خانه  :: اساتید  :: اخبار

چهارم شهریور، روز کارمند
معرفی کتاب " اخلاق و احکام کارمندی"



«خسته نباشید» به شما قشری که بدنه عظیم و فعال و پر کار دولت جمهوری اسلامی را تشکیل می دهید. این اظهار ارادتی از طرف ما به کارمندان است؛ ولی ثواب و قبول الهی و برکات و فضل الهی بر افراد خدوم و زحمتکش به مراتب ارزشمندتر است. ماهیت کار کارمند، خدمت است. محیط کارمندی، چنین محیطی است. انسان کارمند- چه خواهران و چه برادران- یعنی آن کسی که همه زندگیش را در همان حدی که در وسعت توانایی های اوست، برای اداره امور کشور صرف می کند. این، خیلی ارزش دارد.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

چهارم شهریور ماه، سومین روز از هفته دولت و یادآور خاطره شهیدان بزرگوار هفته دولت در سال ۱۳۶۰ به خصوص شهیدان رجایی و باهنر است. این روز به پاس یادآوری خدمات، ایثار و ارزش نهادن به تلاش‌ ها و زحمات گروه کثیری از جامعه اسلامی‌ مان روز کارمند نام‌گذاری شده است.

اعتلای مدیریت در نظام اداری و ارتقاء منزلت اجتماعی کارکنان دولت، اصلاح نگرش مردم نسبت به خدمات این قشر شریف و زحمتکش، ترویج فرهنگ رفتاری و خدمات شخصیتهای راستین خدمت به مردم شهیدان ماندگار رجایی و باهنر به عنوان الگوهای مناسب خدمت به جامعه، ایجاد روحیه امید و تلاش و نشاط و تشویق مردم به مشارکت در امور و نمایش توان حکومت اسلامی در اداره مطلوب جامعه از اهدف بزرگداشت این روز محسوب می شود.در راستای این اهداف، به معرفی کتاب "اخلاق و اخکام کارمندی" می پردازیم:

کتاب " اخلاق و احکام کارمندی" تالیف محمود اکبری، در قطع رقعی و شامل 216 صفحه است که بخش هایی از مقدمه کتاب اشاره می شود:

كارمندان و كارگزاران، گروه بزرگي از افراد جامعه هستند كه خانواده بزرگ دولت را تشكيل مي دهند. آنان به عنوان بازوان پرتوان دولت در وزارتخانه ها و سازمان ها و عرصه هاي گوناگون، دولت اسلامي را با انجام وظايف خود ياري مي رسانند. اين طيف عظيم همچون ديگر بخش هاي جامعه به تناسب شغلي، مجموعه اي از ارزش ها و ضد ارزش ها و بايدها و نبايد هايي دارند كه با رعايت آنها نقش مفيدتري خواهند داشت. كتاب اخلاق و احكام كارمندي در سه فصل به كليات، ارزشها و ضد ارزشهاي اداري و احكام اداري مي پردازد.

کارمندان محترم برای تهیه این کتاب،می توانند به فروشگاه پاتوق کتاب زنجان، واقع در خیابان امام جنب امامزاده سید ابراهیم(ع) مراجعه نمایند.

 


ارسال شده در مورخه: 4-6-1396