خانه  :: اساتید  :: اخبار

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در شورای سیاستگذاری:
کار و تاثیر اصلی بر دل های جوانان را اهل بیت(ع) انجام می دهند، ما فقط زمینه سازیم



به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، جلسه شورای سیاستگذاری عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدیان؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر سید ضیاء هاشمی؛ معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم- تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام کلانتری؛معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر قنبری؛ قائم مقام فرهنگی وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی و حجت الاسلام فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،رضا نصیری؛ مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و‌ مسئولین ستاد برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن قدردانی از تلاش های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهارداشت: زحمات بسیاری کشیده است تا دانشجویان با آرامش و امنیت راهی عتبات عالیات شوند و خاطرات خوشی برای آنان رقم بخورد و با دست پر نیز از آن بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه معتقدم کار و تاثیر اصلی بر دل های جوانان را اهل بیت(ع) انجام می دهند و ما تنها زمینه سازی می کنیم، تصریح کرد: دانشجویان افرادی هستند که اگر نقطه ضعفی مشاهده کنند، سریعا منعکس می کنند اما در زمینه عتبات دانشگاهیان تقریبا هیچ مشکلی گزارش نشده است و این به خاطر مدیریت و درایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان است که به این مقوله نگاه اداری ندارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: همراهی بسیار خوبی از سوی دستگاهها و نهادها در حال انجام است و هیچگاه مسئولان ستاد گلایه ای از عدم همکاری نهادها و دستگاهها نداشته اند.

دکتر سید ضیاء هاشمی؛ معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم- تحقیقات و فناوری نیز در این نشست از تلاش های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای اعزام دانشگاهیان به این سفرهای معنوی تقدیر کرد.

حجت الاسلام فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در این نشست با اشاره به اینکه شعار سال ۹۶ ستاد، تفکر فاطمی و اقدام حسینی انتخاب شده است، اظهارداشت: برنامه ها و اقدامات ستاد براساس این شعار که ذیل شعار «اقتصاد مقاومتی، کار و اشتغال» انتخاب شده مقام معظم رهبری است، برنامه ریزی و اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه سه شنبه ۲۰ تیرماه، دهمین روز ثبت نام عتبات دانشگاهیان در دوره هفدهم بوده است، افزود: تا آن زمان۷۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر از اساتید تاکنون ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: ۱۳ هزار پسر دانشجوی مجرد، بیش از ۱۵ هزار دانشجوی متاهل و ۱۲ هزار دانشجوی دختر مجرد و ۳ هزار کارمند دانشگاه ثبت نام کرده اند که مجموع این رقم به انضمام افراد همراه به بیش از ۷۷ هزار نفر تاکنون می رسد.

وی با بیان اینکه در این دوره بیش از ۱۴ هزار دانشگاهی از بازه ۱۵ مرداد تا ۸ آبان عازم عتبات عالیات می شوند، گفت: هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از بهمن ماه برگزار می شود.

فقیهی با بیان اینکه ۶۶ درصد از افرادی که در این دوره ثبت نام کرده اند، تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند، افزود: افزایش سهمیه اعزام دانشجویان به جهت نبود هتل های مناسب برای اسکان زائران دانشگاهی و از دست رفتن تمرکز، مقدور نیست، به همین جهت کیفیت را فدای کمیت نمی کنیم.

براساس این گزارش، در این نشست، مسئولان حاضر پیرامون اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در دوره شانزدهم، برنامه ریزی پیرامون اعزام در دوره هفدهم، اربعین، اعزام های ارزان قیمت و ... به بحث و تبادل نظر پرداختند.


ارسال شده در مورخه: 31-4-1396