خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان ۳ تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های کشور عراق امضا کرد
در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی؛ دانشگاه زنجان ۳ تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های کشور عراق امضا کرد.



تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷

دانشگاه زنجان در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق، با سه دانشگاه صلاح الدین، ایشیک و موسسه ماد این کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در راستای گسترش همکاری‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق، دانشگاه زنجان، سه تفاهم نامه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه صلاح الدین، دانشگاه ایشیک و موسسه آموزشی ماد امضا کردند.

این تفاهم نامه‌ها در طی سفر مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه زنجان به اقلیم کردستان منعقد گردید. دانشگاه صلاح الدین Salahaddin University در کشور عراق در سال ۱۹۶۸ در سلیمانیه برپا شده و در تاریخ ۱۹۸۱ به اربیل منتقل شده است. در این دانشگاه ۱۸ دانشکده وجود دارد که در زمینه‌های علوم، کشاورزی، مهندسی، اداره و اقتصاد، ادبیات، حقوق و تکنولوژی تدریس می‌شود.

دانشگاه ایشیک در سال ۲۰۰۸ در اربیل عراق برپا شده است و در رشته‌های مهندسی عمران، معدن، مکانیک، کامپیوتر و ... فعالیت دارد. موسسه ماد در شهر اربیل عراق قرار گرفته است و در زمینه‌های انرژی سوخت فعالیت می‌نماید که در تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۲۹ با دانشگاه زنجان تفاهم نامه امضا نموده است.
لازم به ذکر است که دانشگاه زنجان در نمایشگاه برپا شده در اربیل حضور داشت. در این نمایشگاه بازدید کنندگان با استقبال و علاقه‌ی بی نظیری از غرفه‌ی دانشگاه زنجان دیدن نموده و با فعالیت ها، رشته‌های موجود و جنبه‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه زنجان آشنا شدند.

همین خبر در خبرگزاری دانشجو

 
 
;
ارسال شده در مورخه: 24-10-1397