خانه  :: اساتید  :: اخبار

اعطاي تسهیلات دانشجویی بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان نو ورود
(دانشجویان سال اول دوره‌های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری) در سال تحصیلی 98-1397



بنياد ملي نخبگان بر اساس آيين‌نامه «پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور (با عنوان سابق: آیین‌نامه اعطای جایز‌ه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر)»، تسهيلات ويژه‌اي از قبيل راتبة دانشجويي ، اعتبار آموزش‌ياري ، اعتبار پژوهش‌ياري ، اعتبار فن‌ياري ، اعتبار توان‌مندي آموزشي ، اعتبار ارتباطات علمي و اعتبار توان‌مندي كارآفريني را به دانشجويان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي كشور اعطا مي‌كند.

شرايط بهره‌مندي از این تسهیلات و مهم‌ترين نكات آن به شرح زير است:

  1. دانشجويان هر یک از دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامة اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی 98-1397» هستند، مي‌توانند در این رقابت شرکت کنند.
  2. ثبت‌نام دانشجویان سال‌های دوم و بالاتر دانشگاه‌ها از تاریخ 97/4/5 آغاز شد و در تاریخ 97/5/15 به پایان رسید و ثبت‌نام دانشجویان سال اول دانشگاه‌ها از تاریخ 97/7/1 آغاز می‌شود و فرصت نهايي آنان براي تكميل پرونده و ارائه درخواست، سی‌ام مهر ماه سال جاري است. ضروري است دانشجويان متقاضی، اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارك مثبته، در سامانه اطلاعاتي بنياد به نشانیhttps://sina.bmn.ir بارگذاري یا به‌روزرسانی كنند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 97/7/30 گزينه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب كنند. شایان ذکر است این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
  3. در سال اول مقطع کارشناسی، صرفاً دانشجویانی که واجد حداقل یکی از شرایط زیر باشند، مشمول تسهیلات دانشجویی می‌شوند:

الف. دارندگان مدال طلا یا نقره كشوري در المپيادهاي ملي دانش‌آموزي؛

ب. دارندگان رتبة 1 تا 100 كشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه رياضي و فني؛

ج. دارندگان رتبة 1 تا 100 كشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربي؛

د. دارندگان رتبة 1 تا 80 كشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انساني؛

ه. دارندگان رتبة 1 تا 40 كشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر.

تذکر1. دانشجویانی که به دلیل داشتن یکی از شرایط فوق، بدون محاسبة امتیاز، مشمول جایزه‌های تحصیلی بنیاد می‌شوند، برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید همانند سایر متقاضیان، اطلاعات خود را در سامانه اطلاعاتي بنياد به نشانیhttps://sina.bmn.ir  بارگذاري یا به‌روزرسانی كنند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 30/7/1397 گزينه «درخواست بررسی پرونده برای تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب كنند.

  1. برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی نخبگان، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، بدون محاسبة امتیاز، مشمول تسهیلات دانشجویی می‌شوند؛ اما لازم است پرونده خود را در سامانه سینا تکمیل و گزینة «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌های سامانه» انتخاب کنند.
  2. دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای باید مشخصات فردی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-1397 در پورتال آموزشی دانشگاه، در سامانه درج نمایند.
  3. دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی باید مشخصات فردی ، سوابق تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-1397 در پورتال آموزشی دانشگاه در سامانه درج نمایند. همچنین سوابق درج‌شده در پرونده الکترونیکی خود در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش‌آموزی ، کسب رتبة برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه ، کسب رتبة برتر در المپیادهای دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را بررسی و در صورت نقص، در بخش «ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات» درج کنند.
  4. پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. ثبت اطلاعات ،‌ بررسي پرونده و اعلام نتايج، صرفاً از طريق سامانه مذکور و به صورت الكترونيكي انجام می‌شود.

تذکر2. با توجه به این که سامانه سینا به تازگی راه‌اندازی شده است، بديهي است مانند هر سامانه ديگري، در ابتداي كار با مشكلاتي مواجه خواهد شد كه با صبوري و همراهي مخاطبان و نيز دريافت بازخوردهای آنان، به تدريج مرتفع خواهند شد. از این رو خواهشمند است مشکلات ، نظرات و پيشنهادهای خود را در خصوص سامانه سینا، به نشانی contact-us@bmn.ir ارسال فرمایید.

 


ارسال شده در مورخه: 10-07-1397

آخرين اخبار با موضوع: معاونت پژوهشی

دفتر فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه زنجان برگزار می کند

کارگاه مهارت شغلی: چگونه در مصاحبه شغلی موفق شویم؟ (02-02-1403)

   

کسب رتبه ج

برای نشریه "زیست فناوری گیاهان دارویی" (27-12-1402)

   

فرصت مطالعاتی آقای دکتر فرجمند

بعنوان فرصت مطالعاتی برتر دانشگاه زنجان (21-12-1402)

   

تقدیر از اعضای هیات علمی برتر

در همکاری با جامعه و صنعت در دانشگاه زنجان (12-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
معاونت پژوهشی

محققان دانشگاه زنجان در بین دانشمندان