خانه :: اساتید :: اخبار

اخبارمرکز رشد


رویداد پایانی مسابقه دانشجویی دلفین برگزار شد
مسابقه دانشجویی دلفین در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه زنجان با صنایع، با ابتکار شرکت صنایع غذایی دلفین و مرکز

مسابقه دانشجویی دلفین در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه زنجان با صنایع، با ابتکار شرکت صنایع غذایی دلفین و مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان و همکاری دفتر فناوری و ارتباط با جامعه و انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه، برنامه‌ریزی و اجرا گردید. رویداد پایانی این مسابقه دانشجویی روز دوشنبه 14 اسفندماه در محل مرکز نوآوری و فضای کار مشترک برگزار و برندگان مسابقه اعلام شدند.

در ابتدای مراسم، آقای دکتر صبا، مدیر مرکز رشد معرفی کوتاهی از امکانات و خدمات مرکز رشد و نوآوری برای دانشجویان ارائه نمودند و پس از آن آقای مهندس انگورانی، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی دلفین ضمن ابراز خرسندی از استقبال خوب دانشجویان از مسابقه اظهار داشتند: این مسابقه آغاز ارتباط این شرکت با دانشجویان و اساتید دانشگاه زنجان می‌باشد و در نظر است در آینده تیم‌های خلاق و نوآور در راستای اهداف شرکت تشکیل شده و در مرکز رشد و نوآوری مورد حمایت قرار گیرند.

مسابقه دانشجویی دلفین در دو بخش محتوای متنی علمی و کلیپ‌‌های خلاقانه طراحی شده بود که در مجموع دو بخش 51 اثر برای مسابقه دریافت گردید. پس از انجام داوری‌ها در هر بخش رتبه‌های اول تا سوم انتخاب و جوایز خود را دریافت نمودند.

 

آثار برگزیده بخش محتوای متنی علمی:

رتبه اول:

آقایان محمدجواد رمضانی دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک

و عبدالرضا طریقتی سرشکه دانشجوی دکترای شیمی کاربردی

رتبه دوم:

خانم زینب محمدی دانشجوی دکترای ژنتیک و به‌نژادی گیاهی

رتبه سوم:

خانم نرگس اصلانی دانشجوی کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی

 

آثار برگزیده بخش کلیپ‌های خلاقانه:

رتبه اول:

خانم فاطمه زمانی دانشجوی کارشناسی‌ارشد  مدیریت دولتی – رفتار سازمانی

و آقای سهیل شفیعی دانشجوی کارشناسی‌ارشد  مدیریت بازرگانی – استراتژیک

و خانم نازنین زهرا کاظمی کارشناسی روانشناسی

رتبه دوم:

آقای محمدجواد رمضانی دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک

رتبه سوم:

خانم فاطمه بابایی دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی

 

برای مشاهده آلبوم تصاویر کلیک نمایید.




مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان افتتاح شد
افتتاح مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور

مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان افتتاح شد.

مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

در خلال این مراسم دکتر جلال صبا مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه این مرکز در سال 1382 همزمان با شروع فعالیت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور به منظور ایجاد و گسترش کسب و کارهای فناورانه تاسیس شد، تصریح کردمرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان طی فعالیت 20 ساله خود بیش از 200 شرکت فناور را پذیرش و مورد حمایت قرار داده است که حاصل آن رشد و خروج 82 شرکت فناور و دانش‌بنیان موفق و تجاری‌سازی 110 فناوری می‌باشد. در حال حاضر نیز 30 شرکت فناور و دانش‌بنیان در این مرکز مستقر بوده و فعالیت می‌نمایند.

چندی پیش نیز با هدف تکمیل اکوسیستم فناوری دانشگاه زنجان جهت حمایت از تکمیل زنجیره‌ ایده تا محصول، جذب و حمایت از ایده‌های اولیه فناوری و همچنین ترویج نوآوری، با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه ایجاد و پذیرش تیم‌های نوآور در این مرکز آغاز شد.در حال حاضر 12 تیم نوآور در این مرکز مشغول فعالیت هستند. آیین رسمی افتتاح این مرکز روز شنبه مورخ 1402/11/28 با حضور آقای دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و آقای دکتر محسن افشارچی استاندار محترم زنجان برگزار شد.

این مرکز که با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در فضایی به وسعت 660 مترمربع در محل ساختمان اصلی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان راه‌اندازی گردیده است، شامل بخش فضای کار مشترک، اتاق‌های کار خصوصی، اتاق جلسه، اتاق مدیریت، اتاق کارشناس، فضای صرف غذا و نوشیدنی و کمدهای اختصاصی با بهترین کیفیت ساخت و تجهیزات می‌باشد. دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه زنجان می‌توانند به صورت رایگان از امکانات این مرکز استفاده نموده و همچنین از خدمات منتورینگ و دوره‌‌های آموزشی و رویدادهای فناوری آن بهره‌مند شوند.

در بخشی از این برنامه دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با تعدادی از نخبگان و مدیران شرکت های دانش بنیان استان به صورت چهره به چهره به گفتگو پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آن ها قرار گرفت و با ارائه راهکارها و پیشنهاداتی از جمله اعطای تسهیلات بلاعوض و یا کم بهره، تسریع در اعطای مجوزهای لازم و برطرف نمودن سایر موانع حمایت خود از این شرکت ها را بیان داشت.

همچینین در جریان این حضور فیروزآبادی دهقانی از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان استان بازدید و از هشت محصول دانش بنیان و فناورانه استان رونمایی کرد.

برای مشاهده آلبوم تصاویر کلیک نمایید.