خانه  :: اساتید  :: اخبار

انعقاد تفاهم نامه همکاری با آکادمی علوم مغولستان
تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه زنجان و آکادمی علوم مغولستان منعقد شد.



 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه زنجان با دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی خارج از کشور، هیاتی شامل دکتر ابوالفضل جلیلوند، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر مسعود بیات معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی به همراه دکتر مرتضی دامن پاک جامی معاون امور پژوهشی و دکتر محسن چیت­ساز رئیس واحد گفتگوهای تاریخی و تمدنی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 11 الی 15 مهرماه 1396 در شهر اولانباتور کشور مغولستان حضور یافتند. این سفر به دنبال امضای یادداشت تفاهم کلی همکاری های علمی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مغولستان در آذرماه سال 1392 و در ادامه دیدار هیأتی از آکادمی علوم مغولستان از دانشگاه زنجان که در خردادماه سال 1394 با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته بود، به میزبانی آکادمی علوم مغولستان برگزار شد.

در این سفر علاوه بر ملاقات با قائم مقام وزارت امورخارجه مغولستان، در بازدید از آکادمی علوم مغولستان جلساتی با رئیس آکادمی علوم مغولستان و همچنین رئیس و اعضای موسسه تاریخ و باستانشناسی این آکادمی، با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه مغولستان برگزار شد. در طی این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه زنجان (دانشکده علوم انسانی) و آکادمی علوم مغولستان (موسسه تاریخ و باستانشناسی) منعقد شد. در این دیدار رئیس آکادمی علوم مغولستان نسبت به تسری همکاریهای علمی با دانشگاه زنجان در سایر زمینه های علمی ابراز علاقه کرد. همچنین طی مذاکرات به عمل آمده،  پیشنهاد شد که کنفرانس بین المللی با مشارکت دانشگاه زنجان، آکادمی علوم مغولستان و مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جلب حمایت از موسسه بین المللی مطالعات آسیای مرکزی (IICAS) با موضوع ایلخانی شناسی در دانشگاه زنجان برگزار گردد.

همچنین بنابه ابراز تمایل و دعوت دانشگاه ملی مغولستان، دیدار و گفتگوهایی با رئیس بخش علوم انسانی و معاون پژوهش، نوآوری و روابط بین­الملل دانشگاه ملی مغولستان به عمل آمد. شایان ذکر است که این دانشگاه 75 ساله به عنوان بزرگترین دانشگاه مغولستان، با در اختیار داشتن قریب به هزار عضو هیأت علمی و بیش از سی هزار دانشجو در حال فعالیت می­باشد. در طی این دیدار تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه زنجان (دانشکده علوم انسانی) و دانشگاه ملی مغولستان (بخش علوم انسانی) منعقد گردید.

در طی این دیدارها، طرفین از برقراری همکاری های علمی مشترک در زمینه های زیر استقبال کردند:

انجام پژوهش بین‌المللی مشترک مورد علاقه طرفین

میزبانی فرصت مطالعاتی استادان دانشگاه زنجان

برگزاری اجلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی- پژوهشی مشترک

میزبانی فرصت مطالعاتی دانشجویان دانشگاه زنجان

انتشارات مشترک شامل مجلات، کتب و دیگر انتشارات علمی

سایر فعالیت‌های دانشگاهی مشترک

همچنین در طول این سفر، نمایشگاهی از آثار و بناهای تریخی دوره ایلخانی  به عنوان میراث مشترک ایران و مغولستان که با مشارکت گروه پژوهشی ایلخانی شناسی دانشگاه زنجان  و مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همکاری آکادمی علوم مغولستان  و وزارت امور خارجه مغولستان در محل موزه ملی مغولستان تدارک دیده شده بود، با حضور مقامات رسمی مغولستان افتتاح شد.

لازم است از میزبانی و مهمان‌نوازی آکادمی علوم مغولستان که تسهیلات اسکان، ایاب و ذهاب و غذا را در طول مدت اقامت در مغولستان (اولانباتور) فراهم کردند سپاسگزاری نمود. همچنین از هماهنگی‌ها و مساعدتهای به عمل آمده توسط مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه تشکر و قدردانی می‌گردد.

   

  

 

 

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 22-7-1396

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان