خانه  :: اساتید  :: اخبار

کاهش دانشجو باعث از رونق افتادن دانشکده‌های کشاورزی شده است
استاد گروه خاک‌شناسی دانشگاه زنجان: کاهش دانشجو باعث از رونق افتادن دانشکده‌های کشاورزی شده است.



تاریخ انتشار: ۷ شهریور ماه، ۱۳۹۸

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، احمد گلچین عصر امروز در جلسه شورای دانشگاه زنجان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در رابطه با کاهش تمایل مردم به ادامه تحصیل، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه زنجان وجود دارد، این است که تمایل به ادامه تحصیل در مردم به دلیل بیکاری‌های موجود کاهش یافته و دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، از کیفیت لازم و خوبی برخوردار نیستند. 

وی با اشاره به بی‌کیفیت بودن کلاس‌ها، ادامه داد: کلاس‌ها کیفیت لازم و مطلوبی ندارد. در این خصوص باید اقداماتی انجام شود. همچنین تعداد پذیرش دانشجویان در رشته‌های کشاورزی کاهش یافته است؛ این موضوع سبب از رونق افتادن رشته‌های کشاورزی شده است که در این خصوص نیز باید بستری برای کار فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی فراهم شود. 

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان نیز در رابطه با مشکلات دانشگاه‌های سطح دو، گفت: روند تصویب رشته‌ها طولانی شده و با سخت‌گیری‌هایی همراه است که سخت‌گیری‌ها در مقطع کارشناسی خیلی کم‌تر از مقطع تحصیلات تکمیلی است. 

محسن احدنژاد در رابطه با لزوم پکیج شدن رشته‌های علوم انسانی، افزود: رشته‌های علوم انسانی باید پکیج شود، به طور مثال رشته‌های جامعه‌شناسی و علوم سیاسی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان وجود ندارد، در حالی که دانشگاه زنجان توانایی جذب دانشجو در این رشته‌ها در استان و شهرهای اطراف را دارا است. 

وی در رابطه با رشته‌های بین‌رشته‌ای نیز تصریح ‌کرد: سیاستی که وزارت علوم در زمینه رشته‌های بین‌رشته‌ای پیگیری می‌کند، این است که باید سرفصل‌هایی را ارائه کرده و مراحلی را گذرانده تا در این مورد دفاع شود. در این زمینه شروع‌کننده ما و نفع‌برنده دیگران هستند. 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه‌ها باید دانشگاه سطح دو نیز در نظر گرفته شود. دانشگاه زنجان تنها دانشگاه شمال‌غرب کشور است که در زمینه تفکیک گروه‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد باید از این موضوع صرف‌نظر کند، در حالی که دانشگاه‌های هم‌سطح دانشگاه زنجان و دانشگاه‌های سطح یک ملغی شده است.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

;
ارسال شده در مورخه: 16-06-1398