خانه  :: اساتید  :: اخبار

کارگاه تخصصی زلزله وتاثیر آن بر عملکرد لرزه ای سازه ها
روز دوشنبه 4 دی ماه در سالن همایش سهروردی دانشگاه برگزار خواهد شد



 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کارگاه تخصصی در خصوص زلزله و تاثیر آن بر عملکرد لرزه ای سازه ها با همکاری دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان و سازمان نظام مهندسی در تاریخ 4 دی ماه 1396 در سالن همایش های سهروردی دانشگاه از ساعت 9 الی 13 با حضور اساتید، دانشجویان و صاحب نظران در خصوص این مساله برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است: در این راستا، آقایان دکتر پیام اشتری، دکتر کیارش ناصر اسدی، مهندس حسین بیات و دکتر مهدی اقبالی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه زنجان بر اساس بازدید­های انجام شده از مناطق زلزله زده و با هدف تبیین نظرات فنی–پژوهشی اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی به همراه نمایشگاه تجربیات زلزله کرمانشاه خواهند نمود.

پیام اشتری استادیار گروه آموزشی عمران و یکی از سخنرانان این کارگاه گفت: زمین لرزه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ سرپل ذهاب استان کرمانشاه باعث وقوع رفتارهای لرزه ­ای مختلف سازه­ ها در مناطق زلزله ­زده گردیده است. ساختمان­ های فولادی، بتنی مسلح، بنایی و شریان حیاتی موجود تحت تاثیر این زمین لرزه­ قرار داشته اند. در سالیان اخیر توجه و اهتمام ویژه ­ای برای تدوین آیین­ نامه های طراحی، بهبود روش­ های ساخت و اجرا و مقاوم­ سازی سازه ها وجود داشته است. بنابراین ارزیابی عملکرد سازه ­های موجود در این زلزله می­تواند به عنوان تجربیات ارزشمند برای متخصصان، محققان و پژوهشگران و جامعه فنی و مهندسی مورد استفاده قرار گیرد. از طریق مقایسه رفتار واقعی انواع سازه­ ها در این زلزله  اهمیت استفاده از نظرات متخصصان در امور ساخت و اجرای سازه ­ها برای عموم افراد جامعه مشخص می­گردد.

با افزایش آگاهی افراد جامعه و ارتقای دانش مهندسان و سازندگان در تامین ایمنی لرزه ­ای سازه­ ها می­توان از وقوع خسارات­ ناشی از زلزله های احتمالی جلوگیری نمود.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از وقوع زمین لرزه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ سرپل ذهاب استان کرمانشاه تعدادی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه زنجان در قالب تیم­ های فنی - تخصصی برای ارزیابی میدانی سازه ­ها عازم منطقه گردیدند تا ارزیابی دقیقی از شرایط سازه های موجود در مناطق زلزله زده فراهم شود. بر اساس برنامه­ ریزی، ارزیابی­ ها به صورت پیوسته در طول این مدت انجام شده است که نتایج آن در این کارگاه به سمع و نظر حاضران خواهد رسید.

  

 

http://docs.znu.ac.ir/web/prmovie/1394/pr_telegrm1.jpg

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 29-9-1396

آخرين اخبار با موضوع: سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی آینده - داخل دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن علمی مهندسی عمران برگزار می کند

آشنایی با انواع تست های جوشکاری ، زمان: دوشنبه 3 اردیبهشت ساعت 11 (29-01-1403)

   

گروه معماری دانشکده مهندسی برگزار می کند

بنچمارکینگ همبست آب-انرژی، ضرورت و کاربرد، زمان: دوشنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 11 الی 12:30 (29-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی- برگزار می کند

انتخابات شورای مرکزی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان، زمان: اردیبهشت ماه (26-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی- انجمن علمی علوم و مهندسی آب برگزار می کند

بازدید از سد تالوار زنجان و تجهیزات آن، زمان: 12 اردیبهشت 1403 (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی آینده - داخل دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند