خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان میزبان همایش ملی کاربرد سیالات درگیر در علوم زمین می‌شود
اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران با مدیریت دانشگاه زنجان برگزار می‌شود



تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸

ایسنا/زنجانمعاون پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی دانشگاه زنجان گفت: اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران با مدیریت دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

علی عمارلو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران، اظهار کرد: دانشگاه زنجان و پژوهشکده فرآورده‌های زیستی این دانشگاه پس از برگزاری دو کنگره بین‌المللی در حوزه گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی در کشور، برای اولین‌بار نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران را برگزار می‌کند.

وی در رابطه با هدف برگزاری اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران، افزود: اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران برای ایجاد شبکه ملی از محققان و صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران در حوزه‌های یاد شده به نوعی اتاق فکری ملی برای چاره‌جویی، تعامل، برنامه‌ریزی در زمینه قارچ‌های کوهی و گیاهان دارویی برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران توسط پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی و اتحادیه انجمن‌های علمی گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی و پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان، مقارن با دومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی از ۲۲ تا ۲۴ آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی اولین نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران، ادامه داد: دانشگاه زنجان برای استفاده از توانمندی سایر استان‌ها در زمینه گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی، این نشست را برگزار می‌کند که هدف کلی برگزاری این نشست، گردهم‌آوری اساتید شاخص گیاهان دارویی، صاحب‌نظران و پیشکسوتان و نیز استفاده از دانش و تجربیات این افراد است.

وی در رابطه با پنج پنل تخصصی در نشست تخصصی اساتید و صاحب‌نظران گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران، خاطرنشان کرد: پنج پنل تخصصی این نشست شامل زراعت و توسعه گیاهان دارویی، شناسایی و گیاه‌شناسی داروهای گیاهی، فناوری گیاهان دارویی و قارچ سمی با توجه به مشکلات به وجود آمده در این زمینه در کشور و پنجمین پنل تخصصی قارچ‌های کوهی به‌ویژه دنبلان‌های کوهی است.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

;
ارسال شده در مورخه: 11-08-1398