خانه  :: اساتید  :: اخبار

زنجان میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد: زنجان میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور



تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: زنجان میزبان سی ‌و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم رفیعی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر مقدمات برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در استان زنجان در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: مقرر شده بحث اسکان و پذیرایی دانش‌آموزان و همراهان آنان در این دوره از مسابقات در دانشگاه زنجان انجام شود؛ همچنین سپاه و شهرداری برای ارائه اتوبوس برای جا‌به‌جایی دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرده‌اند و پیگیری‌های لازم در سایر موارد نیز توسط فرماندار زنجان در حال انجام است.

در ادامه این جلسه، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: سوادآموزی در سه دوره دنبال شده و این دوره‌ها شامل دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم است.

هادی احمدنیا ادامه داد: سال گذشته برای آموزش و پرورش استان زنجان برنامه‌ای در راستای پوشش افراد بی‌سواد در دوره‌های سوادآموزی در نظر گرفته شده بود که 5400 نفر در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان زنجان 95 درصد از هدف پوشش افراد بی‌سواد در دوره‌های سوادآموزی محقق شد، افزود: صد درصد آموزش در دوره انتقال نیز در سال گذشته در استان زنجان محقق شده است.

این مسئول تصریح کرد: 78 درصد از هدف آموزش و پرورش استان زنجان در دوره تحکیم نیز سال گذشته محقق شده و امسال برای هر سه دوره سوادآموزی 5300 نفر بی‌سواد در نظر گرفته شده که آموزش و پرورش مکلف به زیر پوشش بردن آنان در دوره‌های آموزشی است و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: توسعه مراکز محلی یادگیری نیز در برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال‌جاری قرار دارد، به طوری که امسال برنامه‌ریزی شده تعداد این مراکز به پنج مرکز افزایش یابد همچنین مراکز یادگیری محلات رویکرد ارتقای مهارت‌های زندگی برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد را در دستور کار خود دارد.

معاون سواد‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: جایگاه استان زنجان در زمینه سواد‌ افراد جوانان در کشور رتبه دوم است که این آمار نشان از انسداد مبادی بی‌سوادی در استان دارد.

;
ارسال شده در مورخه: 12-04-1398