خانه  :: اساتید  :: اخبار

حضور صاحب 280 اختراع داخلی و بین المللی در دانشگاه
برنامه اختراع و تولید دانش از بطن قرآن کریم با حضور دکتر روح الله شریفی در دانشگاه زنجان برگزار شد



 

برنامه اختراع و تولید دانش از بطن قرآن کریم به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه زنجان و با مشارکت جمعی از فعالین عرصه های علمی و دانشگاهی استان، دوشنبه 19 آذر در سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد.

دکتر روح الله شریفی، صاحب 280 اختراع داخلی و بین المللی، میهمان این برنامه بود، وی در ابتدا بیوگرافی مختصری از خو ارائه داده و در ادامه به ارائه مباحث اصلی پرداخت.

 روح الله شریفی با اشاره به اختراعات متعدد خود در زمینه های علمی اظهار داشت: یکی از مهمترین و برجسته ترین اختراعات بنده، نگارش کوچک ترین قرآن جهان و ثبت رکورد جدیدی برای دنیای اسلام بوده است.

این پژوهشگر نمونه کشور افزود: مسیحی ها در گذشته کتاب انجیل که حاوی 330 صفحه است را در 29 میلی متر نوشته بودند و من با استفاده از لیزر و در مدت بیش از 14 ماه با توکل بر خداوند و توجه ویژه اهل بیت، توانستم قرآن کریم که حاوی 633 صفحه بود را در هفت میلی متر نوشته و رکورد قبلی را به میزان 5/7 برابر ارتقا داده و آن را به نام جهان اسلام ثبت کنم.

نخبه برتر بسیجی کشور در ادامه بیان داشت: تاکنون با توکل بر خداوند بیش از 280 اختراع را به نام خود ثبت کرده ام که تمامی آنان بر گرفته از قرآن کریم، احادیث معصومین و روایات است.

وی متذکر شد: یکی از مهم ترین اختراعات بنده، اختراع میکروسکوپ تک لنزی جهان بوده که توانسته مدال نقره جهانی را از کشور کانادا کسب کند و در همایش بین المللی مخترعان نیز مدال طلا را از آن خود کرده است.

شریفی گفت: اختراعات متعدد بنده سبب شد تا به نشان نخبه برتر بسیجی مفتخر شوم و از دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی هدیه خود را دریافت کنم که این مسأله یکی از بزرگ ترین افتخارات زندگی بنده بوده است.

این دانشمند ورامینی تأکید کرد: همچنین کوچک ترین نهج البلاغه جهان را در اندازه نوک خودکار نوشته ام که به عنوان یک رکورد در جهان تشیع ثبت شد.

وی افزود: ماشین بدون سوخت را براساس یک آیه از قرآن طراحی کرده ام، من دکترای مکانیک ندارم ولی توانستم ماشینی بسازم که نه آب، نه برق، ‌نه انرژی خورشیدی، هیچ سوختی نیاز ندارد، بلکه براساس انرژی جاذبه زمین حرکت می‌کند.

این جانباز شیمیایی دوران جنگ تحمیلی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا منویات مقام معظم رهبری در مورد کاربردی شدن تحقیقات علمی در داخل کشور را عملیاتی کنیم، گفت: امیدوارم روزی فرا رسد که بتوانیم با تلاش همگانی به جایگاه گذشته خویش در علوم و فنون مختلف دست یابیم. ایشان با بیان اینکه حضور در عرصه های علمی و تحقیقاتی توسط دانشجویان و متخصصان علمی کشور یک ضرورت انکارناپذیر و یک نیاز مهم و اساسی برای کشور است و می تواند زمینه پیشرفت و آبادانی کشور را بیش از پیش فراهم کند.

این نخبه علمی کشور در ادامه توصیه هایی برای دانشجویان و جوانان ایران اسلامی داشتند که قدر میهن اسلامی خود را بدانند و قدر امنیت در سایه سار ولایت و رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را بدانند و برای پیشرفت و تعالی علمی ایران تلاش نمایند و قدردان خون پاک شهیدان که برای سربلندی و سرفرازی ایران از جان خود گذشتند را بدانند.

دکتر روح الله شریفی در پایان صحبت های خود با اشاره نمود که استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا، در صدد است مانع پیشرفت های ایران شود و برای رسیدن به این هدف، سعی در تغییر باورها و ارزش های جوانان ما دارد و با مسائلی چون حجاب و مدگرایی و ... جوانان ما را درگیر کرده و مانع شکوفایی استعدادهای آنان می شود.

پس از پایان صحبت های دکتر شریفی، جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت. 

 

عکس های حضور این دانشمند را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 20-09-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان