خانه  :: اساتید  :: اخبار

خواص داروئی عرقیات
خواص گیاهان داروئی و عصاره آنها



 

عرق ریحان از خواص متعددی برخوردار می باشد . برخی از خواص عرق ریحان عبارتند از:

عرق ریحان در پیشگیری و درمان تنگی نفس , قرمزی چشم ها , سردرد , 1-سرماخوردگی , تب و برفک دهان مفید بوده و برای جلوگیری از سکته ی قلبی نافع است .

2-عرق ریحان برای درمان کم خونی , افزایش قدرت چشایی , کم کردن کلسترول و فشار خون مفید بوده و برای تقویت قلب و کلیه نافع است . برای این موارد کافی است که هر روز صبح و عصر نصف استکان عرق ریحان تناول کنید .

3-آشامیدن دو فنجان عرق ریحان در روز برای پیشگیری و درمان ورم کلیه ها نافع بوده و باعث افزایش قوای کبد و قدرت رشد کودکان می شود .

4-برای پیشگیری از تشنج معده و رفع عفونت روده ها کافی است قبل از خوردن غذا مقداری عرق ریحان تناول کنید . علاوه بر این خوردن عرق ریحان قبل از غذا معده را تقویت می نماید و سوء هاضمه را برطرف کرده و باعث تقویت روده می شود .

5-عرق ریحان برای افزایش شیر مادران شیرده مفید بوده و ضد دل درد و ضد نفخ محسوب می شود . افزون بر این عرق ریحان خاصیت خواب آوری و آرام بخشی را نیز دارا می باشد .

6-عرق ریحان برای درمان ناتوانی جنسی مفید بوده و اسپرم را زیاد می کند . بدین منظور خوردن 70 الی 100 گرم عرق ریحان در روز نافع است .

خواص عرق مریم گلی

• مانع عرق کردن زیاد شده، یعنی منافذ عرقی را تنظیم می‌کند.1
• اختلال عصبی را برطرف می‌کند.2
• مریم گلی برطرف کننده سرگیجه است.3
• داغ شدن ناگهانی که در هنگام یائسگی به وجود می آید را از بین می برد.4

• هنگام دندان درد، برگ مریم گلی و آویشن را گلوله کرده ، روی دندان گذاشته درد را از بین می‌رود.

خواص عرق گل ختمی

ختمی از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است و بطور كلی روی تمام اعضای بدن مخصوصا روده ها ، ریه ها ، معده ، كلیه ها و مثانه موثر است

خواص عرق اسطو خودوس

عرق اسطو خودوس مفید جهت انواع سردرد ، سرگیجه ، ضربه های مغزی ، لرزش اعضای بدن ، عصبانیت ، فراموشی و درمان نقرس - بیماری های کلیه و کبد را تسکین می دهد - رافع عفونت های مجاری تنفس وگریپ - آرام بخش و خواب آور خوبی می باشد.

طریقه مصرف :روزی سه مرتبه هروعده نصف استکان میل کنید

گلاب و فواید فوق العاده آن 

فواید مصرف گلاب

* گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم ترین آن آرام بخش بودن آن است. شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می شود.

* گلاب علاوه بر خاصیت آرام بخشی ضد استرس هم هست. همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.

*  به هنگام شب برای رفع بی خوابی موثر است. از طرفی برای کاهش خستگی می توان آن را مصرف کرد.

*  برای تقویت لثه توصیه می شود. حتی برای بهبود آفت های دهان کاربرد دارد.

* گلاب به عنوان یک پاک کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می کند.

* گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد. 

* گلاب برای مجاری هوایی و ریه ها نیز مفید است. نرم کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است. بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

* گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم ترین آن آرام بخش بودن آن است. شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می شود

* یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می کنند این است که مزاج افراد مصیبت دیده که معمولاً دچار استرس، بی خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام بخش و تسکین دهنده است؛ طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می شود.

 

 


ارسال شده در مورخه: 30-8-1396

آخرين اخبار با موضوع: شرکت تعاونی مصرف کارکنان

فروشگاه های طرف قرارداد

لیست فروشگاه های طرف قرارداد تعاونی مصرف دانشگاه جهت خرید اقساطی (12-10-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
شرکت تعاونی مصرف کارکنان

فروشگاه های طرف قرارداد