خانه  :: اساتید  :: اخبار

دو طرح دانشگاه زنجان در بین پنج پروژه موفق اقتصاد مقاومتی سال ۹۷
دو طرح دانشگاه زنجان در بین پنج پروژه موفق اقتصاد مقاومتی سال ۹۷ قرار گرفت.



تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۸

معاون برنامه‌ریزی و نظارت دانشگاه زنجان گفت: دو طرح دانشگاه زنجان، جزو طرح‌های برتر استان در گزارش پنج پروژه موفق اقتصاد مقاومتی سال ۹۷ قرار گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داود عباسی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت دانشگاه زنجان ضرورت شکل‌گیری هوشمندانه شعار سال ۹۵ تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» را شرایط حساس اقتصادی کشور دانست و گفت: به جهت اینکه پتانسیل خارج از کشور جوابگوی نیاز‌های ما نبود و در برخی مواقع با استفاده ابزاری از نیاز‌های ایران تحت عنوان تحریم دشمن درصدد ایجاد مشکل بر جمهوری اسلامی ایران بود که توجه و اهمیت متغیر‌های درون‌زای اقتصاد کشور اولویت پیدا کرد.
عباسی افزود: برای نهادینه شدن شعار سال، این مهم باید از طرف تمامی ارگان‌ها و نهاد‌ها نمود عینی به خود می‌گرفت و به همین دلیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و به‌تبع آن در استان‌ها شکل گرفت تا شعار محقق و عملیاتی شود و تأثیر آن بر روند رو به رشد کشور و زندگی مردم ملموس شود و اعضای این ستاد در استان زنجان متشکل از بخش‌های خصوصی و دولتی بود که دانشگاه زنجان نیز به جهت ارگان پرنفوذ و تأثیرگذار در استان به‌صورت فعال در ستاد استان حاضر شد.
نماینده دانشگاه زنجان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد: از جلسات شکل‌گرفته دو طرح به دانشگاه زنجان واگذار شد که طرح اول با بودجه ملی و عمومی کشور و طرح دوم با بودجه دانشگاه شروع به کارکرد و جا دارد ضمن تبریک به دانشگاهیان اعلام کنم که این دو طرح جزو طرح‌های برتر استان در گزارش پنج پروژه موفق اقتصاد مقاومتی سال ۹۷ بوده و به سازمان برنامه‌وبودجه کشور اعلام شده است.
وی افزود: دانشگاه زنجان تمام سعی خود را به جهت مدنظر قرار دادن سیاست‌های کلی ابلاغی مبنی بر اقتصاد مقاومتی پیاده کرده که شامل تشکیل هسته‌های توانمندسازی علمی و فناوری، تدوین سرفصل‌های لازم برای رشته‌های مورد نیاز بازار کار، مأموریت گرا شدن دوره‌های تحصیلات تکمیلی، اتخاذ تصمیمات حمایتی تشویقی پایان‌نامه‌های تحقیقاتی کاربردی، اصلاح هرم نیروی انسانی، افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه، فراهم کردن زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتقای واحد‌های فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.
عباسی ادامه داد: دانشگاه زنجان در راستای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی نیز اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعددی کرد که از آن جمله می‌توان به کارگاه بازاریابی برای صنایع‌دستی شمال غرب کشور، کارگاه نقش اقتصاد مقاومتی در حمایت از مردم و مناظره تأثیر برجام بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد. دانشگاه زنجان با توجه به پتانسیل موجود آن و فعالیت‌های صورت گرفته جزو دستگاه‌های مورد توجه ستاد در استان می‌باشد که علاوه بر موارد ذکرشده در سال آینده نیز درخصوص واگذاری طرح‌های ملی به دانشگاه مورد اقبال ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوده که در حال آماده‌سازی می‌باشد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت دانشگاه زنجان در خصوص اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها مخصوصاً در حوزه آموزش عالی عنوان کرد: این فعالیت‌ها باعث کم‌اثر شدن تحریم‌ها است که قطعاً تمرکز بر طرح‌های این‌چنینی موجب رفع مشکلات اجتماعی و مردم خواهد شد.
وی اظهار کرد: هدف دانشگاه زنجان طرح پروژه‌هایی است که نقش تحریم را در زندگی آن‌ها کمرنگ کند و بهترین راه برون‌رفت از این مشکلات اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و عمل به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی کلمه است.

همین خبر در خبرگزاری دانشجو

;
ارسال شده در مورخه: 01-04-1398