خانه :: اساتید :: اخبار

اخبارمرکز رشد


ارتقاء وضعیت بازیگران زیست‌بوم صنایع خلاق/پیگیری تشکیل آزمایشگاه ...
.
صنایع فرهنگی و خلاق از بخش‌های جدایی‌ناپذیر جوامع بشری هستند. سینما، انیمیشن، اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، نشر کتاب و مجله تنها بخشی از صنعت وسیعی هستند که ما آن را با عنوان صنایع خلاق می‌شناسیم. به دلیل گستردگی و اهمیت این صنعت، یکی از ستادهای معاونت‌ علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به فناوری‌های فرهنگی و نرم اختصاص یافته است؛ حال با مروری اجمالی به برخی از دستاورد‌های یک سال اخیر این ستاد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، ستاد فناوری‏‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی در سال ۱۴۰۲ اقدامات متنوعی از جمله بازبینی و کارشناسی پروژه‌های ارتقاء تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی، بررسی و نظرسنجی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط و طراحی ساختار اولویت‌دهی برای حوزه‌های ۱۹گانه سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و برنامه‌ریزی و تدوین پیش‌نویس اجرای ۶۰ اقدام راهبردی مورد تاکید سند و همچنین تشکیل و فعال سازی کارگروه‎های تخصصی به عنوان هسته‎های اندیشه ورزی ستاد براساس برنامه ها و خوشه های ذیل سند ملی و نیز برنامه ریزی برای تقویت توسعه صادراتی صنایع خلاق را انجام داده است. همچنین، با دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی مختلفی موافقت‌نامه‌های متعددی امضا و رویدادهایی را برگزار کرده است.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری‏‌های فرهنگی و نرم با بیان اینکه این ستاد در راستای گفتمان‌سازی و ترویج زیست‌بوم خلاق و نوآوری، ... ادامه خبر




رویداد پایانی مسابقه دانشجویی دلفین برگزار شد
مسابقه دانشجویی دلفین در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه زنجان با صنایع، با ابتکار شرکت صنایع غذایی دلفین و مرکز

مسابقه دانشجویی دلفین در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه زنجان با صنایع، با ابتکار شرکت صنایع غذایی دلفین و مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان و همکاری دفتر فناوری و ارتباط با جامعه و انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه، برنامه‌ریزی و اجرا گردید. رویداد پایانی این مسابقه دانشجویی روز دوشنبه 14 اسفندماه در محل مرکز نوآوری و فضای کار مشترک برگزار و برندگان مسابقه اعلام شدند.

در ابتدای مراسم، آقای دکتر صبا، مدیر مرکز رشد معرفی کوتاهی از امکانات و خدمات مرکز رشد و نوآوری برای دانشجویان ارائه نمودند و پس از آن آقای مهندس انگورانی، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی دلفین ضمن ابراز خرسندی از استقبال خوب دانشجویان از مسابقه اظهار داشتند: این مسابقه آغاز ارتباط این شرکت با دانشجویان و اساتید دانشگاه زنجان می‌باشد و در نظر است در آینده تیم‌های خلاق و نوآور در راستای اهداف شرکت تشکیل شده و در مرکز رشد و نوآوری مورد حمایت قرار گیرند.

مسابقه دانشجویی دلفین در دو بخش محتوای متنی علمی و کلیپ‌‌های خلاقانه طراحی شده بود که در مجموع دو بخش 51 اثر برای مسابقه دریافت گردید. پس از انجام داوری‌ها در هر بخش رتبه‌های اول تا سوم انتخاب و جوایز خود را دریافت نمودند.

 

آثار برگزیده بخش محتوای متنی علمی:

رتبه اول:

آقایان محمدجواد رمضانی دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک

و عبدالرضا طریقتی سرشکه دانشجوی دکترای شیمی کاربردی

رتبه دوم:

خانم زینب محمدی دانشجوی دکترای ژنتیک و به‌نژادی گیاهی

رتبه سوم:

خانم نرگس اصلانی دانشجوی کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی

 

آثار برگزیده بخش کلیپ‌های خلاقانه:

رتبه اول:

خانم فاطمه زمانی دانشجوی کارشناسی‌ارشد  مدیریت دولتی – رفتار سازمانی

و آقای سهیل شفیعی دانشجوی کارشناسی‌ارشد  مدیریت بازرگانی – استراتژیک

و خانم نازنین زهرا کاظمی کارشناسی روانشناسی

رتبه دوم:

آقای محمدجواد رمضانی دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک

رتبه سوم:

خانم فاطمه بابایی دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی

 

برای مشاهده آلبوم تصاویر کلیک نمایید.