خانه  :: اساتید  :: اخبار

راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو
در دانشگاه زنجان انجام شد؛ راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو



تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو با هدف آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار، در دانشگاه زنجان راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام ملکی، معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان هدف از راه‌اندازی این ایستگاه را مدیریت و حفظ تنوع زیستی استان، تکثیر گونه‌های در حال انقراض، تیمار آهوان آسیب‌دیده یا زخمی ناشی از شکار و همچنین پژوهش بروی گونه‌های بومی عنوان کرد و گفت: آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار که یکی از مؤلفه‌های آن زیست بوم طبیعی همراه با حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی و نیز فرهنگ‌سازی تعامل با طبیعت است، از دیگر اهداف راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو است.

به گفته وی، این ایستگاه با همکاری اداره محیط زیست استان زنجان و اخذ پروانه از سازمان محیط زیست کشور و ملاحظات تعیین شده از سوی این ارگان و تحت نظر کارشناسان اداره محیط زیست، گروه محیط زیست دانشگاه، گروه علوم دامی و دامپزشکی، مزرعه تحقیقاتی و فضای سبز دانشگاه احداث و اداره می‌شود.

طبق اعلام وزارت علوم، ملکی افزود: مساحت عرصه این ایستگاه ۱۷ هزار مترمربع شامل پناهگاه، آبخوری، فضای باز و جنگلی و فنس حفاظتی مورد تایید کارشناس محیط زیست است و در ضلع جنوبی ساختمان مرکزی، جنب ایستگاه هواشناسی دانشگاه زنجان قرار دارد.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

;
ارسال شده در مورخه: 01-07-1398