خانه :: اساتید :: اخبار

اخبارمعاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردی


فایل راهنمای استفاده از سامانه Lms
همکاران محترم پیش از شرکت در دوره فایل راهنمای استفاده از سامانه را مطالعه فرمایید

اطلاعیه

همکاران محترم شرکت کننده در دوره آموزشی با عنوان: "طب سنتی و آشنایی با گیاهان دارویی"

لطفاً پیش از شرکت در دوره فایل راهنما را مطالعه و نرم افزار های مربوطه را نصب نمایید.

جهت مطالعه فایل راهنما اینجا کلیک کنید




برگزاری دوره آموزشی با عنوان :
"مبانی طب سنتی و آشنایی با گیاهان دارویی" - 10 مهرماه 1400 - ساعت 8:30 تا 12

توصیه می شود همکاران محترم جهت سهولت در دسترسی به سامانه adobe connect حداقل یک روز قبل از برگزاری دوره آموزشی نسبت به نصب و راه اندازی سامانه اقدام لازم انجام، تا در زمان برگزاری دوره با مشکل مواجه نشوند.قابل توجه اعضای کارکنان محترم رسمی، پیمانی و قراردادی

     دوره آموزشی با عنوان "مبانی طب سنتی وآشنایی با گیاهان دارویی" به صورت الکترونیکی به شرح ذیل برگزار می شود. همکاران محترم بایستی پیش از شرکت در دوره ثبت نام در سامانه آموزشی به آدرس https://planning.znu.ac.ir/education  را انجام داده و پس از آن در دوره مذکور شرکت نمایند.

مدرس دوره: خانم دکتر خواصی

زمان برگزاری دوره: 10 مهرماه -  ساعت 8:30 تا 12

آدرس سامانه جهت شرکت در دوره آموزشی: https://Lms.znu.ac.ir

کاربری: کدملی

رمز عبور: کدملی

ضمناً در خصوص نحوه ورود و بهره برداری از دوره مذکور رعایت موارد ذیل توصیه می شود:

  • جهت بهره مندی از محتوای دوره به صورت آنلاین استفاده از گوشی تلفن همراه بلامانع است.
  • جهت استفاده از سامانه اتصال به  اینترنت ضروری است
  • توصیه می شود همکاران محترم جهت سهولت در دسترسی به سامانه حداقل یک روز قبل از برگزاری دوره آموزشی نسبت به نصب و راه اندازی سامانه اقدام لازم انجام داده؛ تا در زمان برگزاری دوره با مشکل مواجه نشوند.

                                                                          

                                                                                                                   مدیریت برنامه، بودجه و توسعه مدیریت




برگزاری دوره آموزشی با عنوان :
"مبانی طب سنتی و آشنایی با گیاهان دارویی" - 10 مهرماه 1400 - ساعت 8:30 تا 12

قابل توجه اعضای کارکنان محترم رسمی، پیمانی و قراردادی

     دوره آموزشی با عنوان "مبانی طب سنتی وآشنایی با گیاهان دارویی" به صورت الکترونیکی به شرح ذیل برگزار می شود. همکاران محترم بایستی پیش از شرکت در دوره ثبت نام در سامانه آموزشی به آدرس https://planning.znu.ac.ir/education  را انجام داده و پس از آن در دوره مذکور شرکت نمایند.

مدرس دوره: خانم دکتر خواصی

زمان برگزاری دوره: 10 مهرماه -  ساعت 8:30 تا 12

آدرس سامانه جهت شرکت در دوره آموزشی: https://Lms.znu.ac.ir

کاربری: کدملی

رمز عبور: کدملی

ضمناً در خصوص نحوه ورود و بهره برداری از دوره مذکور رعایت موارد ذیل توصیه می شود:

  • جهت بهره مندی از محتوای دوره به صورت آنلاین استفاده از گوشی تلفن همراه بلامانع است.
  • جهت استفاده از سامانه اتصال به  اینترنت ضروری است.
  • توصیه می شود همکاران محترم جهت سهولت در دسترسی به سامانه adobe connect حداقل یک روز قبل از برگزاری دوره آموزشی نسبت به نصب و راه اندازی سامانه اقدام لازم انجام، تا در زمان برگزاری دوره با مشکل مواجه نشوند.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                   مدیریت برنامه، بودجه و توسعه مدیریت




صدوره شناسنامه آموزشی سال 1399
آخرین زمان جهت تکمیل اطلاعات 20 شهریور ماه سال 1400

قابل توجه همکاران محترم رسمی، پیمانی و قراردادی

همکاران محترم خواهشمند است به آدرس سایت ذیل مراجعه و اطلاعات مربوط به آموزش های طی شده را مطابق مصوبات هیات اجرایی منابع انسانی و کمیته آموزشی تکمیل فرمایید.

آدرس:

https://planning.znu.ac.ir/education

* جهت ورود به سامانه "نام کاربری: کدملی" و "رمز عبور: سریال شناسنامه" می باشد.

 

ضمنا جهت تکمیل اطلاعات توجه به نکات ذیل توصیه می شود:

  1. بازه زمانی جهت لحاظ نمودن ساعت آموزشی دوره های طی شده از تاریخ 01/01/1399 تا 29/12/1399 می باشد. لطفا اطلاعات مربوط به سال های پیش و یا سال 1400 ثبت نگردد.
  2. صرفا دوره هایی که مصوب هیات اجرایی منابع انسانی و کمیته آموزشی می باشند در سامانه درج شوند.
  3. پس از بررسی دوره های ثبت شده در سامانه و در صورت در دست داشتن گواهینامه فیزیکی دوره که مصوبه لازم را اخذ کرده باشد تصویر دوره را بارگذاری فرمایید.
  4. عنوان دوره به صورت کامل درج گردد و در زمان ثبت اطلاعات زمان شروع، پایان  و میزان ساعت دوره  به دقت تکمیل شود ضمنا دوره هایی که در متن گواهینامه میزان ساعت دوره قید نشده تاریخ صدور گواهی نامه مدنظر قرار گیرد و در دوره هایی که میزان ساعت دوره در متن گواهینامه یک روزه درج گردیده است به ازای هر یک روز 6 ساعت نوشته شود.
  5. همکاران محترم می توانند تا تاریخ 20 شهریور ماه 1400 نسبت به ثبت دوره ها اقدام نموده و زمان اعلام شده قابل تمدید نخواهد بود.
  6. دوره هایی که به صورت امتیاز فرهنگی برگزار گردیده اند نیازی به درج آن در سامانه آموزشی وجود ندارد (از قبیل :1- تدبر در قرآن ( 18 ساعت) 2- جایگاه اقامه نماز در زمینه سازی جامعه مهدوی (2 ساعت))

برای سهولت در امر ورود اطلاعات در سامانه از مرورگر FireFox استفاده نمایید.

                                                                                                                       

مدیریت برنامه، بودجه و توسعه مدیریت

 




صدوره شناسنامه آموزشی سال 1399
آخرین زمان جهت تکمیل اطلاعات 20 شهریور ماه سال 1400

قابل توجه همکاران محترم رسمی، پیمانی و قراردادی

همکاران محترم خواهشمند است به آدرس سایت ذیل مراجعه و اطلاعات مربوط به آموزش های طی شده را مطابق مصوبات هیات اجرایی منابع انسانی و کمیته آموزشی تکمیل فرمایید.

آدرس:

https://planning.znu.ac.ir/education

* جهت ورود به سامانه "نام کاربری: کدملی" و "رمز عبور: سریال شناسنامه" می باشد.

 

ضمنا جهت تکمیل اطلاعات توجه به نکات ذیل توصیه می شود:

  1. بازه زمانی جهت لحاظ نمودن ساعت آموزشی دوره های طی شده از تاریخ 01/01/1399 تا 29/12/1399 می باشد. لطفا اطلاعات مربوط به سال های پیش و یا سال 1400 ثبت نگردد.
  2. صرفا دوره هایی که مصوب هیات اجرایی منابع انسانی و کمیته آموزشی می باشند در سامانه درج شوند.
  3. پس از بررسی دوره های ثبت شده در سامانه و در صورت در دست داشتن گواهینامه فیزیکی دوره که مصوبه لازم را اخذ کرده باشد تصویر دوره را بارگذاری فرمایید.
  4. عنوان دوره به صورت کامل درج گردد و در زمان ثبت اطلاعات زمان شروع، پایان  و میزان ساعت دوره  به دقت تکمیل شود ضمنا دوره هایی که در متن گواهینامه میزان ساعت دوره قید نشده تاریخ صدور گواهی نامه مدنظر قرار گیرد و در دوره هایی که میزان ساعت دوره در متن گواهینامه یک روزه درج گردیده است به ازای هر یک روز 6 ساعت نوشته شود.
  5. همکاران محترم می توانند تا تاریخ 20 شهریور ماه 1400 نسبت به ثبت دوره ها اقدام نموده و زمان اعلام شده قابل تمدید نخواهد بود.
  6. دوره هایی که به صورت امتیاز فرهنگی برگزار گردیده اند نیازی به درج آن در سامانه آموزشی وجود ندارد (از قبیل :1- تدبر در قرآن ( 18 ساعت) 2- جایگاه اقامه نماز در زمینه سازی جامعه مهدوی (2 ساعت))

برای سهولت در امر ورود اطلاعات در سامانه از مرورگر FireFox استفاده نمایید.

                                                                                                                       

مدیریت برنامه، بودجه و توسعه مدیریت

 




تکمیل اطلاعات مربوط به شناسنامه آموزشی 1399
آخرین زمان جهت تکمیل اطلاعات 20 شهریور ماه سال 1400

قابل توجه همکاران رسمی، پیمانی و قراردادی

همکاران محترم خواهشمند است به آدرس سایت ذیل مراجعه و اطلاعات مربوط به آموزش های طی شده را مطابق مصوبات هیات اجرایی منابع انسانی و کمیته آموزشی تکمیل فرمایید.

آدرس:

https://planning.znu.ac.ir/education

* جهت ورود به سامانه "نام کاربری: کدملی" و "رمز عبور: سریال شناسنامه" می باشد.

 

ضمنا جهت تکمیل اطلاعات توجه به نکات ذیل توصیه می شود:

  1. بازه زمانی جهت لحاظ نمودن ساعت آموزشی دوره های طی شده از تاریخ 01/01/1399 تا 29/12/1399 می باشد. لطفا اطلاعات مربوط به سال های پیش و یا سال 1400 ثبت نگردد.
  2. صرفا دوره هایی که مصوب هیات اجرایی منابع انسانی و کمیته آموزشی می باشند در سامانه درج شوند.
  3. پس از بررسی دوره های ثبت شده در سامانه و در صورت در دست داشتن گواهینامه فیزیکی دوره که مصوبه لازم را اخذ کرده باشد تصویر دوره را بارگذاری فرمایید.
  4. عنوان دوره به صورت کامل درج گردد و در زمان ثبت اطلاعات زمان شروع، پایان  و میزان ساعت دوره  به دقت تکمیل شود ضمنا دوره هایی که در متن گواهینامه میزان ساعت دوره قید نشده تاریخ صدور گواهی نامه مدنظر قرار گیرد و در دوره هایی که میزان ساعت دوره در متن گواهینامه یک روزه درج گردیده است به ازای هر یک روز 6 ساعت نوشته شود.
  5. همکاران محترم می توانند تا تاریخ 20 شهریور ماه 1400 نسبت به ثبت دوره ها اقدام نموده و زمان اعلام شده قابل تمدید نخواهد بود.
  6. دوره هایی که به صورت امتیاز فرهنگی برگزار گردیده اند نیازی به درج آن در سامانه آموزشی وجود ندارد (از قبیل :1- تدبر در قرآن ( 18 ساعت) 2- جایگاه اقامه نماز در زمینه سازی جامعه مهدوی (2 ساعت))

برای سهولت در امر ورود اطلاعات در سامانه از مرورگر FireFox استفاده نمایید.

                                                                                                                       

مدیریت برنامه، بودجه و توسعه مدیریت




مروری بر برخی از عناوین مباحث قابل طرح در دوره آموزشی:
فنون برقراری ارتباط موثر با محیط و دیگران

روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

 

مهارت های ارتباطی

ویژگی‌های شخصی، فاصله فیزیکی، موضوع پیام، اصطلاحات خاصی که به‌کار می‌بریم و نیز فرهنگ، از جمله عواملی هستند که بر داشتن ارتباطی روشن، مؤثر و شفاف در محیط کار تأثیر می‌گذارند. در این مطلب، ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار را با هم مرور می‌کنیم که به افزایش بهره وری محیط کاری می‌انجامند.

۱. شناخت مخاطب

شناخت مخاطب برای ارتباط مؤثر در محیط کار کاملا ضروری است. منظور از ارتباط در اینجا، همۀ ارتباطات کلامی و نوشتاری، سخنرانی، ایمیل‌های روزانه، اطلاعیه‌ها یا ارائه به‌روزرسانی وضعیت پروژه‌هاست.

اینکه پیام‌مان را به‌خوبی به مخاطب انتقال دهیم یا نه، بستگی به این دارد که تا چه اندازه او را درک کرده‌ایم. به پرسش‌های زیر دقت کنید:

  • چه کسی طرف صحبت من است؟
  • هدف پیامی که می‌خواهم انتقال دهم چیست؟
  • مخاطب من چه چیزی را از این پیام باید درک کند؟
  • از او می‌خواهم چه کاری انجام دهد؟
  • بهترین روش انتقال پیام به او کدام است؟
  • چه برداشتی ممکن است از این پیام داشته باشد؟
  • پس از اینکه پیام را دریافت کرد، چه احساسی خواهد داشت یا چه واکنشی ممکن است نشان دهد؟

برای اینکه بتوانیم این پرسش‌ها را پاسخ دهیم، باید از قبل، رفتارهای مخاطب را مشاهده، تحلیل و بررسی کنیم. در یک کلام باید بدانیم با چه کسی طرف هستیم. مثلا رویکردی که برای ارتباط با گروه یا همکاران‌مان داریم، مسلّما باید متفاوت از نوع ارتباط با رئیس‌مان باشد، زیرا این دو گروه با هم تفاوت‌هایی اساسی دارند.

۲. درک موقعیت و صریح‌ بودن

باملاحظه‌ بودن و سنجیده رفتار کردن نقشی اساسی در برقراری ارتباط مؤثر دارند. برای اینکه این دو صفت خوب را در خودمان نهادینه کنیم، باید برای آنها وقت صرف کنیم. برای برقراری ارتباط با دیگران در محیط کار، باید کمی صبر کنیم و موقعیت را درک کنیم، صحبت‌هایمان را واضح و صریح بیان کنیم و درعین‌حال، رفتار همدلانه‌ای با دیگران داشته باشیم. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار کمک می‌کند:

کنجکاو باشید

کنجکاوی در معنای خوب آن، در درک مخاطب بسیار سودمند است. با استفاده از سؤالاتی که با «چه چیزی» و «چگونه» آغاز می‌شوند می‌توانیم انتهای پرسش را باز بگذاریم تا مخاطب به‌ناچار به پرسش پاسخ دهد. به‌این‌ترتیب به‌راحتی می‌توانیم از توضیحات آنها اطلاعاتی را جمع‌آوری کنیم که نیاز داریم. همچنین، می‌توانیم با مطرح‌ کردن پرسش‌هایی کاوشگرانه، زمینهٔ بهتری از موقعیت به‌دست آوریم. هرچه موقعیت را بیشتر درک کنیم، احتمال انتقال بهتر پیام به مخاطب بیشتر خواهد شد.

مانند کودکان یاد بگیرید

معمولا کودکان هیچ پیش‌زمینه یا اطلاعات قبلی درباره چیزهایی که می‌آموزند ندارند. به‌همین‌دلیل در هنگام یادگیری می‌توانیم نوعی احساس فروتنی را در آنها ببینیم. این رویکرد بسیار مؤثر است. کافی است خودمان را به‌جای مخاطب قرار دهیم تا شرایط را از زاویۀ دید آنها ببینیم. اگر خودمان را پذیرا، آماده و مشتاق نظرات مخاطبان نشان دهیم، از آنها چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت.

پیش‌فرض‌های‌تان را بررسی کنید

معمولا وسعت دانسته‌های ما روی برداشت‌ها و قضاوت‌هایمان سایه می‌اندازد. به‌همین‌دلیل بهتر است ابتدا تصوراتی را که از قبل دربارهٔ مخاطب‌مان داریم بررسی کنیم. باید بدانیم دقیقا با چه کسی باید صحبت کنیم یا اینکه چه تحقیقاتی باید انجام دهیم تا بفهمیم که پیش‌فرض‌های‌مان درست است یا نه. بهتر است قبل از هر اقدامی خوب فکر کنیم.

همه را درگیر کنید

تقریبا همه افراد دوست دارند در محیط کار احساس ارزشمند بودن داشته باشند و حس کنند که حضورشان مهم است. باید همه ایده‌ها را بشنویم و هیچ دیدگاهی را از قلم نیندازیم. مثلا اگر در جلسه‌ای قرار است از افراد دربارهٔ موضوعی اطلاعات کسب کنیم، باید زمان کافی درنظر بگیریم تا همه نظرات‌شان را ابراز کنند. اگر زمان جلسه به‌پایان رسید، در همان جلسه اعلام می‌کنیم که بعدا با بقیۀ افراد صحبت می‌کنیم.

۳. خوب گوش‌ دادن

شاید بسیاری از ما با فنون و مبانی مهارت گوش‌ دادن صحیح آشنا باشیم. اما هنگامی‌که با انبوهی از جلسات، اولویت بندی ها و کارهای مهم درگیر می‌شویم، واقعا تا چه حد اصول مهمی را به‌یاد می‌آوریم که به برقراری ارتباط مؤثر کمک می‌کنند؟ تمرین نکات عملی زیر می‌تواند به گوش‌ دادن صحیح به مخاطب کمک کند:

تفسیر کردن

وقتی درحال صحبت با مخاطب هستیم، می‌توانیم با تکرار کلمات او یا بازگویی آنها به زبان خودمان گفته‌هایش را تأیید کنیم. به‌این‌ترتیب، او مطمئن می‌شود که منظورش را درک می‌کنیم و از آن بهتر اینکه اگر چیزی که ما فهمیده‌ایم همانی نیست که او می‌گوید، بلافاصله می‌توانیم موضوع را روشن کنیم.

سؤال‌ کردن

گاهی ممکن است در هنگام صحبت‌ کردن با مخاطب احساس کنیم به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. در این زمان، بهترین کار این است که دربارهٔ جزئیاتِ بیشتر سؤال کنیم.

روشنگری

وقتی چیزی را به‌طور کامل درک نمی‌کنیم، بهتر است درباره‌اش بیشتر سؤال کنیم.

به‌خاطر سپردن

یکی از مهم‌ترین تمریناتی که برای ارتباط مؤثر ضروری است، تقویت مهارت به‌خاطر سپردن است. اگر تلاش کنیم مواردی را که می‌دانیم برای مخاطب‌مان مهم است به‌خاطر بسپاریم، می‌توانیم در آینده آنها را به او یادآوری کنیم. این به مخاطب نشان می‌دهد که ما خوب به او گوش داده‌ایم و برای حرف‌هایش اهمیت قائل شده‌ایم.

اینها مهارت‌های گوش‌ دادن بودند که برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار ضروری هستند. برای تقویت این مهارت‌ها باید تمرین کنیم. فراموش نکنیم که:

  • باید با دیگران همدلی کنیم؛
  • نباید فقط به احساسات خودمان اهمیت بدهیم؛ باید احساسات دیگران را هم درک کنیم؛
  • باید رفتارهای هیجانی و واکنش‌های خودمان و دیگران را بسنجیم؛
  • از ارزش‌ها و عقاید خودمان و دیگران آگاه باشیم؛
  • نشانه‌های ارتباط غیرکلامی مانند زبان بدن را ببینیم و درک کنیم.

۴. بررسی نحوه دریافت بازخوردها

نحوهٔ دریافت بازخوردها، ابتدا بر واکنشی که نشان می‌دهیم و سپس نحوه برقراری ارتباط مؤثر با دیگران تأثیر می‌گذارد. گفتنِ اینکه باید بازخوردها و انتقادها را بپذیریم، از انجام‌دادنش خیلی راحت‌تر است. ما انسان هستیم و طبیعت‌مان ایجاب می‌کند که گاهی آسیب‌پذیر باشیم. هنگامی‌که به‌دلیل رویدادهای زندگی پریشان می‌شویم یا وقتی که در محیط کار احساس فشار می‌کنیم، با کوچکترین بازخورد منفی حالت تدافعی می‌گیریم. به‌همین‌دلیل، نحوهٔ دریافت بازخورد بسیار مهم است.

اما چطور می‌توانیم مهارت انتقادپذیری و توانایی‌مان را برای جذب بازخوردها بهبود بخشیم؟ روش کلی کار این است که تمرین کنیم موارد سودمند را از بازخوردها بیرون بکشیم و از آنها یاد بگیریم. از سوی دیگر، باید از بخش‌هایی که سازنده نیستند خلاص شویم و دیگر به آنها فکر نکنیم. راهبردهای زیر می‌توانند در تقویت این مهارت کمک‌کننده باشند:

  • شناخت، درک‌ کردن و مدیریت واکنش‌ها و نیز هر آنچه که پس از دریافت بازخوردها به ما انگیزه می‌دهد؛
  • گرفتن پیام اصلی از بازخوردها بدون توجه به اینکه چه کسی این بازخورد را داده است؛
  • بازخورد را نوعی مشاوره درنظر گرفتن: نباید به این فکر کنیم که دارند قضاوت‌مان می‌کنند؛
  • تفکیک بازخورد به بخش‌های کوچک‌تر و قابل‌فهم‌تر؛
  • بازخورد گرفتن فقط برای یک موضوع خاص (هروقت بازخورد می‌خواهیم، فقط و فقط باید درباره یک موضوع خاص سؤال کنیم و این موضوع نباید کلی باشد)؛
  • آزمودن روش‌های پیشنهادشده در بازخوردها به‌شکل مرحله‌به‌مرحله و با گام‌های کوچک (نباید بلافاصله برای اجرای کامل هر پیشنهادی که به ما می‌دهند شیرجه بزنیم)؛

بازخوردها می‌توانند درس‌های زیادی به ما بیاموزند و در پیشرفت و رشدمان نقش مهمی داشته باشند. تفکیک بازخورد به بخش‌های کوچک می‌تواند در بررسی پیام‌ها و نشان‌ دادن واکنش مناسب سودمند باشد.

۵. ارائه بازخورد بی‌طرفانه و ملموس (قابل‌مشاهده)

این یکی از سخت‌ترین بخش‌های تمرین برای ارتباط مؤثر است. دادن بازخورد به دیگران کار ساده‌ای نیست. می‌ترسیم کسی را برنجانیم، قصدمان پیشگیری از بروز درگیری‌هاست اما نمی‌دانیم چطور آن را انجام دهیم. خیلی مواقع از نظر هیجانی آماده نیستیم یا پیش‌فرض‌های‌مان مانع درک درست واقعیت می‌شوند.

یکی از روش‌های بسیار مؤثر در ارائه بازخورد صریح و روشن استفاده از مدل «موقعیت، رفتار، اثر» (SBI) است:

  • موقعیت: ابتدا زمینه را آماده می‌کنیم. از خودمان می‌پرسیم چه اتفاقی، کجا و چه‌وقت افتاده است.
  • رفتار: رفتار را توضیح می‌دهیم. این سخت‌ترین بخش کار است، زیرا باید پیش‌فرض‌های‌مان را بررسی کنیم. رفتار مخاطب را باید طوری توضیح دهیم که قابل‌مشاهده باشد. مثلا لحن بازخورد با گفتن عبارت «تو بی‌ادبانه رفتار کردی» به‌جای «تو حرف مرا قطع کردی» تغییر می‌کند، زیرا بی‌ادب دانستن فرد برداشتی شخصی است، درحالی‌که قطع‌کردن صحبت‌مان رفتاری است که همه می‌توانستند ببینند و قابل‌مشاهده بوده است.
  • اثر: برای توصیف نتایج رفتار باید از عباراتی استفاده کنیم که اول‌شخص باشند؛ به‌این‌ترتیب به مخاطب می‌گوییم که این گفته‌ها از جانب خودمان است.

بعد از آن باید به گفت‌وگو ادامه دهیم. از آنها سؤال می‌کنیم تا با توجه به پاسخ‌های‌شان درک بهتری از موضوعِ پیش‌آمده پیدا کنیم. می‌پرسیم:

  • نظرتان چیست؟
  • چه اتفاقی برایتان افتاده است؟
  • چه چیزی از این موضوع فهمیدید؟
  • چه برنامه‌ای برای بهبود شرایط در آینده دارید؟

۶. پیگیری، تأیید، مسئولیت‌پذیری

برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار، فرایندی همیشگی و نیازمند پیگیری، تأیید و مسئولیت پذیری است. باید به‌شکل مداوم بر روند پیشرفت نظارت کرده و به‌شکل پیوسته از دیگران پشتیبانی کنیم. در این راستا باید پیشرفت همکاران، گروه‌ها یا حتی مافوق‌مان را تأیید کنیم.

پرسش‌های زیر برای ارزیابی و اطمینان از مؤثربودن ارتباطات در محیط کار سودمند هستند:

  • چه فرصت‌هایی را می‌توانیم ببینیم؟
  • چگونه می‌توانیم خودمان را با آنها وفق دهیم؟
  • چه تصمیماتی باید بگیریم؟
  • چگونه می‌توانیم نقش حمایتی داشته باشیم؟
  • چطور بفهمیم که پیام‌مان را به‌درستی دریافت می‌کنند؟

۷. استفاده از هفت واژه اساسی در ارتباط مؤثر

برای هر نوع ارتباط در محیط کار می‌توانیم از این هفت واژه مهم استفاده کنیم و آنها را به کار ببندیم:

  • شفافیت: هدف پیام‌ما چیست؟ آیا درک آن برای مخاطب آسان است؟
  • مختصرگویی: چه بخش‌هایی را می‌توانیم در صحبت‌مان حذف کنیم؟ آیا چیزی که می‌خواهیم بگوییم واقعا مهم است؟
  • ملموس‌ بودن: چه حقایقی را می‌خواهیم بیان کنیم؟ آیا این حقایق ملموس و قابل‌مشاهده هستند؟
  • درست‌ بودن: آیا پیامی که می‌خواهیم انتقال بدهیم کاملا درست است و اشتباهی در آن وجود ندارد؟ آیا اصلا برای مخاطب‌مان مناسب هست؟
  • منسجم‌ بودن: آیا جریانی منطقی در صحبت‌های‌مان وجود دارد؟ یا موارد ضدونقیضی در آن دیده می‌شود؟
  • کامل‌ بودن: آیا اطلاعات مربوطه به‌طورکامل ارائه شده است؟ آیا مخاطب می‌داند دقیقا چه کاری از او می‌خواهیم؟
  • مبادی‌آداب‌ بودن: لحن پیام‌مان چگونه است؟

کلام آخر

روش‌های ارتباط مؤثر در محیط کار به تمرین و صرف زمان نیاز دارد. ۷ روشی که در این مطلب گفته شد، می‌تواند به شما در برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار کمک کند. با استفاده از آنها می‌توانید مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید.

 




برگزاری دوره آموزشی با عنوان :
فنون برقراری ارتباط موثر با محیط و دیگران

قابل توجه کارکنان و مدیران محترم دانشگاه

      ارتباط یک فرآیند دو طرفه است که بخش عمده‌ای از موقعیت‌های ما به آن بستگی دارد. افرادی که از مهارت ارتباط موثر برخوردار باشند آسیب پذیری کمتری در زمینه‌های مختلف زندگی خواهند داشت. به عبارتی مسیر شغلی و همچنین رابطه‌های شخصی ما هر یک به نحوی در گرو نوع برقراری ارتباط ما با دیگران و محیط است در همین راستا و در جهت ارتقاء دانش و نگرش و ایجاد بستر مناسب جهت رشد فردی و سازمانی همکاران در برقراری ارتباطات موثر، معاونت محترم برنامه ریزی و نظارت با همکاری معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی مبادرت به برگزاری دوره آموزشی (به صورت الکترونیکی) با عنوان:

                                                      " فنون برقراری ارتباط موثر با محیط و دیگران"  

                                                                                                                                                       نموده است.

 

     همکاران محترم بایستی پیش از شرکت در دوره ثبت نام در سامانه آموزشی به آدرس https://planning.znu.ac.ir/education  را انجام داده و پس از آن در دوره مذکور شرکت نمایند.

مدرس دوره: آقای دکتر کورش فتحی واجارگاه

رزومه مدرس دوره: دکتر کورش فتحی واجارگاه، متولد رودسر ۱۳۴۶، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علوم تربیتی (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی) از دانشگاه اصفهان آغاز کرد و پس از اتمام این دوره در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران به تحصیل پرداخت. وی سپس مدرک دکتری را از دانشگاه تربیت مدرس اخذ و سپس دوره تخصصی در خصوص مدیریت پژوهشی و برنامه ریزی آموزش عالی را در دانشگاه کاسل ـ آلمان و دوره های پژوهشی را در دانشگاههای ساترن کراس و گریفیث کوئینزلند استرالیا گذراند. ایشان هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.

 

 

زمان برگزاری دوره: 8 شهریورماه از ساعت 8:30 تا 12

آدرس سامانه جهت شرکت در دوره آموزشی: https://vclass.znu.ac.ir/

کاربری: کدملی-znu (از چپ به راست)

رمز عبور: کدملی

ضمناً در خصوص نحوه ورود به سامانه نیما و بهره برداری از دوره مذکور رعایت موارد ذیل توصیه می شود:

  • جهت بهره مندی از محتوای دوره به صورت آنلاین استفاده از گوشی تلفن همراه بلامانع است.
  • جهت ورود به سامانه از مرورگر کروم استفاده شود.
  • جهت برقراری ارتباط اتصال به اینترنت الزامی است.



اطلاعیه
ارسال گواهی آموزش مجازی پدافند غیرعامل و تناسب اندام

اطلاعیه

همکاران محترمی که در دوره های آموزشی با عناوین ذیل شرکت نموده اند می توانند تا پایان اسفندماه 1399 نسبت به ارسال گواهینامه آموزشی خود به آدرس ایمیل planning@znu.ac.ir  اقدام نمایند. به گواهینامه های ارسالی پس از زمان اعلام شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

  1. دوره عمومی پدافند غیرعامل
  2. تناسب اندام (ارتقاء سلامت از طریق ورزش) ویژه خواهران

 

 

                مدیریت برنامه، بودجه و توسعه مدیریت




اطلاعیه
اعلان اسامی همکاران پذیرفته شده در آزمون مجازی اخلاق اداری

اطلاعیه

جهت مشاهده اسامی افراد پذیرفته شده در آزمون دوره آموزشی اینجا کلیک کنید.




اطلاعیه
اسامی قبول شدگان در دوره آشنایی با ناهنجاری های وضعیتی و حرکات اصلاحی

اطلاعیه

قابل توجه همکاران محترم

همکاران محترم جهت رویت اسامی افراد پذیرفته شده در آزمون دوره آموزشی با عنوان "آشنایی با ناهنجاری های وضعیتی و حرکات اصلاحی"  اینجا کلیک کنید.




اطلاعیه
اعلام اسامی همکاران محترم جهت شرکت در آزمون

اطلاعیه

همکاران محترم جهت رویت اسامی افراد حائز شرایط جهت شرکت در آزمون دوره آموزشی اینجا کلیک کنید.

زمان برگزاری آزمون: 29 دی ماه 1399 از ساعت 9 صبح به مدت 30 دقیقه

آدرس سامانه: samalive.ir

کاربری: کدملی-znu

گذرواژه: کدملی




تغییر زمان دوره
آشنایی با ناهنجاری های وضعیتی و حرکات اصلاحی



دوره آموزش الکترونیکی با عنوان:
آشنایی با ناهنجاری های وضعیتی و حرکات اصلاحی

اطلاعیه

دوره آموزش الکترونیکی آشنایی با ناهنجاری های وضعیتی و حرکات اصلاحی

با توجه به نقش مهم انجام فعالیت های ورزشی و تناسب اندام در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت بدن، دوره آموزشی با عنوان " آشنایی با ناهنجاری های وضعیتی و حرکات اصلاحی" به شیوه الکترونیکی برگزار می شود. همکاران محترمی که در دوره مذکور شرکت می نمایند بایستی ضمن ثبت نام در سامانه آموزشی به آدرس https://planning.znu.ac.ir/education در 3 جلسه دوره مذکور شرکت و پس از برگزاری آزمون پایان دوره حدنصاب (60 از 100) را کسب نمایند.

مدت زمان دوره: 10 ساعت

مخاطب دوره: کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی

مدرس دوره: خانم دکتر لیلا یوزباشی

زمان برگزاری دوره: 21، 22 و 23 دی ماه از ساعت 8:30 تا 10

زمان برگزاری آزمون دوره: 29 دی  ماه از ساعت 9

آدرس سامانه جهت شرکت در دوره: https://vclass.znu.ac.ir/nima

کاربری: کدملی-znu (از چپ به راست)

رمز عبور: کدملی

آدرس سامانه جهت شرکت در آزمون دوره: Samalive.ir

کاربری: کدملی-znu (از چپ به راست)

رمز عبور: کدملی

ضمناً در خصوص نحوه ورود به سامانه و بهره برداری از دوره مذکور رعایت موارد ذیل توصیه می شود:

  • جهت بهره مندی از محتوای دوره به صورت آنلاین استفاده از گوشی تلفن همراه بلامانع است و جهت ورود بایستی نرم افزار استفاده از سامانه در گوشی همراه نصب شود. (ضمناً آدرس آی پی جهت ورود به سامانه vclass.znu.ac.ir می باشد)
  • جهت ورود به سامانه از مرورگر کروم استفاده شود
  • آزمون فقط در یک روز و از ساعت 9 (29دی از طریق سامانه سماء) برگزار خواهد شد
  • کسب حد نصاب 60 از 100 در آزمون الزامی است
  • حداکثر میزان غیبت در دوره یک ساعت اعلام می گردد و در صورت غیبت بیش از ساعت تعیین شده شرکت در آزمون امکان پذیر نمی باشد



آزمون دوره آموزش عمومی پدافند غیرعامل
درخواست از همکاران جهت اعلام اسامی به مدیریت برنامه، بودجه و توسعه مدیریت

اطلاعیه

به اطلاع همکاران محترمی که در آزمون دوره آموزش عمومی پدافند غیرعامل شرکت و حداقل نمره قبولی 24 از 40 را اخذ نموده اند می رساند؛ جهت احتساب در کارنامه آموزشی اسامی به همراه گواهینامه شرکت در آزمون دوره به آدرس ایمیل planning@znu.ac.ir ارسال شود.

                                                                                                       مدیریت برنامه، بودجه و توسعه مدیریت