خانه  :: اساتید  :: اخبار

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه وقف و
و امور خیریه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و دانشگاه زنجان منعقد شد.



 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دانشگاه زنجان و اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان تفاهم نامه همکاری در دو حوزه پژوهش و آموزش امضاء کردند.

شایان ذکر است در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین جنتی مدیر کل اوقاف و امور خیریه و معاون فرهنگی و مالی ایشان در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد؛ دکتر نجفیان ریاست دانشگاه با توجه به تغییرات صورت گرفته در حوزه مشارکت اجتماعی نقش دانشگاه را در تبیین جایگاه وقف بسیار موثر دانستند و آمادگی دانشگاه را برای تعاملات علمی، فرهنگی و اجرائی با اداره اوقاف اعلام کردند.

وی اجرای چنین طرح هایی را موجب تشویق دانشجویان و نخبگان خواند و ادامه داد: همین موضوع موجب می شود تا دانشجویان برای ادامه تحصیل ترغیب شوند.

 ریس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه بستر لازم برای طرح های دانش بنیان را فراهم کرده است، گفت: حمایت از طرح های دانش بنیان از محل موقوفات می تواند به اشتغالزایی دانشجویان منجر شود.

 نجفیان به اثرگذاری وقف در رفاه امور مردم اشاره کرد و گفت: بهره گیری از موقوفات می تواند موجب ایجاد ایده های جدید و ماندگار در دانشگاه ها شود.

 وی با یادآوری اینکه وقف می تواند کمک حال دانشگاه ها باشد، گفت: در جامعه سنتی تنها راه خیریه برای امور مردم وقف بود ولی امروزه شاهد وقف های جدید  و جایگاه وقف به نیازهای جامعه هستیم.

 نجفیان با اشاره به اینکه دانشگاه ها می توانند از ظرفیت های اوقاف و امور خیریه استفاده کنند، تصریح کرد: برای خود اشتغالی کار آفرینی در دانشگاه های بخش های زیادی وجود دارد.

 به گفته ریاست دانشگاه در عرصه علوم انسانی، پژوهش، فناوری و دانش بنیان بستری از برکات وقف ایجاد شده است که باید نخبگان خود را نشان دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ضمن استقبال از این تعاملات زمینه های همکاری طرفین را در حوزه علوم انسانی، کشاورزی، صنعت و معدن  و تاسیس شرکت ها و طرحهای دانش بنیان تشریح کردند و آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه را در تامین زیرساخت های لازم برای اجرای طرح های پیشنهادی اعلام کردند.

گفتنی است در راستای تحقق همکاری در زمینه­های مورد توافق مقرر شد هرچه زودتر کمیته مشترک همکاری مرکب از نمایندگان طرفین تشکیل شده تا زمینه های اجرای تفاهم نامه را محقق سازند.

 

 

 

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 20-9-1396

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان