خانه  :: اساتید  :: اخبار

جلسه هیات گلف استان زنجان با معاون محترم اداری مالی و مدیر تربیت بدنی
در راستای راه اندازی مینی گلف و اختصاص زمین به این ورزش برای استفاده و بهره مندی دانشگاهیان



به گزارش مدیریت تربیت بدنی دانشگاه زنجان، روز سه شنبه مورخ29 مهر ماه جلسه ای با حضور اعضای محترم هیات گلف استان زنجان؛ سرکارخانم رشتچی نائب رئیس و جناب آقای هادی حسینی دبیر هیات گلف استان و جناب آقای دکتر ملکی معاون اداری مالی و جناب آقای مهران محمدی مدیر تربیت بدنی دانشگاه در دفتر معاونت اداری مالی دانشگاه برگزار گردید.

در این جلسه درباره توافق اولیه در خصوص اختصاص زمین به رشته ورزشی مینی گلف و راه اندازی این رشته مفرح در دانشگاه برای دانشگاهیان عزیز صحبت گردید.

قابل ذکر می باشد در حال حاضرریاست هیات گلف استان زنجان را جناب آقای مسعود اطاعتی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری زنجان برعهده دارند و سرکارخانم رشتچی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری زنجان به عنوان نائب رئیس و جناب آقای هادی حسینی کارشناس ارشد علوم ورزشی (دانشجوی اسبق دانشگاه زنجان) در سمت دبیر با این هیات همکاری می نمایند.

مینی‌گلف چیست؟

مینی‌گلف ورزشی از خانواده گلف است و بسیاری از ویژگی‌های گلف را نیز دارد. در این ورزش بازیکن به کمک دسته مخصوص گلف به نام پاتر به توپ ضربه وارد می کند تا با کمترین تعداد ضربه (ترجیحا یک ضربه) آن را به داخل حفره بیندازد (پاتر یکی از دسته‌های گلف است که معمولا در ضربه‌های آخر برای انداختن توپ در حفره از آن استفاده می شود)
مینی گلف یا گلف مینیاتوری در مساحت‌های کوچکتر از زمین استاندارد گلف انجام می‌شود و فقط از ضربات کوتاه استفاده می‌شود. فاصله درخت تا حفره معمولا کمتر از ۱۰ یارد (۹ متر) است. هدف اصلی از بازی مینی گلف مانند گلف هدایت توپ به حفره با کمترین تعداد ضربه است و طبق تعریف فدراسیون جهانی مینی‌گلف، “مینی گلف ورزشی برای افزایش خونسردی، تمرکز و قدرت تصمیم بازیکنان است.”

ویژگیهای ورزش مینی‌گلف

ورزش مینی گلف به دلیل عدم نیاز به مهارت های جسمانی بالا و همچنین به علت طی کردن مسافت کم برای تمام گروه های سنی مناسب است. این ورزش به علت ردیابی توپ موجب تقویت دید می شود. زدن ضربه هماهنگی عصبی و عضلانی را به همراه دارد.

مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه ورزشی


ارسال شده در مورخه: 03-08-1399

آخرين اخبار با موضوع: مدیریت تربیت بدنی

از همکاران بازنشسته مدیریت تربیت بدنی دانشگاه تقدیر به عمل آمد

آقایان مهران غریبه و رحمان یوسفی همکاران تربیت بدنی بازنشسته گردیدند. آرزوی سلامتی وکامیابی برای ایشان (03-02-1403)

   

مسابقات ورزش های فناورانه

ثبت نام مسابقات ورزش های فناورانه (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
مدیریت تربیت بدنی

اطلاعیه در خصوص اجاره اماکن ورزشی دانشگاه در بازه زمانی تابستان 1402