خانه  :: اساتید  :: اخبار

بهترین درمان های غذایی برای
مبتلایان به درد زانو!



بهترین درمان های غذایی برای مبتلایان به درد زانو!

 

هنگامی که در حال بالا رفتن یا پایین آمدن از پله هستید، وقتی رانندگی می کنید و مدت هاست که پشت فرمان اتومبیل تان نشسته و زانوهایتان را حرکت نداده اید، زمانی که دویده اید و حتی وقتی مبتلا به آرتروز هستید، به احتمال خیلی زیاد درد زانو به سراغتان می آید.

به نقل از nutritionexpدردهای زانو با مراقبت و استراحت به طور کامل برطرف می شوند اما بعضی دردها هم نیاز به پیگیری های جدی تر و حتی مراجعه به پزشک دارند. با این حال برخی گزینه های غذایی نیز هستند که درست مانند داروهای بدون نسخه، می توانند تاثیر زیادی در کاهش درد زانو داشته باشند:

هویج: خوردن هویج برای کاهش درد زانو، یک درمان باستانی چینی است. این گیاه سرشار از بتاکاروتن و ویتامین آ است؛ دو ترکیب ضد التهابی قدرتمند. مصرف روزانه دو وعده هویج برای کاهش درد زانو توصیه می شود. البته بهتر است برای بهره بردن از فواید هویج، آن را به صورت پخته مصرف کنید.

زردچوبه: کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه، خواص ضد التهابی دارد و برای قرنها به عنوان دارو از آن استفاده می شده است. مصرف زردچوبه به مبتلایان به مشکلات مفصلی توصیه می شود. کورکومین، درست مانند ایبوپروفن، درد را کاهش می دهد.

سرکه سیب: مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، می تواند سمومی که در زانو منجر به بروز التهاب و درد می شوند را از بین ببرد. شما می توانید این سرکه را با روغن زیتون نیز ترکیب کرده و به صورت موضعی، نقاط دردناک را با آن ماساژ دهید.

گردو: اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان های موجود در گردو، تسکین دهنده درد زانو است. مصرف گردو همچنین در کاهش وزن موثر است. افزایش وزن؛ خود عاملی برای افزایش استرس در زانوها و دردناک شدن آنهاست.

غلات کامل: مصرف غلات کامل می تواند دردهای زانو بخصوص دردهای ناشی از ورزش را کاهش دهد. دقت کنید که مصرف غلات تصفیه شده، عامل ابتلا به درد زانو است. پس نان سفید، برنج سفید و دیگر محصولات پردازش شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

روغن خردل: این روغن را می توان به طور موضعی نیز بر روی نقطه دردناک ماساژ داد و آنهم با اضافه کردن روغن زیتون و روغن نارگیل. همچنین، مصرف این روغن باعث افزایش جریان خون در مناطق آسیب دیده زانو می شود و التهاب را کاهش می دهد.

آووکادو: مقادیر زیادی چربی های غیر اشباع سالم دارد و مطالعات نشان می دهد که مصرف آن می تواند التهاب را کاهش دهد. علت درد زانو هرچه باشد، مصرف آووکادو، التهاب ناشی از آن را کاهش می دهد.

فلفل قرمز: حاوی ویتامین سی است. این ماده مغذی باعث افزایش تولید کلاژن در بدن می شود و باعث تقویت استخوان ها و مفاصل می شود.

دفتر ارتقاءسلامت وزارت بهداشت

 

با آرزوی سلامتی و تندرستی

 معاونت دانشجویی

  مرکز بهداشت و درمان

 


ارسال شده در مورخه: 03-07-1398

آخرين اخبار با موضوع: پیام های بهداشتی مرکز بهداشت و درمان

روز جهانی قلب (هفتم مهرماه)، با شعار

قهرمانان قلب خود باشیم! (06-07-1398)

   

دریافت ناکافی نور خورشید

و 7 هشدار جدی برای بدن! (01-04-1398)

   

بهترین و بدترین مواد غذایی برای تیروئید شما

4 توصیه کلیدی متخصصان غدد به مبتلایان به مشکلات تیروئید (30-02-1398)

   

اصول تغذيه

صحیح در ماه مبارك رمضان (17-02-1398)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
پیام های بهداشتی مرکز بهداشت و درمان

بهترین درمان های غذایی برای