خانه :: اساتید :: اخبار

اخبارمعاونت دانشجویی


اطلاع رسانی زمان ثبت نام وام های دانشجویی
ثبت نام وام های دانشجویی پس از فعال شدن سامانه صندوق رفاه دانشجویان در اسرع وقت اطلاع رسانی می گردد.

زمان ثبت نام وام های دانشجویی پس از فعال شدن سامانه صندوق رفاه دانشجویان در اسرع وقت اطلاع رسانی می گردد.

به اطلاع دانشجویان نو ورود می رساند ، جهت تشکیل پرونده بهره مندی از تسهیلات و وام های دانشجویی پس ازمطالعه راهنمای ثبت نام و سپردن تعهد محضری (ضمانت) ، افتتاح و ارائه شماره حساب بانک تجارت، نسبت به  ارائه آنها به اداره رفاه دانشجویان اقدام نمایند.

 

راهنمای ثبت نام دانشجویان ورودی جدید

فرم تعهد محضری جهت ضمانت وام های دانشجویی

شرایط ضمانت وام های دانشجویی

انواع وام های دانشجویی

عضویت در کانال تلگرامی اداره رفاه دانشجویان




بیمه حوادث دانشجویی
سال تحصیلی 1400-1401

بیمه حوادث دانشجویی

حَسب عقد قرارداد بیمه حوادث دانشجویی با بیمه البرز به شماره 1/6082/12مورخه1400/07/19کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در بازه زمانی1400/07/01لغایت1401/07/01تحت پوشش این بیمه بوده و در صورت وقوع حادثه(چه در داخل دانشگاه، چه خارج داشگاه)
می بایست ظرف 15 روز از زمان وقوع حادثه با در دست داشتن مدارک زیر جهت دریافت معرفی نامه به مرکز بهداشت ودرمان دانشگاه واقع در پشت معاونت دانشجویی و استخر مراجعه نمایند.

 

تعهدات بیمه نامه

- پرداخت غرامت فوت در اثرحادثه 450/000/000 ریال (چهار صد و پنجاه میلیون ریال)

-پرداخت غرامت نقص عضو دائم( جزئی یا کلی) در اثر حادثه 000/000/ 450 ریال (چهار صد و پنجاه میلیون ریال)

-جبران هزینه های پزشکی ناشی از حوادث مشمول بیمه85/000/000ریال (هشتاد و پنج میلیون  ریال)

 

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و دریافت خسارت

-اصل و کپی کارت ملی.

 -اصل و کپی کارت دانشجویی.

-گزارش حادثه که به تایید مسولین ذی ربط دانشگاه رسیده باشد.

-اصل نُسخ ،مدارک و فاکتورهای مرتبط با درمان.
-دریافت معرفی نامه از مرکز بهداشت ودرمان و مراجعه به آدرس زیر جهت تشکیل پرونده و دریافت خسارت طبق قرارداد منعقد.

نشانی:اول خیابان امام از سمت بلوار آزادی- شعبه مرکزی بیمه البرز تلفن تماس:33364902-024

 

با آرزوی سلامتی و تندرستی

 معاونت دانشجویی

  مرکز بهداشت و درمان




قابل توجه دانشجویان گرامی
اطلاعیه مهم


با عنایت به برنامه ریزی مسئولان برای حضوری شدن کلاسها در دانشگاه ها
ضروریست کلیه دانشجویان نسبت به تزریق واکسن در نزدیکترین پایگاه واکسیناسیون محل زندگی خود
اقدام نموده و کارت واکسن(کاغذی و دیجیتال) را اخذ نمایند.

*نحوه ارایه کارت واکسیناسیون به دانشگاه متعاقبا" اطلاع رسانی خواهد شد

لینک کارت دیجیتال واکسیناسیون
http://vcr.salamat.gov.ir/fa

 

با آرزوی سلامتی و تندرستی

 معاونت دانشجویی

  مرکز بهداشت و درمان

 




شركت در كارگاه آموزشي پيشگيري از اچ آي وي HIV- ويژه دانشجويان دانشگاه
جهت ثبت نام با شماره 02433052311 تماس بگيريد

قابل توجه دانشجويان دانشگاه زنجان

جهت ثبت نام در كارگاه آموزشي پيشگيري از اچ آي وي(HIV) تا تاريخ 28 مهرماه 1400 فرصت داريد تا با شماره تلفن 02433052311 تماس و ثبت نام نماييد. شركت در كارگاه فوق رايگان بوده و گواهي معتبر از دفتر مركزي سلامت و مشاوره سازمان امور دانشجويان به شركت كنندگان اعطا مي شود.

مركز بهداشت روان و مشاوره دانشگاه




اطلاعیه
فراهم شدن امکان صدور کارت دیجیتال واکسیناسیون

اطلاعیه

با عنایت به فراهم شدن امکان صدور کارت دیجیتال واکسیناسیون ضروریست با مراجعه  به لینک ذیل
نسبت به ثبت درخواست و اخذ کارت دیجیتال اقدام نموده و جهت بهره برداری در امور مربوط به دانشگاه نزد خود نگهداری نمایید.


https://vcr.salamat.gov.ir/fa


 

با آرزوی سلامتی و تندرستی

 معاونت دانشجویی

  مرکز بهداشت و درمان

 




اجرای طرح همدلی مرکز مشاوره
مهرماه لغایت آذرماه سال 1400- ویژه تمامی دانشجویان دانشگاه

قابل توجه دانشجویان دانشگاه زنجان

به اطلاع می رساند مرکز بهداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان در راستای طرح همدلی در قالب یک برنامه ساختار یافته و هدفمند در جهت تحقق رسالت خود و تأمین و ارتقاء سطح بهداشت روانی دانشجویان، ایجاد فضایی همدلانه و تقویت اعتماد بین دانشجو و دانشگاه، شناسایی مشکلات دانشجویان و تلاش برای رفع آنها و همچنین ارایه راهکارهایی کاربردی برای بخش‌های مختلف دانشگاه، راه‌اندازی شده است.

هدف از اجرای این طرح شناسایی و غربالگری دانشجویان از جنبه های مختلف روانشناختی، تحصیلی، اقتصادی و ... و ارائه خدمات تخصصی و حمایتی در جهت رفع مشکلات و حل مسائل دانشجویان، همدلی و همراهی دانشگاه با دانشجویان در شرایط سخت و دشوار فعلی و برقراری تعاملی موثرو پویا و مسئولانه برای کاهش اضطراب و فشار روانی ناشی از پیامدهای شیوع بیماری کرونا می باشد.

زمان اجرای طرح: مهرماه لغایت آذرماه سال 1400

روش اجرای طرح همدلی به صورت تلفنی و با بهره گیری از مصاحبه باز توسط کارشناسان مرکز بهداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان به عنوان مصاحبه گر که در رشته های تحصیلی روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در مقاطع تحصیلی دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد می باشند با دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه زنجان تماس گرفته خواهد شد.

از دانشجویان گرامی خواهشمند است که با کارشناسان بهداشت روان و مشاوره دانشجویی همکاری نمایند.

روزهای هفته

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

خانم دکتر شهبازی

14-8

14-8

14-8

14-8

14-8

خانم حنیفه لو

14-8

14-8

14-8

14-8

14-8

خانم عبداللهی

14-9

-

14-9

14-9

14-9

آقای یارمحمدی

-

-

-

14-9

-

خانم سمیعی نژاد

14-9

-

14-9

-

-

آقای قاسمی

-

14-9

-

-

-

خانم صدیقیان

-

14-9

20-17

20-17

20-17

-

آقای الماسی

-

20-17

20-17

-

-

خانم جعفری

-

14-9

-

14-9

-

خانم محمدی

13-8

-

13-8

-

13-8

 

آدرس مرکز بھداشت روان و مشاوره دانشجوئی:  میدان شھدا(ورودی دانشگاه)، ضلع شرقی دانشکده کشاورزی

تلفن تماس مرکز:  02433052311   -   02433054197

باتشکر

مدیر مرکز بھداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه زنجان




اطلاعیه مرکز بهداشت روان و مشاوره دانشگاه زنجان
پایش سلامت روان تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی 1401-1400

قابل توجه دانشجویان دانشگاه زنجان

ضمن عرض تبریک به مناسب پذیرفته شدن شما عزیزان در رشته مورد علاقه تان در دانشگاه زنجان به اطلاع کلیه دانشجویان گرامی در تمامی مقاطع می رساند:

  1. در سال تحصیلی جاری با توجه به ضرورت توجه به وضعیت سلامت روانی- اجتماعی دانشجویان، طرح غربالگری و پایش سلامت روان به صورت متمرکز و برای تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل ھمه مقاطع با ھدایت و پشتیبانی دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم اجرا خواھد شد.
  2.  پس از تکمیل کارنامه سلامت روان، نتیجه غربالگری در اختیار دانشجو قرار گرفته و مرکز مشاوره با استفاده از اطلاعات سامانه، نسبت به بررسی و پیگیری مشکلات احتمالی دانشجو اقدام خواھد نمود.

لینک آدرس سامانه  کارنامه سلامت دانشجویان

https://portal.saorg.ir/mentalhealth

لطفاً با مراجعه به صفحه فو ق حتماً نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم مورد نظر اقدام نمایید.

مراحل اجرای طرح پایش سلامت روان دانشجویان:

  1. تکمیل سوالات سلامت روان توسط دانشجویان بصورت الکترونیکی https://portal.saorg.ir/mentalhealth
  2. غربالگری اولیه (شناسایی دانشجویان نیاز به خدمات روانشناختی واستخراج نتیجه فرد از سامانه سلامت روان)
  3. تماس تلفنی کارشناسان واحد پذیرش و غربالگری مرکز مشاوره دانشگاه با دانشجویان
  4. مصاحبه اولیه با دانشجویان غربال شده براساس نتایج سلامت روان و پیگیری وضعیت دانشجویان(بصورت تلفنی)
  5. تعیین وقت مصاحبه تخصصی بصورت غیرحضوری(تلفنی و آنلاین) برای دانشجویان متقاضی و نیاز به خدمات تخصصی
  6. مصاحبه تخصصی(تلفنی) توسط مشاور یا روانشناس مرکز مشاوره (متناسب با نتیجه مصاحبه اولیه و تخصص درمانگر)
  7.  ارزیابی بالینی دانشجو بصورت تلفنی با استفاده از فرمت مصاحبه ساختار یافته MINI توسط روانشناس مربوطه
  8. ارجاع دانشجو برای اقدامات درمانی به موقع به درمانگر، مددکار اجتماعی یا روانپزشک مرکز مشاوره در صورت نیاز

 

آدرس مرکز بھداشت روان و مشاوره دانشجوئی: میدان شھدا(ورودی دانشگاه)، ضلع شرقی دانشکده کشاورزی

تلفن تماس مرکز:  02433052311   -   02433054197

 

لینک آدرس وب سایت مرکز بھداشت روان و مشاوره دانشگاه:

WhatsApp Channel: CounselingCenter_Znu

 

 مرکز بھداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه 

 




ادامه فرآیند واکسیناسیون کوید 19 تا سوم مهر
معاونت دانشجویی

 قابل توجه دانشگاهیان عزیز
طبق هماهنگی های به عمل آمده ، پایگاه واکسیناسیون کوید 19 دانشگاه زنجان (سالن ورزشی شماره یک جنب معاونت دانشجویی) تا سوم مهر 1400 آماده ارایه خدمات می باشد.  دانشگاهیان عزیزی که هنوز موفق به دریافت واکسن کوید 19 نشده اند ، می توانند از ساعت 9 الی 12:30 همه روزه (بجز روز جمعه ) با مراجعه به این پایگاه نسبت به تزریق واکسن و دریافت کارت واکسیناسیون اقدام نمایند.

باتشکر               
معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان




قابل توجه دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی خوابگاه
قابل توجه دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی خوابگاه برای نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400

قابل توجه دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی خوابگاه برای نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400

به اطلاع کلیه دانشجویان غیربومی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) که به دلایلی از قبیل اجرای کارهای عملی و آزمایشگاهی پایان نامه یا رساله دکتری نیاز به حضور در دانشگاه را دارند می‌رساند روند اسکان برای نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 به صورت زیر خواهد بود.:

 الف- تکمیل و ارایه فرم‌های پیوستی زیر به همراه درخواست کتبی مبنی بر نیاز به استفاده از امکانات دانشگاه برای انجام پایان نامه و ارسال آن به استاد راهنما

 ب – ارسال نامه به انضمام فرم ‎های مربوطه از طرف استاد راهنما به معاونت دانشجویی مبنی بر تأیید تقاضا و ضرورت اسکان دانشجو در خوابگاه از طریق اتوماسیون اداری(به آدرس erp.znu.ac.ir)

تذکر: فرایند اسکان دانشجویان ترم‌های مازاد و شبانه مقاطع ارشد و دکتری پس از اسکان دانشجویان سنوات عادی و در صورت وجود ظرفیت براساس قوانین صندوق رفاه انجام خواهدشد.

برای دانشجویان سنوات اضافه مبالغ اجاره بهای خوابگاه به صورت زیر افزایش خواهد یافت:

  • نیمسال اول اضافه 100%، نیمسال دوم اضافه 150% و نیمسال سوم اضافه 200%. شایان ذکر است سکونت غیر مجاز مشمول جریمه 10 برابری خواهد شد.
  • دانشجویان نوبت دوم (شبانه) بر اساس تعرفه صندوق رفاه دانشجویان اسکان داده خواهند شد.
  • دانشجویان میهمان، بورسیه و شاغل مشمول 50% افزایش نرخ اجاره بهاء خواهند شد.

لازم بذکر است در نیمسال اول 1401-1400 به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس  تا اطلاع ثانوی ظرفیت اسکان اتاق‌ها به نصف کاهش می‌یابد و به محض عادی شدن شرایط، اسکان دانشجویان با ظرفیت کامل اتاق ها انجام خواهد شد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص خوابگاه‌ها با شماره تلفن‌های 02433052704 و 02433052298 (خوابگاه‌های برادران) و 02433052428 (خوابگاه‌های خواهران) تماس حاصل فرمایید.

دانلود فرم‌های پیوستی

  1. فرم تعهد رعایت الزامات بهداشتی در محیط خوابگاه
  2. فرم غربالگری کرونا (خود اظهاری) 

                                                                                                        معاونت دانشجویی – اداره خوابگاه‌ها




شروع به کار طبخ و توزیع غذای دانشجویی در دانشگاه
طبخ و توزیع غذا برای دانشجویان ارشد و دکتری از مورخه 1400/06/27 آغاز خواهد شد.



شرکت در طرح پایش سلامت روان برای همه دانشجویان اجباری است.
پایش سلامت روان تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی 1401-1400

قابل توجه دانشجویان دانشگاه زنجان

ضمن عرض تبریک به مناسب پذیرفته شدن شما عزیزان در رشته مورد علاقه تان در دانشگاه زنجان به اطلاع کلیه دانشجویان گرامی در تمامی مقاطع می رساند:

  1. در سال تحصیلی جاری با توجه به ضرورت توجه به وضعیت سلامت روانی- اجتماعی دانشجویان، طرح غربالگری و پایش سلامت روان به صورت متمرکز و برای تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل ھمه مقاطع با ھدایت و پشتیبانی دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم اجرا خواھد شد.
  2.  پس از تکمیل کارنامه سلامت روان، نتیجه غربالگری در اختیار دانشجو قرار گرفته و مرکز مشاوره با استفاده از اطلاعات سامانه، نسبت به بررسی و پیگیری مشکلات احتمالی دانشجو اقدام خواھد نمود.

لینک آدرس سامانه  کارنامه سلامت دانشجویان

https://portal.saorg.ir/mentalhealth

لطفاً با مراجعه به صفحه فو ق حتماً نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم مورد نظر اقدام نمایید.

مراحل اجرای طرح پایش سلامت روان دانشجویان:

  • تکمیل سوالات سلامت روان توسط دانشجویان بصورت الکترونیکی https://portal.saorg.ir/mentalhealth
  • غربالگری اولیه (شناسایی دانشجویان نیاز به خدمات روانشناختی واستخراج نتیجه فرد از سامانه سلامت روان)
  • تماس تلفنی کارشناسان واحد پذیرش و غربالگری مرکز مشاوره دانشگاه با دانشجویان
  • مصاحبه اولیه با دانشجویان غربال شده براساس نتایج سلامت روان و پیگیری وضعیت دانشجویان(بصورت تلفنی)
  • تعیین وقت مصاحبه تخصصی بصورت غیرحضوری(تلفنی و آنلاین) برای دانشجویان متقاضی و نیاز به خدمات تخصصی
  • مصاحبه تخصصی(تلفنی) توسط مشاور یا روانشناس مرکز مشاوره (متناسب با نتیجه مصاحبه اولیه و تخصص درمانگر)
  •  ارزیابی بالینی دانشجو بصورت تلفنی با استفاده از فرمت مصاحبه ساختار یافته MINI توسط روانشناس مربوطه
  • ارجاع دانشجو برای اقدامات درمانی به موقع به درمانگر، مددکار اجتماعی یا روانپزشک مرکز مشاوره در صورت نیاز

 

آدرس مرکز بھداشت روان و مشاوره دانشجوئی:  میدان شھدا(ورودی دانشگاه)، ضلع شرقی دانشکده کشاورزی

تلفن تماس مرکز:  02433052311   -   02433054197

 

لینک آدرس وب سایت مرکز بھداشت روان و مشاوره دانشگاه:

WhatsApp Channel: CounselingCenter_Znu

 

 مرکز بھداشت روان و مشاوره دانشجویی دانشگاه 

سال 1400

 




واکسیناسیون نوبت دوم در دانشگاه زنجان
.

 

                                                                                  واکسیناسیون نوبت دوم  در دانشگاه زنجان

قابل توجه دانشگاهیان گرامی:

طبق هماهنگی های انجام شده با مرکز بهداشت شهرستان نوبت دوم واکسیناسیون دانشگاهیان (به استثنای  تزریق نوبت دوم واکسن آسترازنکا) در محل تجمیع واکسیناسیون دانشگاه(سالن ورزشی شماره 1) از تاریخ 1400/06/10 انجام خواهد گرفت .

*کلیه اعضای محترم هیئت علمی ( ثابت و مدعو) و کارکنان محترم که به هر دلیل موفق به انجام واکسیناسیون نوبت اول نشدند می توانند همزمان در این دوره مبادرت به انجام واکسیناسیون نوبت اول نمایند.(در صورت دریافت پیامک)

*واکسیناسیون نوبت اول دانشجویان تحصیلات تکمیلی (فقط ساکن خوابگاه های دانشجویی) و دانشجویانی که نویت دوم آن ها فرا رسیده انجام خواهد شد. لازم بذکر است، واکسیناسیون سایر دانشجویان عزیز متعاقبا" طبق دستورالعمل کشوری در پایان شهریور ماه  صورت خواهد گرفت.

*مراجعه برای تزریق واکسن طبق زمان بندی اعلامی از طریق پیامک و یا تاریخ مندرج در کارت واکسیناسیون خواهد بود.

  
 معاونت دانشجویی


    مرکز بهداشت ودرمان دانشگاه 

                                                                                                   




توزیع غذا در تابستان 1400 با قیمت آزاد(قیمت تمام شده)
توزیع غذا از مورخه 1400/05/06 با قیمت تمام شده در سلف سرویس کارکنان

به اطلاع دانشگاهیان گرامی(اساتید، کارکنان و دانشجویان) می رساند از مورخه 1400/05/06 تا  1400/06/15 سلف کارکنان با قیمت تمام شده غذاها(لیست قیمت غذاها)، آماده ارائه خدمات برای وعده ناهار و شام می باشد. دانشگاهیان می بایست از طریق سیستم اتوماسیون تغذیه دانشگاه به آدرس: http://food.znu.ac.ir  نسبت به رزرو غذا اقدام نمایند(با استفاده از مرورگر Google Chrome).

نکات مهم:

1-در زمان رزرو، کل مبلغ تمام شده غذا از کارت اعتباری تغذیه دانشگاهیان کسر خواهد شد.

2- در این ایام غذا به قیمت یارانه ای طبخ وتوزیع نخواهد شد و کل مبلغ غذا توسط دانشجو پرداخت می شود.

3-درصورتیکه آمار به حد نصاب روزانه 30پرس برسد طبخ و توزیع غذا انجام خواهد شد. و اگر به حد نصاب نرسد مبلغ کسر شده افرادیکه غذا رزرو کرده اند به کارت تغذیه آنها عودت داده خواهد شد.

4- ساعت ارائه و توزیع غذا برای وعده ناهار از 12:00 الی 13:00 در محل سلف کارکنان دانشگاه و برای وعده شام از ساعت 19:00 الی 20:15 برای دانشجویان پسر در مجتمع خوابگاهی برادران و دانشجویان دختر در سلف مجتمع خوابگاهی خواهران (روشنا)  می باشد.

5-اساتید و کارکنان جهت خرید غذا می بایست از طریق سامانه تغذیه رزرو نمایند.

 




توزیع غذا در تابستان 1400 با قیمت آزاد(قیمت تمام شده)
توزیع غذا از مورخه 1400/05/06 با قیمت تمام شده در سلف سرویس کارکنان

به اطلاع دانشگاهیان گرامی(اساتید، کارکنان و دانشجویان) می رساند از مورخه 1400/05/06 تا  1400/06/15 سلف کارکنان با قیمت تمام شده غذاها(لیست قیمت غذاها)، آماده ارائه خدمات برای وعده ناهار و شام می باشد. دانشگاهیان می بایست از طریق سیستم اتوماسیون تغذیه دانشگاه به آدرس: http://food.znu.ac.ir  نسبت به رزرو غذا اقدام نمایند(با استفاده از مرورگر Google Chrome).

نکات مهم:

1-در زمان رزرو، کل مبلغ تمام شده غذا از کارت اعتباری تغذیه دانشگاهیان کسر خواهد شد.

2- در این ایام غذا به قیمت یارانه ای طبخ وتوزیع نخواهد شد و کل مبلغ غذا توسط دانشجو پرداخت می شود.

3-درصورتیکه آمار به حد نصاب روزانه 30پرس برسد طبخ و توزیع غذا انجام خواهد شد. و اگر به حد نصاب نرسد مبلغ کسر شده افرادیکه غذا رزرو کرده اند به کارت تغذیه آنها عودت داده خواهد شد.

4- ساعت ارائه و توزیع غذا برای وعده ناهار از 12:00 الی 13:00 در محل سلف کارکنان دانشگاه و برای وعده شام از ساعت 19:00 الی 20:15 برای دانشجویان پسر در مجتمع خوابگاهی برادران و دانشجویان دختر در سلف مجتمع خوابگاهی خواهران (روشنا)  می باشد.

5-اساتید و کارکنان جهت خرید غذا می بایست از طریق سامانه تغذیه رزرو نمایند.




آنچه باید درباره واکسن کووید-19 بدانیم
.

آنچه باید در باره واکسن کووید-19 بدانیم

دانستنی های مورد نیاز قبل از تزریق واکسن کووید-19

اگر داروهای بیماری هایی مانند تیروئید،دیابت، پرفشاری خون مصرف می کنید آن ها را قطع نکنید.

اگر داروی سرکوب کننده ایمنی مثل کورتون با دوز بالا یا داروهای شیمی درمانی مصرف می کنید ، لازم است قبل از تزریق واکسن با پزشک متخصص خود  مشورت کنید.

 

اگر سابقه آلرژی  به دارو یا مواد غذایی دارید .حتماً قبل از تزریق واکسن به تیم واکسیناسیون اطلاع دهید.

 

در صورت داشتن هرگونه علامتی نظیر تب ،لرز، گلودرد و بدن درد قبل از تزریق واکسن کووید-19 به پرسنل بهداشتی درمانی اطلاع دهید.

 

دانستنی های مورد نیاز بعد از تزریق واکسن کووید-19

حداقل 15 دقیقه در محل واکسیناسیون بمانید تا اگر واکنش های فوری ظاهر شد سریعاً رسیدگی شود.در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی 30 دقیقه درمحل واکسیناسیون بمانید.

بعد از واکسیناسیون ممکن است عوارض جانبی محدودو خفیف رخ  دهد که طبیعی است ونشانه آن است که واکسن بدن شما را محافظت می کند..

عوارض جانی رایج عبارتند از درد،تورم و قرمزی محل تزریق  واکسن، خستگی ، سردرد، ضعف ، آبریزش بینی ، دردهای عضلانی و مفصلی، لرز، تب گذرا . عوارض فوق عموماً خودبخود بهبود می یابند.ولی می توان درصورت عدم تحمل و برای کنترل تب ودرد از قرص استامینوفن استفاده کرد.

در صورت مشاهده تب بالای 5/38  درجه سانتی گراد، درد مفاصل ، سردرد شدید و مداوم، تورم اندام هاو تنگی نفس  به مراکز درمانی مراجعه کنید.

قبل از ترک محل واکسیناسیون حتماً کارت واکسیناسیون خود را دریافت کنید.

توصیه مهم

در حال حاضر، افرادی که به طور کامل واکسینه شدند و دو دوز خود را دریافت نموده اند .باید در جامعه حداقل فاصله فیزیکی 2 متر ، شستن دست ها بمدت 20 ثانیه با آب و صابون و استفاده از ماسک را رعایت نمایند.

آیا ممکن است از طریق دریافت  واکسن به بیماری کووید-19 مبتلاء بشویم؟

خیر، امکان ابتلاء به بیماری از طریق واکسن وجود ندارد. نه برای گیرنده واکسن ، نه برای دیگران.
 

با آرزوی سلامتی و تندرستی

 معاونت دانشجویی

  مرکز بهداشت و درمان