خانه  :: اساتید  :: اخبار

بسترهای تولید گیاهان دارویی در استان زنجان
بسترهای تولید گیاهان دارویی در استان زنجان شناسایی می‌شود



خلاصه خبر:

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی برای تولید دارو گفت: بسترهای تولید گیاهان دارویی در استان زنجان شناسایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، خلیل آقاجانلو امروز در مجمع سالیانه بسیج مهندسان کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی برای تولید دارو در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.وی با اشاره به اینکه حجم تولید گیاهان دارویی در جهان به 43 میلیارد دلار می‌رسد، ابراز کرد: 70 درصد داروهای تولیدی کشور آلمان منشا گیاهی دارد در حالی که این رقم در کشور ایران 4 درصد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان متنوع بودن گونه‌های گیاهی در کشور را از ویژگی‌های منحصر به فردی عنوان کرد و افزود: 8 هزار گونه گیاهی در کشور شناسایی شده است.وی با اشاره به اینکه ارتفاع نقاط مختلف استان زنجان از سطح دریا بین 400 تا 3 هزار و 300 متر متغیر است، بیان کرد: این موضوع زمینه رشد گونه‌های مختلف گیاهی در استان زنجان را فراهم کرده است.

آقاجانلو به اجرای طرح مشترک با دانشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: شناسایی و تهیه طرح پراکنش گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد و ظرفیت‌های تولید آن شناسایی می‌شود.رحمان رستمخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مجمع به ارائه پیشنهادی برای اصلاح نژاد بز بومی زنجان پرداخت و گفت: 43.

5 درصد از تولیدات دامی استان زنجان به دام سبک اختصاص دارد.وی با اشاره به اینکه پروژه اصلاح نژاد گوسفند با موفقیت در زنجان انجام شد، بیان کرد: در بخش پرورش دام سبک می‌توانیم لاین‌های شیری و گوشتی را به شکل مجزا تولید کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در بخش صنعتی و کوچک روستایی  باید پرورش بز را مدیریت کنیم و با تولید دام‌های چند صفتی ضریب تولید را افزایش دهیم.وی با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قمیت در راستای ارتقای بهره‌وری در تولید دام‌های سبک پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: هماهنگی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای اصلاح نژاد بزهای بومی در دستور کار قرار دارد.

لینک خبر

;
ارسال شده در مورخه: 7-5-1396