خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشکده کشاورزی برگزار می کند
همایش صنعت اسب با رویکرد علمی و پژوهشی، زمان: ششم اردیبهشت ماه، مکان: دانشگاه زنجان



 

دکتر محمدباقر زندی دبیر علمی دومین همایش ملی صنعت اسب در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد: این همایش، همایشی علمی مرتبط با صنعت اسب بوده که در محورهای اصلی فنی و تخصصی، اقتصادی و بازرگانی  و فرهنگی-اجتماعی برگزار می گردد.

در محور فنی و تخصصی که مربوط به مسائل علمی حوزه ژنتیک، تغذیه و فیزیولوژی سوارکار و همچنین مسائل تخصصی دامپزشکی مربوط به اسب می باشد، فراخوان مقاله داده شده که با استقبال شرکت کنندگان نیز مواجه شده است.

محور فرهنگی و اجتماعی بیشتر شامل مسائل تاریخی و فرهنگی و نقش اسب در مراسم ها و اجتماعات قبل و بعد از اسلام و زمان حال در ایران بوده که مبنای فراخوان مقاله در این بخش قرار گرفته است.

از اهم اهداف این همایش، محور اقتصادی و بازرگانی، به نقش پرورش و نگهداری اسب با دید اقتصادی جهت واردات-صادرات و بهره مندی اقتصادی از کل ورزش های مرتبط با سوارکاری می توان اشاره کرد.

دبیر علمی همایش افزود اولین دوره این همایش در استان گیلان برگزار شده و دومین دوره آن در دانشگاه زنجان برگزار می گردد. وی همچنین گفت صنعت اسب در دنیا یک صنعت پویا و اقتصادی است ولی در ایران از لحاظ علمی و دیگر جنبه ها کمتر به این صنعت پرداخته شده است که پتانسیل های علمی موجود در دانشکده کشاورزی و گروه علوم دامی و همچنین انجام تحقیقات در این حوزه منجر به شکل گیری این همایش در دانشگاه گردیده است.

در ادامه گفتگو، دکتر زندی اهداف همایش را به شرح زیر بیان کرد:

  • ایجاد گروه آموزشی برای انجام تمام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با صنعت اسب مرتبط با سوارکار و اسب در داخل و خارج از کشور
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی و اجرایی در زمینه های مختلف صنعت اسب
  • برقراری ارتباط بیشتر بین اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، مالکان اسب و فعالین این صنعت به منظور تبادل نظر
  • امکان ایجاد ارتباط با بخش های مذکور و همکاری های علمی و فنی بین نهادهای مرتبط با اسب
  • ایجاد ارتباط بین صنعت اسب و دانشگاه که در سال های گذشته مورد توجه قرار نگرفته است.

دبیر علمی همایش همچنین از فدراسیون سوارکاری کشور و هیأت سوارکاری استان، فدراسیون چوگان، دانشگاه های کشور، متخصصین صنعت و پژوهشگران، مالکان و پرورش دهندگان، سازمان دامپزشکی کشور و استان، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، اداره کل تعاون روستایی استان، بعنوان مدعوین همایش یاد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد همایش یک روز خواهد بود که روز پنج شنبه ششم اردیبهشت ماه برگزار می گردد و برنامه آن به شرح زیر است:

ساعت 9-8 انجام پذیرش، ساعت 10:30-9 افتتاحیه، ساعت 12:30-11 پنل اول تخصصی ارائه مقالات، ساعت 14-12:30 نماز، ناهار و پذیرایی، ساعت 16-14 پنل دوم تخصصی ارائه مقالات، 18-16 اختتامیه همایش خواهد بود. همچنین این همایش برنامه های جنبی همچون برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری نمایشگاه مرتبط با صنعت اسب، راه اندازی کالسکه با اسب در سطح دانشگاه و برگزاری نشست های علمی و تخصصی نیز خواهد داشت.

 

;
ارسال شده در مورخه: 03-02-1397

آخرين اخبار با موضوع: سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی_انجمن علمی شیمی و انجمن علمی مکانیک برگزار شد

گزارش برگزاری کارگاه «اموزش روش استاندارد طراحی و توسعه محصول مبتنی بر استاندارد {ISO IATF 16949}»، زمان: 13 اسفند ماه 1402 (27-12-1402)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن علمی دانشجویی ریاضی و علوم کامپیوتر برگزار می کند

پنجمین نشست از سلسله سخنرانی‌های ملی روز جهانی عدد پی ، زمان: 24 اسفندماه 1402 ساعت 11 (23-12-1402)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی - نشریات دانشجویی برگزار می کند

اطلاعیه 6_ نتایج انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی ، زمان: سه شنبه 22 اسفندماه 1402 (23-12-1402)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ دایره قرآن و عترت برگزار می کند

مسابقه سراسری "آوای ربنا"، زمان: 21 اسفندماه 1402 (21-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان برگزار می کند