خانه  :: اساتید  :: اخبار

ششمین کارگاه بین المللی رتبه بندی دانشگاه های دنیا
22 تا 24 مهرماه 1399 بصورت مجازی در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد



ششمین کارگاه بین المللی رتبه بندی دانشگاه های دنیا – یوآی گرین متریک (UI Green Metric World University Ranking)  در 22 تا 24 مهرماه 1399  بصورت مجازی در دانشگاه زنجان واقع در شهر زنجان برگزار خواهد شد. در سال 2016، از سوی کمیته مدیریت شبکه رتبه بندی دانشگاههای دنیا- یو آی گرین متریک برنامه ریزی شد که این کارگاه بین المللی در دانشگاه زنجان برگزار شود. این رویداد بین المللی در سال 2020 موضوع ” مسئولیت دانشگاه­ها در قبال آرمان های توسعه پایدار و چالش های پیچیده دنیا” را برای خود برگزید. این موضوع به همه ما کمک می کند تا تعهد خود را نسبت به مدیریت چالش های پیچیده دنیا نشان دهیم و در برآورده کردن آرمان های توسعه پایدار نقش داشته باشیم. از شما دعوت به عمل می آید در این رویداد حضور یابید و امید است  این کارگاه الهام بخش بوده و سبب ایجاد دانش جدید و  همکاری بین افراد گردد.

 

به دلیل شیوع بیماری کرونا در دنیا، این کنفرانس بین المللی به صورت مجازی در 23 و 24 مهرماه 1399 (14 و 15 اکتبر 2020) با مشارکت دانشگاه اندونزی و شبکه گرین متریک برگزار خواهد شد. با توجه به لزوم مدیریت زمان و مشارکت حداکثری، مقالات شفاهی از ساعت 15 تا 17:30 روزهای مذکور در چهار جلسه موازی از طریق ویدیو کنفرانس ارائه خواهند شد.

در خصوص اهمیت این کنفرانس باید اشاره نمود، که یکی از رسالت‌های نوین دانشگاه‌های دنیا نقش آن‌ها در توسعه پایدار در سطوح ملی و بین‌المللی مطرح شده است. در این زمینه مجامع بین‌المللی از دانشگاه‌ها انتظار دارند، نه تنها بخش های مختلف درون دانشگاه را به صورت پایدار مدیریت کنند، بلکه به واسطه پژوهش، آموزش، توسعه نوآوری‌ها و ارائه راهبردها از ابعاد زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، نقش بسزایی در جامعه محلی، ملی و بین‌المللی ایفا کنند. در این زمینه دانشگاه اندونزی (UI) از سال 2010 رتبه بندی دانشگاه‌های جهان را به منظور سنجش تلاش‌های توسعه پایدار دانشگاه‌های دنیا بنیان نهاد که به نام UI GreenMetric World University Rankings  نامیده شد و شرکت دانشگاه ها در رتبه بندی مذکور از 95 دانشگاه از 35 کشور در سال 2010 به 780 دانشگاه از 85 کشور دنیا در سال 2019 رسیده است.

دانشگاه زنجان به عنوان اولین دانشگاه از ایران، در سال 2012 در این رتبه بندی شرکت نمود و هم اکنون دارای رتبه 48 در دنیا و رتبه اول در ایران (بین 22 دانشگاه ایرانی شرکت کننده) است. همچنین دانشگاه زنجان به عنوان عضو هیات مدیره و مرجع ملی این شبکه انتخاب شده است. این نهاد بین‌المللی هر سال کنفرانسی را با حضور روسا یا نمایندگان ارشد دانشگاه‌های دنیا در یکی از کشورها برگزار می نماید. براساس تصمیم مجمع عمومی آن که در سال 2016 در کشور اندونزی برگزارگردید، میزبانی این کنفرانس بین‌المللی در سال 2020 به دانشگاه زنجان به عنوان نماینده کشور ایران واگذار گردید که فرصت مناسبی برای گسترش تعاملات و تبادل تجارب بین‌المللی در کشور فراهم می سازد. لازم به ذکر است تاکنون حدود 300  نفر از روسا، معاونان یا نمایندگان بیش از 100 دانشگاه دنیا (از 40 کشور) در این کنفرانس ثبت نام کرده‌اند و حدود 100 مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 16-07-1399

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان