خانه  :: اساتید  :: اخبار

پوشش خبری خبرگزاری ایرنا
دست پخت مددجویان موسسه خیریه روزبه در سفره دانشجویان دانشگاه زنجان



دست پخت مددجویان موسسه خیریه روزبه در سفره دانشجویان دانشگاه زنجان

زنجان - ایرنا -- با انعقاد تفاهم نامه ای بین دانشگاه زنجان و ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺧﯿﺮﯾﻪ ﺣﻤﺎﯾﺖ از زﻧﺎن و خانواده های آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ روزبه، امکان دسترسی دانشجویان این دانشگاه به محصولات و فرآورده های غذایی روزبه که حاصل کار مددجویان این موسسه خیریه است، فراهم شد.

مدیر دانشجویی دانشگاه زنجان روز چهارشنبه در خصوص این تفاهم نامه به خبرنگار ایرنا گفت: این ابتکار با ایجاد یک سلف مکمل در کنار خدمات سلف غذاخوری اصلی دانشگاه، در جهت ارتقای کیفیت خدمات و ایجاد تنوع غذایی شده است.
علی امیری افزود: انعقاد تفاهم نامه دانشگاه زنجان با موسسه خیریه روزبه، گامی مثبت در جهت رسالت های اجتماعی دانشگاه است.

وی به استقبال دانشجویان از محصولات غذایی موسسه خیریه روزبه اشاره کرد و اظهار داشت: در مرحله نخست، طبخ و بسته بندی غذاها در محل موسسه روزبه انجام می شود ولی از مهر امسال با آغاز سال تحصیلی جدید، بخشی از سالن و آشپزخانه شماره 3 دانشگاه زنجان برای طبخ و توزیع غذا در اختیار این موسسه قرار خواهد گرفت.
امیری گفت: دانشگاه زنجان برای بهره مندی دانشجویان از فرآورده های غذایی خیریه روزبه، به میزان چهار هزار و هفصد تومان برای هر وعده ناهار و سه هزار و چهارصد تومان بر هر وعده شام، یارانه اختصاص داده است و دانشجویان می توانند با پرداخت مابقی هزینه، غذای خود را از روزبه دریافت کنند.

وی یادآور شد: در این طرح در کنار ایجاد تنوع غذایی، امکان تهیه غذای رایگان برای دانشجویان کم بضاعت نیز مد نظر بوده است.

مدیر دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: در حوزه دانشجویی این دانشگاه فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که دانشگاه زنجان در این راستا از همه علاقه مندان و سرمایه گذاران دعوت به همکاری می کند.

به گزارش ایرنا موسسه خیریه روزبه، سازمانی مردم نهاد و عام المنفعه است که 20 سال از حیات آن سپری می شود.
به گفته فرح جمالی، مدیر عامل موسسه خیریه روزبه زنجان، این موسسه از نخستین مبتکران شیوه توانمندسازی برای کمک به خانواده های زن سرپرست در کشور است.

وی با بیان اینکه رویکرد موسسه در همه سطوح، مهارت آموزی و توانمندسازی است، اظهار داشت: بعد از کسب مهارت حرفه ای با ایجاد اشتغال و خودکفایی می توان فردآموزش دیده را از چتر حمایت خارج کرد تا مددجو بدون اتکا به کمک دیگران به کار و تولید بپردازد.

جمالی افزود: این فرآیند علاوه بر کاهش هزینه های حمایتی، بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه روزبه دارای مجوز فعالیت در سطح ملی است، گفت: این موسسه دارای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001و ISO 2015 و نیز دارای علامت استاندارد تشویقی کترینگ از سازمان ملی استاندارد است.
مدیر عامل موسسه خیریه روزبه زنجان به تلاش این موسسه برای شناسایی و توسعه فرصت های اشتغال به نفع افراد جامعه هدف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه زنجان نیز در این راستا اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺧﯿﺮﯾﻪ ﺣﻤﺎﯾﺖ از زﻧﺎن و خانواده های آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ استاد روزﺑﻪ زﻧﺠﺎن ازﺳﺎل 1378 ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ رﺳﻤﯽ ﺧﻮد را آﻏﺎز ﮐﺮده است و با جلب مشارکت خیران در زمینه ﮐﺎﻫﺶ ﻧﺮخ آﺳﯿﺐ ﻫﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ زﻧﺎن و ﮐﻮدﮐﺎن ﺑﯽ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ و ﺑﺪﺳﺮﭘﺮﺳﺖ برنامه ها و اقدامات متعددی را انجام می دهد.

لینک خبر: http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/83307436


ارسال شده در مورخه: 23-02-1398