خانه  :: اساتید  :: اخبار

افتتاح 13 طرح و رونمایی از13 محصول فن آورانه در زنجان
با حضور وزیر علوم افتتاح 13 طرح و رونمایی از13 محصول فن آورانه در زنجان



تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز زنجان ؛ امروز در ششمین روز از هفته دولت از 13 محصول فناورانه محققان دانشگاه زنجان با حضور وزیر علوم ، تحقیقات وفناوری رونمایی شد.

این محصولات شامل پلی ال گیاهی، قرص خمیردندان، پرینتر سه بعدی رزینی (نسل چهارم)، تصویربرداری فراطیفی، هربال اسید، مایع نافذ فلورسنت، سامانه اندازه گیری غیرمخرب تنش های پسماند و خواص مکانیکی با تکنولوژی IIT، کیت مولکولی تعیین ژنو تایپ اسب، کیت تشخیص الایزا و ایمنو استریپ، دستگاه تصفیه آب بر پایه لامپ های کم مصرف LED، تدوین دانش فنی ایجاد پوشش های مقاوم بر روی پره های کمپرسور مدل GE F6 ،  طراحی و ساخت سامانه آزمون ضربه وزنه افتان، تدوین دانش فنی ساخت کاتالیزورهای کئوردیناسیونی برای تولید گزینشی آلفا-اولفین ها و پلی اولفین ها بود.

وزیر علوم تحقیقات وفناوری در دانشگاه زنجان از فعالیت ۱۹۶ مرکز رشد و  ۴۳ پارک علم و فناوری  برای تبدیل ایده و علم و ثروت در سراسر کشور و در کنار دانشگاهها هم خبر داد.

غلامی در دانشگاه زنجان گفت: هم اکنون ۱۹۶ مرکز رشد و ۴۳ پارک علم و فناوری برای تبدیل ایده و علم وثروت در سراسر کشور و در کنار دانشگاهها فعالیت دارند .

وی افزود: هم اکنون 150دانشجوی بورسیه در خارج از کشور در حال تحصیل هستند که این تعداد علاوه بر دانشجویانی است که با هزینه خود مشغول به تحصیلند.

امروز همچنین 12 طرح عمرانی – خدماتی  با اعتبار 43 میلیارد و 650 میلیون تومان در دانشگاه زنجان به بهره برداری رسید.

ساختمان دانشکده معماری و هنر، ساختمان دانشکده کشاورزی ، آزمایشگاه مرکزی ،گلخانه تحقیقاتی وپزوهشی از جمله این طرح ها بود.

افتتاح ساختمان دانشكده‌‌ علوم زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان دیگر بخش از سفر امروز وزیر علوم به زنجان بود.

در حال حاضر در دانشکده علوم زمین 16 دانشجو در مقطع دکتری زلزله‌شناسی و ژئودزی‌گرانی و 49 دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته‌های ژئوفیزیک و تکتونیک در حال تحصیل هستند.

همین خبر در خبرگزاری صدا و سیما

همین خبر در باشگاه خبرنگاران جوان

همین خبر در خبرگزاری فارس

;
ارسال شده در مورخه: 10-06-1398