خانه  :: اساتید  :: اخبار

پذيرش اولین پژوهشگر پسادکترای
دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان-توسط دکتر جلال صبا



با تأمین اعتبار از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، خانم دکتر اعظم ملکی به‌عنوان اولین پژوهشگر پسادکترای دانشکده کشاورزی توسط آقای دکتر جلال صبا دانشیار گروه زراعت و اصلاح نباتات (به‌عنوان مجری طرح) پذیرفته شد.

دکتر اعظم ملکی کلیه مقاطع تحصیلات دانشگاهی خویش را در دانشگاه زنجان طی نموده‌ و در سال 1395 با کسب ‌عنوان دانشجوی برگزیده دکتری و دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم وقت دانشگاه زنجان با معدل 19/96 فارغ‌التحصیل شده‌اند. چاپ 7 مقاله در نشریات علمی معتبر و ارائه 8 مقاله در همایش‌های علمی نتیجه فعالیت‌های پژوهشی ایشان می‌باشد.

عنوان طرح پژوهشی پسادکترای این پژوهشگر "مقایسه جمعیت‏های انیسون (Pimpinella anisum L.) ایران از نظر روغن و پروتئین دانه" است که در ادامه پژوهش رساله دکترای ایشان انجام خواهد شد. اسانس حاصل از دانه انیسون در صنایع مختلف دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی استفاده زیادی دارد و از این‌رو، از ارزش تجاری بالایی برخوردار است. با توجه به نتایج حاصل از رساله دکتری و انجام این طرح پژوهشی پسادکتری، با ارزیابی جامع جمعیت‏های انیسون ایران، اطلاعات کاملی از خصوصیات اگرومورفولوژیک، اسانس، روغن و پروتئین دانه آنها تهیه شده و در نهایت جمعیت‎هایی که مزیت اقتصادی نسبی بیشتری داشته باشند، جهت توسعه کشت این گیاه ارزشمند معرفی خواهند شد.

 


ارسال شده در مورخه: 3-7-1396

آخرين اخبار با موضوع: معاونت پژوهشی

کسب رتبه ج

برای نشریه "زیست فناوری گیاهان دارویی" (27-12-1402)

   

فرصت مطالعاتی آقای دکتر فرجمند

بعنوان فرصت مطالعاتی برتر دانشگاه زنجان (21-12-1402)

   

تقدیر از اعضای هیات علمی برتر

در همکاری با جامعه و صنعت در دانشگاه زنجان (12-12-1402)

   

تقدیر از اساتید

دانشگاه زنجان (12-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
معاونت پژوهشی

محققان دانشگاه زنجان در بین دانشمندان