خانه  :: اساتید  :: اخبار

حجت‌الاسلام قریشی در جمع دانشجویان:
چرا می‌گذارند تشکل‌هایی شکل بگیرد که هدفشان مبارزه با انقلاب است



به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی معاون سیاسی و فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان و اعضای دفاتر اتحادیه تحکیم وحدت گفت: دفتر تحکیم وحدت جزو تشکل‌های سابقه‌دار و دارای چهره‌ ممتاز در کشور است و با آسیب‌هایی که یک دوره متوجهش شد، توانست توانمند گذر کند.

وی ادامه داد: برای این اتحادیه دانشجویی خواب‌های زیادی دیده بودند. عده‌ای گمان می‌کردند دفتر تحکیم دیگر از بین رفته ولی دانشجویان ایستادند و مقاومت کردند تا این اتحادیه دانشجویی از بین نرود.

قریشی یادآور شد: وقتی دولت جدید سرکار آمد عده‌ای دنبال این بودند که دفتر تحکیم را بگیرند و آن را به سمت جناح خودشان بکشانند، برخی از سران آنها می‌گفتند که به فکر اتحادیه جدید نباشیم و روی همین دفتر تحکیم کار کنیم که موفق نشدند.

معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکید کرد: امروز دانشجویان مومن، با انگیزه، فداکار و صالح دفتر تحکیم وحدت را با کوله‌باری از تجربه اداره می‌کنند و تعداد آنها نیز هر روز بیشتر می‌شود که این جای تقدیر دارد.

قریشی تصریح کرد: دبیران و اعضای شورای مرکزی سابق دفتر تحکیم بسیار تلاش کردند تا دفتر تحکیم وحدت به فعالیتش ادامه دهد که باید از همه آنها مخصوصا آقایان بیانی و قائدشریف تشکر کنم.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم اظهار داشت: اساس تشکل تحکیم وحدت وجود نیروی انسانی مومن است، آن چیزی که شما را اسلامی می‌کند، ایمان است و سایر فعالیت‌های شما در پهنه‌ ایمان می‌تواند جلوه‌گری کند. هر کاری انجام می‌دهید باید ببینید به ایمان افراد افزوده می‌شود یا کاسته می‌شود.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: امروز تلاش بسیاری می‌شود که با گناهان فراوان جامعه ایمان زده شود. ما با دشمنان درون و بیرون جنگ اراده‌ها را داریم.

قریشی گفت: کسانی می‌توانند در دانشگاه‌ها رهبری دانشجویان را برعهده بگیرند که انسان‌های مومن و مجاهد باشند و صفت ایمانی آنها ممتاز باشد.

وی افزود: بسیاری از ریزش‌های ما در ضعف‌های ایمانی ما اتفاق افتاد. اگر شما در خصوص دفتر تحکیم وحدت هم مشاهده می‌کنید که ریزش‌هایی بود یا رویش‌هایی وجود دارد به خاطر همین ایمان افراد است.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: ما باید برای افزایش ایمان نیروهای داخلی بسیار تلاش کنیم، جلسه نشستی نبوده که دانشجویان با رهبری داشته باشند و معظم‌له از تعبد به عنوان یکی از وظایف آنها نام نبردند. باید برای این موضوع کار کرد و البته به راحتی هم این مسئله انجام نمی‌شود.

* همان تلاشی که برای ایمان زدائی اتفاق می‌افتد برای امام زدانی هم رخ می‌دهد

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: رکن رکین دیگر تشکل تحکیم وحدت، امام است ما انقلاب را براساس امام و امت برقرار کردیم و متاسفانه همان تلاشی که برای ایمان زدائی اتفاق می‌افتد برای امام زدانی هم اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: امروز به جد گروه‌هایی در دانشگاه‌‌ها شکل گرفته که با نظام امامت در افتاده‌اند، چندی پیش در بررسی‌هایی که در برخی دانشگاه‌ها داشتیم دیدیم کتاب فرایند تکامل شیعه در چندین دانشگاه به عنوان حلقه مطالعه قرار گرفته است که در این کتاب بسیار مودبانه امامت زده می‌شود و از امام فقط به عنوان علمای ابرار یاد می‌کند. ما برخی شیعیان وهابی هم در کشور داشته و داریم که به دنبال امام زدایی با نگاه‌های وهابی هستند. در این کتاب هم همینگونه است.

قریشی تصریح کرد: اینها دارند امام را از عصمت خارج می‌کنند تا بتوانند ولی فقیه را بزنند یک جریان فکری دارد تلاش می‌کنند که امام را از بدنه جامعه حذف کنند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: در دانشگاه‌ها هم گروه‌هایی به نام‌هایی مانند خط امام، راه امام شکل گرفته که بررسی‌های ما نشان می‌دهد بیشترین هجمه را علیه امام داشته‌اند و برای آنها دشمنان امام، الان قدیس شدند.

قریشی ادامه داد: الان برخی در دانشگاه‌ها برای آقای منتظری تولد یا سالروز وفات می‌گیرند، ولی به چه دلیل در مورد کسی که با امام (ره) زاویه داشته اینگونه برخورد می‌کنند؟ اینها به این نتیجه رسیده‌اند که برای زدن امام (ره) امام دیگر و برای زدن دین و مذهب، دین و مذهب دیگری لازم است.

وی گفت: در یکی از مجلات دانشگاهی عکس کروبی، منتظری، موسوی، مصدق و شریعتمداری منتشر شده بود با این عنوان که اینها محصوران گذشته ما هستند. اینها تلاش می‌کنند با این افراد رهبر تراشی کنند.

* برخی در دانشگاه بدنبال برجسته کردن دشمنان امام (ره) و انقلاب هستند

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این جریان دارد شبانه‌روز کار می‌کند و هر کسی که امام (ره) با آن زاویه داشته را برجسته می‌کنند یا اینکه می‌بینیم کسی که امامت را زیر سوال می‌برد و به تمسخر می‌گیرد را احیاء می‌کنند و آنها را به دانشگاه دعوت می‌کنند و سعی می‌کنند آنها را محبوب کنند.

قریشی تاکید کرد: اگر رکن اصلی یک تشکل امام و تبعیت از امام است مرتب باید توصیه‌های ایشان را مدنظر قرار داده و خودشان را با معیارهای امام بسنجند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند امروز در دانشگاه‌ها شاهد تشکل‌هایی هستیم که یا یکبار مصرف هستند یا برای مبارزه با انقلاب بوجود آمده‌اند، این برای جامعه دانشگاهی باید سوال ایجاد کند که چرا باید مسئولان به تشکل‌هایی میدان دهند که برای مبارزه با انقلاب درست شده‌اند.

قریشی تصریح کرد: تشکلی به نام انجمن اسلامی در دانشگاه شکل می‌گیرد که نمی‌تواند در راستای منافع ملی بیانیه بدهد،‌ آیا دشمنی واضح‌تر از داعش و حامیانش داریم؟ چرا باید یک تشکل در مقابل اینها موضع گیری نکند؟

* چرا مسئولان دانشگاه اجازه می‌دهند تشکل‌هایی شکل بگیرد که هدفشان مبارزه با انقلاب است

قریشی یادآور شد: مسئولان چرا باید اجازه بدهند تشکل‌هایی در دانشگاه شکل گیرد که برای مبارزه با انقلاب آمده‌اند چرا برخی تشکل‌ها در اساسنامه خود چیزی می‌نویسند و طور دیگری عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در همین دولت، با بنده درد و دل می‌کرد و می‌گفت: اتفاقاتی در حال رخ دادن است، تشکلی در دانشگاه شکل گرفته که دبیران با نظام مخالف است و با اصل نظام مشکل دارد و نسبت به احکام الهی موضع می‌گیرد.

قریشی گفت: تشکل‌های انقلابی باید چنین مباحثی را دنبال کنند و مطالبه کنند که چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد، شبنم مددزاده از ایران می‌رود در جلسه منافقین جلوی مریم رجوی سخنرانی می‌کند، نشریه دانشگاهی ما را او به عنوان فعال دانشجویی اسم می‌برد. چنین چیزی می‌‌شود؟ در نشریه دانشجویی ما چنین خیری وجود داشت.

* عجیب است که تشکلی با پسوند اسلامی برای فلان مارکیست‌ مراسم می‌گیرد

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: تشکل‌های اسلامی واقعی ما باید از مسئولان مدعی باشند و بگویند اینها چه چیزی است که در دانشگاه‌ پرورش یافته‌اند انجمن اسلامی برای سالگرد فلان مارکیست برنامه می‌گیرد این بسیار عجیب است که تشکلی با پسوند اسلامی چنین کاری می‌کند. متاسفانه این جریان عجیب و غریب در حال اتفاق افتادن در دانشگاه‌های ما است.

وی گفت: متاسفانه می‌بینیم اینها شاعرهایی تربیت می‌کنند که علیه دین و انقلاب شعر می‌گویند یا کتاب‌هایی را به عنوان حلقه مطالعاتی تبدیل می‌کنند که علیه اسلام و پیامبر تبلیغ می‌کنند، یا استادی را دعوت می‌کنند که مخالف انقلاب و اسلام است.

* می‌خواهند دانشجویان را نسبت به اسلام، امام و رهبری بی‌اعتماد کنند

قریشی خاطرنشان کرد: اینها به دنبال این هستند که جوانان و دانشجویان را از امام، رهبری و انقلاب و اسلام بی‌اعتماد کنند.

وی گفت: خیلی از اینهای که امروز هم از آقای موسوی می‌زنند اصلا به جریان فکری وی اعتقاد ندارند و اینها بهانه است. از او می‌پرسند چرا الان موسوی در حصر است می‌گوید به خاطر انتخابات! در صورتی که حصر موسوی به خاطر این بود که در سال 89 سعی داشت کشور را از بین ببرد.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: باید در مورد این مسائل مطالبه کنید، چرا تشکل‌ها برخلاف آنچه در اساسنامه می‌گویند عمل می‌کنند و مسئولان واکنشی نشان نمی‌دهند، تشکل‌های انقلابی باید این موضوع را مطالعه کنند.

قریشی تاکید کرد: رهبری از تشکل‌های دانشجویی خواستند آزادانه و آگاهانه در جامعه حضور داشته باشند. تشکل‌های دانشجویی باید افکار عمومی را در نظر بگیرند و در مدیریت افکار عمومی تلاش کنند.

وی گفت: این ضعف جریان انقلابی ماست که به افکار عمومی توجه نکند اگر بر سر افکار عمومی توجه نکنیم قافیه را خواهیم باخت.

* نباید به راحتی دوستان خودمان را برانیم

وی گفت: مردم باید از ما نقد منصفانه بینند. ممکن است یک انقلابی اشتباهاتی کرده باشد ولی در خط انقلاب باشد نباید این‌ها را کنار بگذاریم اینها اشتباهات ماست. نباید به این راحتی دوستان خودمان را برانیم.

وی گفت: تشکل‌های انقلابی باید در کنار هم باشند و قدرت را هم افزایش دهند. نباید جریانات خودی را به راحتی کنار بگذاریم.


ارسال شده در مورخه: 31-4-1396