خانه  :: اساتید  :: اخبار

مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه زنجان برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه زنجان برگزار شد



«سید‌محسن نجفیان» طی مراسمی که ظهر امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، به عنوان رئیس دانشگاه زنجان معرفی شد و از خلیل جمشیدی، رئیس سابق این دانشگاه تجلیل و تکریم به عمل آمد.

  به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، استاندار زنجان در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه ما امروز به دانشگاه پویا و فعال و محقق نیاز داریم، گفت: دانشگاه باید سرزندگی داشته باشد، از این‌رو ما باید برای فراهم کردن این فضا در دانشگاه‌ها کمک کنیم.

  اسدالله درویش‌امیری خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع ماموریت بنده در استان، همواره در تلاش بودم که خانواده بزرگ آموزش عالی را در کنار هم ببینیم و با هم در راستای پیشرفت قدم برداریم و این‌طور نباشد که بخشی خوب رشد کند و بخشی عقب بماند و در همین راستا است که شورای آموزش عالی را در استان ایجاد کرده و در این جهت اقدام کردیم تا آموزش عالی استان را در جهت درست پیش‌ ببریم.

  وی با اشاره به ۴۲ ساله شدن دانشگاه زنجان افزود: دانشگاه زنجان اکنون به بلوغ رسیده و انتظارات از این دانشگاه به مراتب بیشتر از سایر مراکز دانشگاهی است.

ما امروز بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۰ دانشجو و بیش از ۴۰۰ هیئت علمی در این دانشگاه داریم و از همین منظر است که باید تولید علم در این دانشگاه را سرعت ببخشیم؛ چرا که این دانشگاه بالغ شده است.  استاندار زنجان ادامه داد: ما سرباز دانشگاه و حوزه هستیم و هر خدمتی که بتوانیم از حوزه و دانشگاه دریغ نمی‌کنیم.

  درویش‌امیری همچنین با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه 96، اظهار کرد: مشارکت حداکثری موجب اقتدار ایران در صحنه‌های جهانی است و باید از مقام معظم رهبری که تمام سلایق سیاسی را به پای صندوق رای دعوت کردند تا این مشارکت رقم بخورد، قدردانی کرد.

  نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: اکنون زمان این رسیده است که بداخلاقی‌های دوران انتخابات کنار گذاشته شود و همه اقشار با سلایق مختلف سیاسی دست در دست هم بدهند و در راستای پیشرفت کشور قدم بردارند.

  در ادامه این مراسم، رئیس سابق دانشگاه زنجان با اشاره به برخی از کارهای صورت گرفته در دوران سه ساله ریاست خود در این دانشگاه، اظهار کرد: در بدو ورود به این امر به طور علنی عرض کردم که هیچ وعده‌ای نمی‌دهم و سعی می‌کنم در این دوران به جای ریاست، مدیریت کنم.

  خلیل جمشیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه از نظر فکری، فردی مستقل هستم و به هیچ حزبی گرایش ندارم، سعی کردم از هر طیفی و با رعایت اصل شایسته‌سالاری برای مدیریت و اداره دانشگاه کمک بگیرم؛ چرا که معتقدم مردم صاحبان واقعی این آب و خاک هستند.

  وی تصریح کرد: در شرایطی این دانشگاه را مدیریت کردیم که مسائل حاشیه‌ای فراوانی وجود داشت و از همین جهت سعی کردیم که این مسائل را در حاشیه پیگیری و در متن از نهایت پتانسیل جهت پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

  جمشیدی خاطرنشان کرد: در طول مدیریت بنده، دانشگاه زنجان توانست جزو ۱۴ دانشگاه برتر در جمع ۲۵۰ دانشگاه جهان شود.همچنین روند جذب هیئت علمی بر اساس شاخص‌های واقعی سازماندهی شد و به این طریق هیئت علمی از ۳۶۰ نفر به ۴۰۴ نفر افزایش یافت.

  وی افزود: همچنین سعی کردیم میزان جذب دانشجویان کارشناسی ارشد را افزایش دهیم و در مقطع کارشناسی میزان را ثابت نگه داریم و رشته‌ها را در مقطع کارشناسی از ۵۵ مورد به ۶۳ رشته گرایش، در کارشناسی ارشد از ۸۶ به ۱۰۵ رشته گرایش و در دکتری از ۴۱ به ۶۰ رشته گرایش افزایش دهیم که به طور کلی ۱۸۲ رشته گرایش در مقاطع مختلف را به ۲۲۸ رشته گرایش افزایش دادیم که ۴۶ رشته گرایش در تمام مقاطع افزایش یافت.

  رئیس سابق دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت نیز در این دوره کلید خورد و توانستیم ارتباط دانشگاه با صنعت را پررنگ‌تر کنیم.  وی اظهار کرد: در این سال‌ها توانستیم اعتبارات دانشگاه را دو برابر کرده و نیز معضل فاضلاب دانشگاه را که قریب به ۲۳ سال قدمت داشت، مرتفع کنیم.

  در ادامه، رئیس جدید دانشگاه زنجان نیز با اشاره به اینکه دانشگاه باید از حالت انزوای خود در بیاید و در رفع مشکلات جامعه به یاری دستگاه‌ها بشتابد، گفت: علت بسیاری از عقب‌ماندگی‌های کشور این است که دانشگاه‌ها به حاشیه کشیده شده‌اند؛ در ‌حالی ‌که در کشورهای پیشرفته از دانشگاه‌ها در رفع مسائل مهم جامعه کمک گرفته می‌شود و دانشگاه با حضور در بطن جامعه مشکلات را برطرف می‌کند.

  سیدمحسن نجفیان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها را اگر بر سر کار بیاوریم و از آن‌ها در جهت برطرف کردن مشکلات جامعه کمک بگیریم، شاهد معجزه خواهیم بود.  وی افزود: استقلال نهادهای علمی و دانشگاه‌ها باید حفظ و به استقلال آن‌ها احترام گذاشته شود؛ چرا که کلید موفقیت و بالندگی این نهادها استقلال آن‌ها است.

  رئیس دانشگاه زنجان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه زنجان خوب است و در این زمینه دارای پتانسیل بالایی هستیم که این پتانسیل را باید از حالت بالقوه به بالفعل درآوریم و از آن بهره ببریم که به‌کارگیری این ظرفیت می‌تواند در حل مشکلات استان کارا باشد.

لینک به منبع

لینک به سایر منابع

لینک به سایر منابع

لینک به سایر منابع

 

;
ارسال شده در مورخه: 7-5-1396