خانه  :: اساتید  :: اخبار

۴۵۰ زوج دانشجوی زنجانی به مشهد اعزام شدند
۴۵۰ زوج دانشجوی زنجانی به مشهد اعزام شدند.



تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

گروه فرهنگی ــ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه زنجان گفت: بیش از ۴۵۰ زوج دانشجوی زنجانی برای ترویج ازدواج آسان به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی قره‌داغی، شامگاه شنبه، ۱۱ اسفندماه در مراسم بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی که در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۴۰۰ زوج دانشجو در جشن ازدواج دانشجویی حضور داشتند ولی امسال با تلاش‌های متولیان امر و رابطانی که در دانشگاه‌های استان داشتیم، ۴۵۷ زوج برای اعزام به اردوی زیارتی مشهد مقدس ثبت‌نام کردند.
وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته دفتر نهاد به مدد بیت رهبری هتل‌ها را انتخاب می‌کرد و در اختیار دانشجویان قرار می‌داد و زوج‌ها پس از ثبت‌نام، در زمان مشخص به مشهد اعزام می‌شدند، گفت: امسال کار را بر عهده گرفتیم و پا را فراتر گذاشتیم و با تلاش و کمک‌هایی که صورت گرفت، مقرر شد که برنامه خوبی برگزار شود و مقرر است که ۳۰۵ زوج به مشهد مقدس اعزام شوند و ۴۳ زوج نیز در مشهد به ما ملحق خواهند شد. 
وی با تاکید بر این‌که روسا و مسئولان نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها در تحقق این برنامه نقش به‌سزایی داشتند، افزود: خوشبختانه حمایت‌های خوبی صورت گرفت و این جای تقدیر دارد. مقرر بود که رفت و برگشت با اتوبوس و با ۹۰ هزار تومن برای هر زوج صورت بگیرد ولی به خاطر راحتی زوج‌ها مقرر شد که قطار ۴ تختخوابی زنجان در اختیار این برنامه قرار بگیرد. 
قره‌داغی تصریح کرد: دو برابری هزینه قطار نسبت به اتوبوس باعث شد که صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مکرری صورت بگیرد. در همین راستا فشار مضاعفی بر ما وارد شد ولی خوشبختانه توفیقاتی حاصل شد و هر زوج فقط با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود، میزان طلاق در ازدواج دانشجویی زیر ۲ درصد است؛ به عبارتی موفقیت زندگی زوجین دانشجو بالای ۹۸ درصد است و این یک موفقیت بزرگی در امر ازدواج دانشجویان به حساب می‌آید.

همین خبر در خبرگزاری ایکنا

;
ارسال شده در مورخه: 14-12-1397