماه اولین جلسه کمیته اصلاح الگوی مصرف با حضور اعضای کمیته، دکتر ملکی معاونت اداری و مالی، و همچنین دکتر حسینی معاونت دانشجویی دانشگاه در محل سالن اندیشه تشکیل گردید.

در ابتدا ضرورت اقدام عملی درخصوص برنامه ریزی جهت کاهش/ کنترل مصرف انرژی مطرح گردید و سپس دکتر مقیمی ریاست کمیته، به تبیین وضعیت بحران آب و انرژی در منطقه مبتنی بر تصویر زیر پرداختند.

 

وضعیت تنش آب در کشور ها

 

نتایج حاصل جلسه حاکی از برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان و تبیین وضعیت فوق العاده بحران و روش های کاهش/ کنترل مصرف انرژی و همچنین پایش نحوه استفاده از منابع انرژی توسط کارکنان در فضاهای اداری و آموزشی و دانشجویان در خوابگاه ها بود.

مقرر گردید دبیر محترم کمیته تا جلسه آینده نرم افزارهای مدیریت و کنترل انرژی را مورد بررسی قرار داده و کارآمدترین آن را معرفی تا در دانشکده ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مقرر گردید میزان مصرف آب و برق در فضاهای دانشگاه به ویژه سلف سرویس و خوابگاه ها ثبت و برخوردهای تشویقی و یا تنبیهی با متولیان صورت پذیرد.

در این جلسه بنا به ضرورت کاهش مصرف انرژی و لزوم استفاده بهینه از آن، مدیران گروه، روسای دانشکده ها، مدیران و روسای مراکز و معاونین محترم می بایست نحوه و میزان مصرف انرژی را در حوزه خود در خرد ترین موضوع رصد و در صورت عبور از میزان قابل قبول و مشاهده استفاده از هرگونه وسایل پر مصرف تذکر داده شود.

لازم به ذکر است گزارش های سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالت متحده آمریکا نشان می دهد که دمای ژوئن امسال بیشتر از میانگین دمای قرن بیستم شد. تحقیقات ناسا هم به طور کلی اطلاعاتی مشابه با دیگر سازمان آمریکایی داشت اما تفاوت هایی هم در جزئیات این دو تحقیق بود. هم اکنون دمای بیشتر سطح کره زمین گرم تر از میانگین دمای تاریخ است و نتیجه این اتفاق هم تبدیل شدن ماه ژوئن امسال به گرمترین ژوئن از سال 1880 تاکنون است. » این جمله را سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالت متحده آمریکا پس از انجام تحقیقات در رابطه با دمای این ماه ارائه داده که در پایگاه خبری واشنگتن پست منتشر شده است.

 

مدلسازی حداکثر درجه حرارت در سوم جولای از مدل هواشناسی آمریکا (GFS) در ارتفاع دو متر بالاتر از زمین

 

 

 

عکس های جلسه را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.




دعوت به همکاری دانشگاهیان خیر و علاقه مند
به منظور ارتقای سطح علمی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مستعد تحت پوشش

 

به اطلاع دانشگاهیان محترم می رساند خیریه مهدی موعود (عج) حامی ایتام به منظور ارتقای سطح علمی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مستعد تحت پوشش، نیازمند پشتیبانی است. لذا از دانشگاهیان خیر و علاقه مند دعوت به همکاری می نماید.




تمدید مهلت ارسال مقالات
مهلت ارسال مقالات به کنفرانس کاتالیست ایران تا 12مردادماه تمدید شد


آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات به اولین کنفرانس کاتالیست ایران

با سلام. به اطلاع پژوهشگران محترم می رساند، با توجه به درخواست های مکرر و زمان نیاز جهت اصلاح و ارسال مجدد مقالات بازبینی مهلت ارسال مقالات تا ساعت 24 روز جمعه 12 مرداد ماه 1397 تمدید شد. لذا از علاقمندان محترم دعوت می شود یافته های با ارزش پژوهشی خود را در این کنفرانس ارائه نمایند. مقالات علمی به صورت چکیده فارسی، چکیده انگلیسی، مقاله کامل فارسی، مقاله کامل انگلیسی قابل ارائه می باشد .الگوی مقالات در سایت کنفرانس و کانال تلگرامی قابل دسترسی است. 

لازم به توضیح است که این تاریخ تمدید نخواهد شد.

 

 

دبیر کنفرانس:  علی رمضانی

مهلت ارسال مقالات:   12/05/97

نتایج داوری مقالات حداکثر 7 روز پس از دریافت مقالات اعلام خواهد شد.

http://conf.isc.gov.ir/Catalyst97




فعالیت علمی درخصوص ربات های پروازی
انجام فعالیت علمی در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد درمورد کنترل پهپادهای رایج در بازار کار

روابط عمومی دانشگاه زنجان درصدد است برخی از فعالیت های علمی و پژوهشی صورت گرفته در دانشگاه در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد و... را به جامعه دانشگاهی معرفی نماید. متن  پیش رو مصاحبه خبرنگار روابط عمومی با یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد در همین راستا است.

یک معرفی کلی از خودتان و کاری که انجام داده­ اید بفرمائید؟

محمد­تقی توفیقی هستم. دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، طراحی کاربردی، تخصص دینامیک کنترل و ارتعاشات، متولد 1370 زنجان.

کاری که انجام داده­ ایم در قالب پایان ­نامه دوره کارشناسی ارشد خودم بوده و در مورد کنترل پهپادها و به­ کارگیری سیستم­ های مدیریتی پهپادهای رایج در بازار کار است. در واقع ما روی ربات­ های پروازی یا «کوادرتور»ها کار کرده­ ایم. روی کنترل ردیابی مسیر(trajectory tracking) حرکت این پرنده و همچنین کنترل شناوری آن در برابر اغتشاشات و ناملایمات درونی و بیرونی که در هنگام عملیات روی قدرت مانور ربات تأثیر می­گذارند، کار کرده ­ایم.

درمورد «کوادرتور» یا ربات پرنده بیشتر توضیح دهید.چه تفاوتی با پهپاد دارد؟

دو نوع وسایل پرنده هوایی داریم: یکی همین پهپادهای بال ثابت هستند که توانایی پرواز عمودی یا پرواز ساکن دریک نقطه را ندارند و مثل هواپیماهای مسافربری ضمن پرواز باید روبه جلو حرکت کنند و در ضمن، عملیات پروازی آنها باید در فضای باز باشد.

اما نوع پرواز کوادرتورها شبیه هلی­کوپتر است و توانایی پرواز عمودی و پرواز در یک نقطه  به صورت ساکن را هم دارند. در ضمن در فضای بسته مانند یک اتاق یا یک سوله یا حتی جاهای دیگر برحسب نیاز می­ تواند پرواز کند و عملیات انجام دهند. مثلا در یک غار جهت عملیات شناسایی و اکتشافی و در مواردی از این دست.

ما از طریق کامپیوتر برای این ربات­ های پرنده، سیستم کنترلی طراحی کرده­ ایم که ربات مسیرهای دلخواه و مدنظر را انجام دهد. روی مسئله حفظ، تقویت و کنترل مقاوم ربات در مقابل انواع ناملایمات و اغتشاشات بیرونی و درونی که بر قدرت عملیاتی این پرنده تاثیر می­گذارد، کار کرده ­ایم.

کمی بیشتر توضیح دهید؛ منظور شما از این اغتشاشات و ناملایمات چیست؟

ببینید؛ وقتی که یک ربات پرنده برای یک عملیاتی پرواز می­ کند، عوامل مختلفی روی قدرت مانور آن می ­توانند تأثیرگذار باشند. مانند باد و طوفان، باران و عوامل بیرونی و محیطی دیگر که بسته به نوع عملیات و انتظاری که از ربات داریم این عوامل فرق دارند.

 شما فرض کنید یک ربات پرنده برای عملیات امدادرسانی استفاده می­شود و قرار است یک محموله ­ای را به یک نقطه دلخواه برساند و در آن نقطه رها کند. خود همین محموله سنگین وقتی که از ربات رها می­ شود، به ربات یک تکان ه­ای وارد می­شود که حفظ تعادل ربات در این شرایط خیلی اهمیت دارد.

 یا برای مثال در کاربردهای نظامی، ممکن است یک اسلحه روی این ربات نصب کنند. حال هنگام شلیک تکان ه­ای که ایجاد می ­شود روی تعادل ربات تاثیر می­ گذارد. بسته به نوع عملیاتی که ربات انجام می­ دهد، این ارتعاشات و ناملایمات متفاوت است.

یکی از کارهایی که ما انجام داده ­ایم این است که روی همین مسئله حفظ کنترل ربات در برابر این ناملایمات کار کرده ­ایم.

اهمیت این موضوع که این ربات در یک مسیرخاص حرکت کند در چیست؟ با چند تا نمونه و مثال کاربردی در این مورد توضیح بفرمائید؟

مثلا مسیر پروازی در یک غار یا در یک محلی که گازهای سمی وجود دارد و ورود انسان به آن محل ممکن نیست.

ما مسیر پرواز را برای ربات طراحی کرده و برنامه­ ریزی می­ک نیم تا در این مسیر حرکت کند و کارهای شناسایی یا هر عملیات دیگری که داریم را انجام دهد.

 یا به­ عنوان مثال در کشاورزی و باغداری که ردیف­ های کشت درخت­ ها را برای ربات برنامه ریزی می­ کنند و این ربات درمسیر طراحی شده حرکت می­ کند و عملیات­ های مختلفی را که از آن انتظار داریم مانند سمپاشی و... را انجام می­ دهد مثلا در بین درختان حرکت کرده و درصد خرابی میوه ­ها را به صورت آنلاین شناسایی و ارسال می­ کند.

به فرض مثال برای همین حرکت درون غار را که شما مثال زدید؛ شما که کل نقشه غار را ندارید تا دقیقاً مسیر حرکت را برای ربات طراحی کنید. یا اگر بخواهد در یک ساختمان مخروبه حرکت کند باز هم همین مشکل وجود دارد. برای این مسئله ربات چگونه عمل می­ کند؟ 

به نکته خوبی اشاره کردید. سیستم کنترلی این ربات از نوع نیمه­اتوماتیک است. یعنی یک ایستگاه مرکزی زمینی دارد که این ربات را کنترل می­کند و یک سری حسگرها و دوربین­ ها روی خود ربات نصب می­ شود که به­ صورت مرتب از میسر حرکت خودش عکس و فیلم می­ گیرد و آنها را پردازش کرده و مسیر حرکت خودش را پیدا می­کند. البته همه اینها بسته به امکانات در دسترس شما دارد.

امکان ارتقای این ربات وجود دارد؟

قطعا وجود دارد.  کاری که ما انجام داده ­ایم در سطح آزمایشگاهی است و امکان ارتقای آن وجود دارد. ما برای ارتقای آن باید دو کار را انجام دهیم؛ یکی ارتقای سیستم کنترل و دیگری ارتقای خود ربات از نظر امکانات سخت­ افزاری و نرم­ افزاری است که باید بهبود پیدا کنند. مثلا حسگرها، دوربین­ها، پره­ های ربات، نوع باطری و بقیه موارد و همچنین آپشن­ های مختلفی که بسته به نوع عملیات مورد نظر باید به آن اضافه شود تا  قابلیت­ های پروازی و عملیاتی آن هم بالاتر برود.

 اصلاً یکی از امتیازهای این ربات همین است که به شدت بسته به نیاز ما، امکان کاربردی شدن را دارد.

 کاری که شما انجام داده­ اید، خب نمونه­ های دیگری از این دست هم کار شده که ما با بعضی از آنها هم آشنایی داریم؛ نقطه مثبت، خلاقیت و نوآوری کار شما در چیست؟

این مسئله از دو جنبه قابل بررسی است:

 یکی از جنبه فنی که اولاً در بحث مسیرهای حرکت است، که ما مسیرهای پیچیده ­تری برای این ربات می­ توانیم طراحی کنیم و می­توان آن را ارتقا و تعمیم داد تا در مسیرهای خیلی ویژه حرکت کند و ثانیاً بحث شناوری، یعنی همان قدرت حفظ تعادل در برابر ارتعاشات و انحرافات است که به ربات آسیب نزند و در انجام عملیات هم اختلال ایجاد نکند.

از یک جنبه دیگر، امتیاز و ویژگی کار ما این است که با کمترین امکانات و کمترین هزینه ممکن این کار را انجام داده ­ایم. یعنی با امکانات سطح پایین و کم هزینه (Low level & low cost).

ممکن است نمونه­ های مشابه یا بهتر از این هم وجود داشته باشد، اما شما سطح امکانات و هزینه انجام شده را هم در نظر داشته باشید.

کل هزینه­ ای که برای این کار صرف­ کرده­ اید چقدر است؟

در حدود 3-2 میلیون تومان و حتی کمتر. ضمن اینکه در کشورهای دیگر این کار را اولاً به­ صورت تیمی انجام می­ دهند و دیگر اینکه برای چنین کاری هزینه­ های میلیاردی صرف می­ شود.

آیا تخصص ­های دیگری هم با شما همکاری داشته­ اند یا اینکه می­ توان از کمک آنها برای پیشرفت و ارتقای پروژه کمک گرفت؟

در این کار که تخصص­ های دیگری با ما همکاری نداشته­ اند؛ اما از تخصص­ های مختلفی می­توان کمک گرفت. مانند برق، هوش مصنوعی و تخصص ­های دیگر.

فاصله و ارتفاع پروازی مدل فعلی شما چقدر است؟

در حال حاضر در یک شعاع 10 متری امکان پرواز برای این ربات وجود دارد.

در مورد کاربردهای این ربات اشاره­ هایی شد. ولی بیشتر توضیح دهید که چه کاربرد­هایی می­تواند داشته باشد؟

کابردها را در سه دسته می­توان تقسیم­­بندی کرد:

کاربردهای نظامی: مثلاً شناسایی و تجسس در فضای باز یا بسته، مهمات رسانی، انتقال مجروح، نصب سلاح و شلیک و...

خدماتی-عمرانی: در کشاورزی، محیط­ زیست، نقشه ­برداری جغرافیایی، صنعت فیلم سازی، سدسازی، کارخانه­ ها و شرکت­ هایی که گازهای خطرناک و سمی دارند و...

کاربردهای تحقیقاتی: مثلا انجام مانورهای تهاجمی و حرکات آکروباتیک مانند پرتاب و گرفتن توپ، بالانس آونگ معکوس، حرکات هماهنگ نمایشی و...

در مورد قوانین پروازی پهپادها و ربات­های پرنده در کشور ما اطلاعاتی دارید؟

قوانین و مقرراتی در همه کشورها وجود دارد. در کشور ما هم بر اساس نوع زندگی، فرهنگ، سیستم­ سیاسی و اجتماعی قوانینی وجود دارد. مخصوصا در مناطق مسکونی مقررات خاصی وجود دارد و برای پرواز باید از مراجع بخصوصی مجوز اخذ شود و همه اینها منطقی است و باید قوانینی وجود داشته باشد.

 

 




برگزاری نشست دبیران انجمن های علمی و دانشجویی
نشست دبیران انجمن های علمی و دانشجویی با حضور امام جمعه محترم زنجان برگزار شد

 

دومین دیدار دبیران انجمن های علمی و دانشجویی در سال تحصیلی جدید با حضور ریاست محترم دانشگاه زنجان، معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیر فرهنگی دانشگاه، کارشناس انجمن های علمی و نیز 32 دبیر انجمن های علمی دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این دیدار 4 نفر از دانشجویان به نمایندگی از دبیران انجمن های علمی دانشکده های دانشگاه زنجان به بیان مسائل، دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات مربوط به فعالیت های انجمن های علمی و دانشجویی پرداختند.

موضوعاتی همچون؛ تاکید بر ضرورت افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای تحقق عملیاتی پروژه ها و تحقیقات علمی و دانشجویی در عرصه های صنعتی و توسعه استان و کشور از جمله مهمترین موارد مطرح شده از سوی نمایندگان انجمن های علمی و دانشجویی بود.

آنان همچنین توجه بیشتر به نقش انجمن های علمی و دانشجویی به عنوان نهادهای علمی و دانشجویی پویا در سطح دانشگاه را خواستار شدند.

گفتنی است ریاست دانشگاه زنجان پس از شنیدن موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان دانشجویان، بر ضرورت توجه جدی به جایگاه علمی و پژوهشی انجمن های علمی و دانشجویی تاکید نمود و گفت: فعالین این انجمن ها دانشجویان تلاشگر و پویایی هستند که بدون ایجاد حواشی، در جهت توسعه جایگاه علمی و پژوهشی فعالیت می نمایند.

در پایان این مراسم آیت اله خاتمی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز به جمع حاضرین این دیدار پیوستند و بیانات ارزشمندی در زمینه استفاده بهینه از فرصت عمر و جوانی ارائه نمودند.

 

جهت مشاهده عکس های نشست به آلبوم تصاویر دانشگاه مراجعه نمایید.

 




دانشگاه زنجان با همکاری انجمن شیمی ایران برگزار می کند برگزار می کند
"اولین کنفرانس ملی کاتالیست ایران" ، زمان: 10 و 11 شهریور 1397

 

دکتر سید جمال طباطبایی؛ دبیر اجرایی "اولین کنفرانس ملی کاتالیست ایران" در مصاحبه ای با روابط عمومی دانشگاه ضمن اعلام برگزاری این کنفرانس به پژوهشگران، صنعت گران و دانشجویان محترم، گفت که این کنفرانس ملی را دانشگاه زنجان با همکاری انجمن شیمی ایران، در مورخه ی 10 و 11 شهریور 1397 برابر با 1 و 2 سپتامبر 2018 برگزار می نماید.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را ایجاد فرصتی برای ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی-پژوهشی و صنعتی در زمینه های مختلف کاتالیست و برقراری ارتباط بیشتر بین اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و فعالین این زمینه به منظور تبادل نظر و ایجاد همکاری‌های علمی و همچنین ارتباط نهادهای دانشگاهی و صنعتی عنوان نمود.

دبیر اجرایی این کنفرانس در پایان از کلیه اساتید، دانشجویان، پژوهشگران دعوت نمود با ارائه نتایج پژوهش‌های اصیل و منتشر نشده و تجربیات خود بر غنای علمی این کنفرانس بیافزایند.

 

دریافت پوستر کنفرانس

بازدید از وب سایت کنفرانس