خانه  :: اساتید  :: اخبار

اطلاعیه آموزشی
زمان پایان کلاسها، نحوه برگزاری امتحانان پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 و انتخاب واحد و شروع ترم دوم



اطلاعیه آموزشی شماره 4

زمان پایان کلاسها و چگونگی برگزاری  امتحانان پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 و انتخاب واحد  و شروع نیمسال دوم

 ضمن تشکر از اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان عزیز و کارکنان گرامی که با صبوری و مشارکت فعال خود زمینه استمرار برنامه‌های آموزشی دانشگاه را فراهم آورده‌اند و با وجود تمام مشکلات روحی و جسمی ناشی از شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و همچنین با وجود مشکلات آموزش مجازی در سامانه الکترونیکی، زیرساخت ها، پشتیبانی، نرم افزار ها و سخت افزارها  فعالیتهای علمی و آموزشی در طول ترم را تداوم بخشیدند، نکات و موارد ضروری به اطلاع دانشگاهیان می رسد.

1- آموزش  نیمسال جاری بر اساس تقویم آموزشی کماکان به صورت الکترونیکی تا اخر ترم جاری (روز چهارشنبه مورخه 17/10/1399 )  ادامه خواهد یافت. شروع ترم دوم از روز شنبه مورخه 18/11/1399 خواهد بود.

2- امتحانات ترم جاری در فاصله زمانی 23/10/1399 تا 8/11/1399 طبق برنامه زمانبندی امتحانات در سامانه گلستان برای ترم 991 برگزار خواهد شد. برنامه نهایی امتحانات و زمان بندی دقیق آنها چند روز قبل از امتحانات و در ایام برگزاری امتحانات در سایت دانشکده ها اعلام خواهد شد.

3- برگزاری امتحان پایان ترم هر درس طبق برنامه ریزی اعلامی الزامی و بصورت الکترونیکی خواهد بود. از همکاران درخواست می گردد با توجه به مشکلات احتمالی سامانه ها نسخه سئوالات امتحانی و همچنین روش جایگزین در صورت بروز هر نوع مشکلی ( قطعی برق ، قطعی سامانه ، عدم دریافت سئوالات توسط دانشجویان و موارد مشابه ) برای هر امتحان لحاظ نمایند.حضور و پشتیبانی اساتید در طول ساعت برگزاری هر امتحان در سامانه جهت کاهش مشکلات احتمالی و پیش بینی نشده و جهت همراهی و دلگرمی دانشجویان ضروری است. نمرات دروس بر اساس ارزیابی مستمر و امتحان آخر ترم در سامانه گلستان ثبت و قطعی شود.

4- نظر به محدودیت فاصله زمانی مابین پایان امتحانات ترم اول و انتخاب واحد ترم دوم و انتقال دروس نیمسال دوم به سامانه آموزش مجازی ، از همکاران محترم تقاضا می شود در ارسال و قطعی نمودن نمرات دروس بخصوص دروس مقطع کارشناسی جهت جلوگیری از مشکلات آموزشی برای دانشجویان تسریع لازم بعمل آورند .

5- همکاران گرامی در فرصت باقی مانده  نیمسال با استفاده از روشهای مختلف که در ذیل به آنها اشاره شده نسبت به ارزیابی دروس اقدام نمایند و توصیه می شود که  درصد نمره ارزیابی مستمر نسبت به حالت عادی بالاتر لحاظ شود.

5-1) اجرای آزمون کوتاه با استفاده از امکانات فضای مجازی

5-2) ارائه تمرین یا تکلیف

5-3) تعریف پروژه­های مختلف برای یک درس به شرط آن که برای اجرای آن لزومی به خارج شدن از منزل یا نقض مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی نباشد.

5-4) ارزیابی شفاهی در جلسات کلاس درس در سامانه نیما

5-5) سایر روش‌های خلاقانه با نظر استاد درس

6- براساس آئین نامه آموزشی دانشجویان دوره کارشناسی در صورت مشروطی، در نیمسال بعدی حداکثر تا ۱۴ واحد می‌توانند اخذ کنند. این محدودیت برای دانشجویانی که در نیمسال جاری مشروط شوند، به شرط داشتن معدل کل بالاتر از ۱۲، در نیمسال بعد اعمال نخواهد شد.

7- حذف درس یا دروس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب دو درس و یک درس بدون در نظر گرفتن حداقل واحد و محدودیت های دیگر تا 10 روز قبل از امتحانات امکان پذیر است.

8- کلیه تقاضاهای مربوط به حذف درس و حذف ترم دانشجویان بر اساس دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی معاونت آموزشی و بنابر مقتضیات رشته، در دانشکده ها مورد بررسی قرار میگیرد. بررسی درخواست حذف ترم بدون احتساب در سنوات با کمیسیون موارد خاص می باشد.

9- با توجه به ضرورت رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان درباره امور آموزشی، بررسی و تصویب پیشنهاده پایان نامه و رساله، دفاع پایان نامه و رساله، حضور اعضای محترم هیأت علمی به منظور انجام فعالیت آموزشی و پژوهشی مورد انتظار است.

10- با توجه اینکه حذف و اضافه نمودن دروس باعث تاخیر در انتقال آنها به سامانه مجازی می گردد حذف و اضافه در زمان اعلام شده در تقویم آموزشی در شرایط فعلی عملا امکان پذیر نمی باشد. لذا از دانشجویان عزیز در خواست می گردد  تمام دروس مورد نظر خود را با دقت کامل در زمان انتخاب واحد، اخذ نمایند.

11- به منظور وحدت رویه و برنامه ریزی های مناسب، تصمیم گیری درخصوص موضوعات آموزشی صرفاً مطابق با مصوبات ابلاغ شده از حوزه آموزش دانشگاه  صورت پذیرد و از تصمیمات مغایر با مصوبات ابلاغی خودداری گردد.

                                                        آموزش دانشگاه


ارسال شده در مورخه: 04-10-1399

آخرين اخبار با موضوع: معاونت آموزشی

مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه زنجان برگزار می کند:

کارگاه پرورش قارچ دکمه ای خوراکی (04-02-1403)

   

اطلاعیه آموزشی

در خصوص میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی (01-02-1403)

   

اطلاعیه آموزشی

در خصوص عدم برگزاری ساعت اول کلاس های روز چهارشنبه 15 فروردین 1403 بدلیل انجام اعمال شب بیست و سوم ماه رمضان (14-01-1403)

   

اطلاعیه آموزشی

اطلاعیه آموزشی( در خصوص نحوه دریافت گواهینامه موقت پایان تحصیلات) (14-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
معاونت آموزشی

قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی 1402