خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان در ائتلاف جهانی (TESS) همکاری می‌کند
توسط محققان دانشگاه زنجان؛ دانشگاه زنجان در ائتلاف جهانی (TESS) همکاری می‌کند.



تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸

دانشگاه زنجان در ائتلاف جهانی تحلیل داده‌های تلسکوپ فضایی فرا خورشیدی جستجوی سیارات (TESS) همکاری می‌نماید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه زنجان در ائتلاف جهانی تحلیل داده‌های تلسکوپ فضایی فرا خورشیدی جستجوی سیارات (TESS) همکاری می‌نماید.
تلسکوپ فضایی جست‌وجوی سیارات فرا خورشیدی TESS (The Transiting Exoplanet Survey Satellite) برای یک ماموریت فضایی ناسا برای یافتن سیارات فرا خورشیدی طراحی و به فضا ارسال شده است (https://www.nasa.gov/tess-transiting-exoplanet-survey-satellite). این تلسکوپ فضایی در سکتور‌های مختلف آسمان شب را به صورت کامل رصد خواهد کرد که در آوریل ۲۰۱۸ با یک موشک Falcon و هزینه طراحی حدودآ ۲۰۰ میلیون دلاری در فضا قرار گرفته است.
حسین صفری عضو هیئت علمی گروه فیزیک، امیر حسن‌زاده دانشجوی ی فیزیک و حامد قاسمی دانش‌آموخته ی فیزیک دانشگاه زنجان و عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان در ائتلاف جهانی تحلیل داده‌های این تلسکوپ فضایی با گروه‌های مختلف این مهم همکاری می‌نمایند که نتایج اولیه این تحلیل داده در زمینه اخترلرزه‌شناسی ستارگان Ap در مجله معتبر Monthly Notices of the Royal Astronomical Society با عنوان: " Rotation and pulsation in Ap stars: first light results from TESS sectors ۱ and ۲" (https://academic.oup.com/mnras/article/۴۸۷/۳/۳۵۲۳/۵۵۱۲۶۰۲) به چاپ رسیده است.
;
ارسال شده در مورخه: 22-04-1398