خانه  :: اساتید  :: اخبار

آغاز طرح پایش تندرستی و ارزیابی سلامت جسمانی دانشجویان دختر و پسر
در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد تحت نظارت مدیریت تربیت بدنی دانشگاه به صورت رایگان



نمونه فعالیت های مرکز

 

تغيير شيوه زندگي افراد جامعه از فعال به غيرفعال سبب بروز مشکلات و عوارض جسماني در آحاد مختلف جامعه شده است، به­ گونه­ اي که گاهي سلامت جسماني افراد را تحت ­الشعاع خود قرار داده است که در پي آن افراد به بيماري­ هاي مختلف دچار مي­ شوند. امروزه، توجه به گسترش فرهنگِ انجام فعاليت­ هاي بدني بيش از گذشته ضرورت يافته است. از آنجا که دانشگاه­ ها از جمله مراکزي هستند که نقش محوري در افزايش سلامت رواني، جسماني و بهبود کيفيت زندگي آحاد جامعه به ويژه دانشجويان ايفا مي­ کنند، از اين رو، در نظر است در سال 1401 كليه دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزش عالي کشور به صورت منسجم در راستاي پايش تندرستی نسبت به ارزيابي سلامت جسماني دانشجويان اقدام نمايند. در اين طرح كليه دانشجويان ورودی 1401(جديد الورود) مقطع کارشناسي و تحصیلات تکمیلی تحت پوشش قرار مي­ گيرند، و با برنامه ­ريزي مدون و بهره ­گيري از نيروهاي متخصص موجود در دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزش عالي كشور وضعيت جسماني دانشجويان ارزيابي مي­ گردد، تا از اين طريق ضمن آگاهي آنها از وضعيت جسماني خود نسبت به انجام مشاوره ورزشي و ارائه برنامه ­هاي اصلاحي، تمرين­ هاي ويژه و فعاليت­هاي جسماني مرتبط، نسبت به تقويت ضعف­ هاي جسماني و اصلاح ناهنجاري­ هاي بدني احتمالی اقدام گردد و در پايان پس از ارزيابي ­هاي مرحله ­اي در طول دوران تحصيل و انجام اقدامات لازم بتوان براي حفظ و ارتقاي سلامت آنها اقدام نمود. به طور کلي، هدف از ارزيابي دانشجويان در مراکز تندرستي و مشاوره ورزشي به شرح زير مي ­باشد:

اولاً، آگاهي دانشجويان از وضعيت بدني خود بر اساس شاخص ­هاي فيزيولوژيک، ساختار اسکلتي و قامتي و نيز معيارهاي آمادگي جسماني؛

ثانياً، ارائه پيشنهادات لازم براساس نتايج به دست آمده، متناسب با شرايط هر فرد؛

ثالثاً، در نهايت، تلاش بر اين است که مجموع اين اقدامات بتواند، به عنوان عامل انگيزشي، دانشجويان را به انجام فعاليت بدني براي تقويت قواي جسماني و اصلاح ضعف­ هاي ناشي از فقر حرکتي ترغيب نمايد.

لذا از کلیه دانشجویان عزیز جهت شرکت در این طرح خواهشمند است با مراجعه به لینک زیر اقدام به تکمیل فرم اولیه نموده و منتظر دریافت پیامک جهت اعلام زمان مراجعه به مرکز باشند.

گفتنی است این طرح با همکاری ویژه سرکار خانم دکتر یوزباشی، جناب آقای دکتر بهزاد نجفی با مدیریت تربیت بدنی دانشگاه پایه ریزی گردیده است و این مرکز آمادگی ارائه خدمات حرکات اصلاحی و تندرستی  پس از غربال گری را دارد.

شماره تماس مرکز : 33052324

آدرس سایت مدیریت تربیت بدنی دانشگاه https://www.znu.ac.ir/sport/

لینک تکمیل فرم


ارسال شده در مورخه: 25-08-1401

آخرين اخبار با موضوع: مدیریت تربیت بدنی

مسابقات ورزش های فناورانه

ثبت نام مسابقات ورزش های فناورانه (26-01-1403)

   

آغاز ثبت نام مسابقات تنیس روی میز و دوومیدانی(دختر و پسر)

آغاز ثبت نام مسابقات تنیس روی میز و دوومیدانی(دختر و پسر) (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
مدیریت تربیت بدنی

اطلاعیه در خصوص اجاره اماکن ورزشی دانشگاه در بازه زمانی تابستان 1402