خانه  :: اساتید  :: اخبار

نیازمند همکاری‌های بین‌المللی برای رشد و بالندگی دانشگاه‌ها هستیم
رئیس دانشگاه زنجان: نیازمند همکاری‌های بین‌المللی برای رشد و بالندگی دانشگاه‌ها هستیم.



تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ 

زنجان-رئیس دانشگاه زنجان تاکید کرد: امروز نیازمند همکاری‌های بین‌المللی برای رشد، حیات دانشگاه‌ها و از همه مهم‌تر بالندگی در این عرصه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نجفیان بعد از ظهر چهارشنبه در همایش بین‌المللی حکومت ایلخانان و تاثیر آن بر راه ابریشم که در مرکز همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه در برهه کنونی، زنده بودن مراکز علمی در گرو پژوهش‌های علمی است، افزود: اگر خواهان دست‌یابی به یافته‌های جدید علمی هستیم باید ارتباطات خود را با سایر مراکز علمی کشور گسترش دهیم.

وی یکی از ضرورت‌های جامعه علمی کشور در برهه کنونی را تقویت دیپلماسی در این عرصه برای غلبه بر تحریم‌های ناجوانمردانه عنوان کرد و ادامه داد: امروز نیازمند همکاری‌های بین‌المللی برای رشد، حیات دانشگاه‌ها و از همه مهم‌تر بالندگی در این عرصه هستیم، به همین خاطر میزبانی دانشگاه زنجان از برگزاری همایش‌های بین‌المللی را به فال نیک گرفته و امیدواریم این میزبانی‌ها تداوم داشته باشد.

نجفیان با اشاره به اینکه همکاری‌های علمی می‌توان باعث تقویت همکاری‌های سیاسی کشورها نیز بشود، تصریح کرد: امروز باید به دنبال تحکیم‌بخشی به روابط فرهنگی و تاریخی خود با کشورهای آسیای میانه باشیم؛ چرا که این ارتباط در گذشته بسیار منسجم بود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی حکومت ایلخانان و تاثیر آن بر راه ابریشم نیز در این همایش از ارسال ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و با اشاره به اینکه برگزاری این همایش به صورت بین‌المللی مورد تایید ISC قرار گرفت، افزود: حاصل مقالات ارسال شده به شرکت‌کنندگان این همایش اهدا شد و قرار است با بازبینی علمی و با تایید ایکاس به زبان انگلیسی چاپ شود.

سعید بیات با بیان اینکه در منطقه میانی جاده ابریشم به‌ویژه آسیایی مرکزی اقوامی بودند که امنیت این راه را دستخوش ناامنی می‌کردند، اظهار کرد: عده‌ای بر این عقیده‌اند که مغولان به بخش‌های عظیمی از راه ابریشم دست یافتند و با حذف قوانین دست و پاگیر، بازرگانان به رونق آن افزودند. مخالفان این امر بر آن‌اند که مغول‌ها نقشی در امنیت این راه داشتند اما خرابی‌هایی که در شهرها به وجود آوردند، زیرساخت‌های تجاری را از بین برد.

همین خبر در خبرگزاری مهر

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

;
ارسال شده در مورخه: 24-10-1397