خانه  :: اساتید  :: اخبار

عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان با عنوان نمونه کشوری معرفی و تجلیل شد
در مراسمی با حضور وزیر علوم، تحققیات و فناوری، از ۵۲ عضو هیئت علمی تجلیل شد



در مراسمی با حضور وزیر علوم، تحققیات و فناوری، از ۵۲ عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زنجان و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری آیین تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه کشوری با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر عتف، همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم و استاد، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور وزیر علوم برگزار شد، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه و معاونان آموزشی، پژوهشی، فناوری، اداری و مالی و مدیریت منابع این وزارتخانه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نیز تعدادی از روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها حضور داشتند، ۵۲ عضو هیئت علمی به عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند که دکتر علی رمضانی استاد پایه 43 گروه شیمی دانشگاه زنجان جزو آنها بود.

محمدعلی زلفی‌گل در آیین معرفی اعضای هیئت علمی نمونه دانشگاه‌ها که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به فرآیند دقیق و عالمانه انتخاب اساتید نمونه دانشگاه‌ها گفت: اعضای هیئت علمی که به عنوان نمونه انتخاب و معرفی شده‌اند اساتیدی کاملاً جامع الاطراف هستند که در طعم جدید در همه حوزه‌های آموزش پژوهش فرهنگ فناوری و نوآوری دارای سوابق و خدمات درخشان هستند.

وی تاکید کرد: تمام اعضای هیئت علمی که از طرف دانشگاه‌ها به کمیته انتخاب اعضای هیئت علمی وزارت علوم معرفی شدند شایستگی نمونه بودن را دارا هستند و و ما از بین بهترین اساتید، تعدادی را که امتیاز بیشتری داشتند به عنوان نمونه معرفی کردیم.

زلفی گل تاکید کرد: اعضای هیئت علمی نمونه به لحاظ تربیتی فرهنگی و سوابق مدیریتی فعالیت‌های پژوهش فناوری جزو بهترین اساتید دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه‌های ما اعضای هیئت علمی و دانشجویان ما به داشتن چنین بزرگانی افتخار می‌کنند.

وی افزود: برای نمونه ما در بین اعضای هیئت علمی نمونه که امروز معرفی شدند اساتیدی را داریم که سابقه استانداری سابقه تاسیس  دانشگاه سابقه ایجاد پژوهشگاه و پارک‌های علم و فناوری را دارا هستند و در عرصه علم و عمل جزو بهترین‌های آموزش عالی محسوب می‌شوند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تمام افراد شاغل در محیط دانشگاه نقش تربیتی و فرهنگی دارند گفت: نقش تربیتی اعضای هیئت علمی بسیار برجسته هست و یک رفتار مناسب و راهنمایی مناسب با آنها می‌تواند آینده یک دانشجو را بهترین نقشه شکل دهد و خدای ناکرده اگر برخورد و رفتار نامناسبی صورت گیرد می‌تواند آینده یک دانشجو را از مسیر اصلی خود دور سازد.

وزیر علوم گفت: با توجه به نقش تربیتی و هدایتگران‌های که اعضای هیئت علمی و تمام افرادی که در دانشگاه شاغل هستند دارند باید این افراد به شکل ویژه دیده بشوند و با سایر اقشار جامعه مورد مقایسه قرار نگیرند.

وی بحث آموزش و تدریس را یک بحث کاملاً حرفه‌ای که نیازمند تخصص و آموزش‌های ویژه است دانست و گفت: به معاونت فرهنگی ماموریت داده‌ایم آموزش منش استادی و شیوه‌های تدریس را برای اعضای هیئت علمی تازه استخدام ایجاد کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از اهداف برگزاری آیین معرفی اعضای هیئت علمی موریرا در راستای تحقق مرجعیت علمی در کشور دانست و گفت: اعضای هیئت علمی که به عنوان نمونه انتخاب و معرفی می‌شوند، می‌توانند الگوی دانشجویان و ذینفعان محیط‌های علمی قرار بگیرند.

زلفی گل از اشاره به بعضی از اساتید نمونه کشوری به تحصیل علم نافع و علم کاربردی استقبال کرد و گفت: جامعه دانشگاهی انتظار می‌رود برای حل مسائل کشور و اداری ارزان‌تر و مطلوب تر کشور راهکار و روش ارائه کنند.

 

;
ارسال شده در مورخه: 13-02-1402

آخرين اخبار با موضوع: اهم دستاوردها، افتخارات، نشان های دانشگاه

وعده صادق

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ (26-01-1403)

   

معرفی 6 نفر از اساتید دانشگاه زنجان

بعنوان پژوهشگران پراستناد برتر در حوزه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری (28-09-1402)

   

مقاله استاد شیمی اقای دکتر یافتیان

طرح روی جلد مجله معتبر Diamond and Related Materials از انتشارات Elseiver شد (20-09-1402)

   

دانشمندان یک درصد برتر دانشگاه زنجان

با اعلام مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) (27-08-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
اهم دستاوردها، افتخارات، نشان های دانشگاه

عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان با عنوان نمونه کشوری معرفی و تجلیل شد