خانه  :: اساتید  :: اخبار

فراخوان عضویت در کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه
فراخوان عضویت در کانون های فرهنگی و هنری در زمینه های قرآنی، شعر، موسیقی، تئاتر، فیلم، عکس و ...



کانون اشراق، دبیر: آقای علی ستاری

 این کانون از سال 1388 درحوزه های فرهنگی و اجتماعی شروع به فعالیت نموده است. اعضای این کانون ها ترک زبانان دانشگاه می­ باشند. از جمله اهداف تشکیل این کانون گسترش و شکوفایی فرهنگ بومی و شناساندن فرهنگ، زبان، آداب و رسوم آذری زبانان، شناساندن جاذبه های فرهنگی و تاریخی، معرفی و تجلیل از مشاهیر و مفاخر این قوم پر افتخار است. از جمله فعالیت های این کانون برگزاری کارگاه های آموزشی زبان ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، اجرای تئاتر ترکی، پخش فیلم، برگزاری محفل شعربه زبان ترکی و ... می­ باشد.
آدرس دفتر کانون: دانشکده مکانیک. طبقه همکف . روبه روی آزمایشگاه سیالات

کانون تئاتر؛ دبیر: خانم یسنا حیدری

کانون فرهنگی- هنری تئاتراز سال1388 درزمینه هنرفاخرنمایش شروع به فعالیت کرده است و در طی این سالها کارهای ارزشمندی دررابطه با گسترش، جذب، جهت دهی و پرورش استعدادهای دانشجویی درزمینه این هنر ارزشمند انجام داده است. این کانون با شرکت درجشنواره های دانشگاهی، استانی، منطقه ای و کشوری حضور فعالی درعرصه ارائه هنر نمایش داشته و با برگزاری کارگاههای آموزشی و کلاسهای تمرین دراین حوزه، توانسته است دانشجویان علاقمند و مستعد را تا کسب بالاترین رتبه­های دانشگاهی در این عرصه سوق دهد.
آدرس دفتر کانون: دانشکده انسانی ، طبقه زیر زمین

کانون دارالقرآن، دبیر: خانم عطیه خمسلو

این کانون قدیمی ترین کانون دانشگاه بوده و از سال 1376 درعرصه قرآن وعترت مشغول به فعالیت است. برگزاری کلاسهای آموزشی در سطوح و رشته های مختلف قرآنی( روانخوانی، تجوید، حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل و...)، برگزاری مسابقات قرآنی، شناسایی و جذب نیروهای مستعد و توانمند قرآنی در سطح دانشجویان و برگزاری دوره های تربیتی، عقیدتی، و سخنرانی­های مذهبی ونیزهمکاری و کمک در برگزاری مسابقات سراسری دانشجویی قرآن کریم در مرحله دانشگاهی از جمله فعالیتهای این کانون است.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری

کانون رهاورد، دبیر: آقای علی مهریار

این کانون ازمهرماه 1401 با هدف کشف و جذب استعدادهای دانشجویان جهت تشکیل یک گروه توانمند متشکل از تیمهای دانشجویی در حوزه های مختلف ایده پردازی، برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه های نمایشی، طراحی( دکور، پوستر، لوگو، بنر، دکور صحنه و ...)، ساخت تیزر، فیلم تبلیغاتی و تولید محتواو ... تشکیل گردید تا در این راستا بتواند بسیاری از نیازهای دانشجویان را در تشکلها، انجمنها و کانونها در حوزه های ذکر شده مرتفع نماید.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری

کانون سایه، دبیر: آقای احسان رحیم پور

کانون شعر و ادب سایه از سال 1392 در راستای ترویج فرهنگ، هنر و ادبیات ایرانی شکل گرفته است. شناسایی دانشجویان مستعد در زمینه شهر و ادب، برگزاری نشست های ادبی، بزرگداشت مفاخر فرهنگی و ادبی این سرزمین، باروری ذوق ادبی دانشجویان، برگزاری مسابقات و جشنواره های ادبی از جمله رسالتهای اسن کانون است.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری

کانون سیمرغ، دبیر: خانم هما محمدلو

کانون سیمرغ از سال 1390 در دانشگاه مشغول به فعایت میبشد و حوزه فالیت اینکانون در زمینه فیلم عکس است. این کانون با هدف اعتلای فرهنگ، هنر و سینما تشکیل شد.ازجمله فعالیتهای این کانون اکران فیلم، برگزاری جلسات نقد، برگزاری جشنواره های فیلمنامه نویسی، کارگاههای آموزشی، مسابقات عکاسی و ..در سطح دانشگاه است.
آدرس : دانشکده مکانیک. طبقه همکف

کانون کاسپین؛ دبیر: خانم کوثر حسنی

کانون کاسپین از بهمن ماه 1397 در دانشگاه زنجان فعالیت خود را آغاز کرد. اعضای این کانون دانشجویان استانهای شمالی کشورهستند که در دانشگاه زنجان مشغول به تحصیلند. ازجمله اهداف تشکیل این کانون ترویج واشاعه فرهنگ بومی ، آداب و رسوم ، زبان و خرده فرهنگ های شمال ایران است که درنهایت منجر به پیوند برادری و وحدت مابین اقوام مختلف دانشگاه میشود. برگزاری مسابقات ورزشی، بازیهای محلی، برپایی نمایشگاه غذاهای محلی، و برگزاری محفل شعر به زبان مادری از جمله فعالیتهای این کانون است.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری

کانون نسل باران، دبیر : خانم رقیه رحمتی

این کانون در سال 1388 با ماهیت فرهنگی- اجتماعی در راستای ایجاد بسترو ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه شکل گرفت. ازجمله فعالیتهای این کانون ایجاد هسته های دانشجویی مستعد، خوشفکر و صاحب ایده های نودر رابطه با اهداف فوق الذکر است. تلاش در جهت اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب، اشاعه راهکارهای عملی ازدواج آسان با برگزاری کارگاهها و جلسات سخنرانی، همایشها، کرسی های آزاداندیشی و اردوهای تشکیلاتی از جمله فعالیتهای این کانون است.
دانشکده برق، طبقه همکف، روبه روی انتشارات

کانون مهر، دبیر: آقای مهدی سپهری

کانون خیریه مهراز سال 1392 با هدف آموزش، پیشگیری، و کمک به درمان بیماران سرطانی شکل گرفت. این کانون در انجام طرحها و برنامه های خود با مرکز مهرانه شهر زنجان که بزرگترین مرکز خیریه درمان سرطان شمالغرب کشور است همکاری تنگاتنگی دارد. برگزاری سمینارهای آموزشی، برپایی نمایشگاهها و بازارچه های خیریه دانشجویی به سود بیماران سرطانی، برگزاری برنامه های فرهنگی مختلف و عیادت از بیماران از جمله فعالیتهای این کانون است.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری

کانون موسیقی ماهور، دبیر: آقای سید مجتبی جلالی

کانون فرهنگی- هنری موسیقی ماهور از سال 1389 با هدف ترویج موسیقی اصیل و فاخر ایرانی در بستردانشگاه و جذب دانشجویان مستعد و علاقمند در زمینه موسیقی تشکیل شد. این کانون دارای گروه های مختلفی از دانشجویان نوازنده درزمینه موسیقی سنتی و پاپ است که دربرگزاری بسیاری ازبرنامه های کانونهای فرهنگی ، انجمنهای علمی و تشکلهای دانشجویی همکاری می­کنند.
زیر سن سالن غدیر

کانون وژین، دبیر: آقای عرفان سلیمی

کانون کرد زبانان دانشگاه زنجان که از سال 1389 در راستای ترویج فرهنگ، آداب ، رسوم وزبان اقوام  کرد تشکیل گردید تا فعالیتهای این کانون بتواند ضمن شناساندن فرهنگ بومی این مناطق، درراستای همدلی و تعامل با سایر اقوام گامهای مثبتی بردارد.از جمله فعالیتهای این کانون برگزاری محافل شعر کردی، بزرگداشت مشاهیراستانهای کردنشین، برگزاری یادواره شهدای حلبچه و... می­باشد.
آدرس دفتر کانون: دانشکده انسانی ، طبقه زیر زمین

کانون هلال احمر، دبیر: خانم پریناز خان محمدی

کانون هلال احمر از سال 1379 با هدف جذب و آموزش دانشجویان به منظور آماده سازی در انجام خدمات امدادی، اجتماعی و فرهنگی مورد نیاز جامعه و مدیریت بحران بویژه به هنگام بروز حوادث طبیعی تشکیل شد. از دیگر اهداف کانون تقویت حس مشارکت، نیکوکاری، کمک به وفاق و همدلی بین دانشجویان در کمک رسانی به آحاد جامعه است. برگزاری کارگاههای آموزشی امداد و نجات؛ کمکهای اولیه، ایستگاههای جمع آوری کمکهای مردمی، برگزاری مانور، وبازارچه های خیریه برخی از اقدامات این کانون است.
دفتر: دانشکده علوم اجتماعی، طبقه اول ، روبه روی پله ها

کانون همیاران سلامت و بهداشت، دبیر: خانم طیبه خلیلی

این کانون از سال 1397 با هدف جذب، تربیت و سازماندهی دانشجویان جهت خدمات همیاری، تسهیل ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دانشجویان تشکیل گردید.از دیگر اهداف این کانون کوشش در جهت تبیین و شناساندن وظایف و هدفهای مرکز بهداشت و درمان از طریق برنامه های آموزشی و تلاش در جهت تقویت روحیه خودمراقبتی و نوعدوستی بین دانشجویان می­باشد. برپایی ایستگاههای سلامت، برگزاری نشستهای تخصصی و کارگاههای آموزشی، انتشار نشریه، بروشورو تراکتهای بهداشتی از جمله فعالیتهای این کانون است.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری

کانون همیاران سلامت روان، دبیر: آقای مهدی کامران

کانون همیاران سلامت روان در سال 1397 در راستای سازماندهی و تربیت دانشجویان به منظورآماده ساختن آنان در انجام خدمات همیاری، ارجاع و تسهیل ارائه خدمات مشاوره ای به دانشجویان تشکیل گردید. توسعه مشارکت دانشجویان در تصمیم گیری­­ها و و فعالیت­های مربوط به مشاوره دانشجویی ، کوشش در جهت تبیین و شناساندن وظایف و هدفهای مرکز مشاوره دانشگاه از طریق برنامه های آموزشی از جمله اهداف این کانون است. برگزاری برنامه های فرهنگی- اجتماعی عام المنفعه، برگزاری کارگاههای مشاوره ای و کمک به حداق رساندن آسیبهای اجتماعی از جمله فعالیتهای این کانون است.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری

کانون همفکر، دبیر: آقای آیدین نوری

این کانون درسال 1398 تشکیل شد و با هدف ایجاد بسترمناسب جهت به ظهور رساندن طرح ها و ایده های خلاق دانشجویان درحوزه اشتغال زایی و کارآفرینی آغاز به کار کرد. برگزاری کارگاه های آموزشی، استارتاپ ها و تدهای مختلف و مدیریت بازارچه های دانشجویی جهت ارائه تولیدات دانشجویان، از جمله فعالیتهای این کانون است.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری

کانون هنرهای تجسمی، دبیر: خانم ملیکا کلانتری

کانون هنرهای تجسمی در سال 1387 با هدف ایجاد زمینه مناسب جهت کشف، پرورش و ارتقاء استعدادهای هنری دانشجویان و حمایت از ایده های خلاق هنری و ایجاد زمینه کارآفرینی برای دانشجویان  تشکیل شد. برگزاری کارگاههای آموزشی، برپایی نمایشگاههای هنری از آثار دانشجویان و دعوت از اساتید صاحب سبک در زمینه های مختلف از جمله فعالیتهای این کانون است.
آدرس: ضلع شرقی کتابخانه مرکزی، روبه روی دانشکده هنر و معماری


ارسال شده در مورخه: 21-08-1401

آخرين اخبار با موضوع: معاونت فرهنگی اجتماعی

اکران اختصاصی فیلم سینمایی جذاب " ایلیا در جستجوی قهرمان"

ویژه فرزندان دلبند اعضای محترم هیأت علمی و یاوران علمی (کارکنان) دانشگاه زنجان (03-02-1403)

   

جشن روز ملی جمعیت

کمیته حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه زنجان (26-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی

اطلاعیه شماره 4_ اعلام اسامی کاندیداتوری نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر (14-12-1402)

   

نمایشگاه عیدانه

۱۴ الی ۱۶ اسفند، از ساعت ۱۰ الی ۱۸ کریدور سهروردی کتابخانه مرکزی (13-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
معاونت فرهنگی اجتماعی

یازدهمین جشنواره رویش در دانشگاه زنجان برگزار شد