خانه  :: اساتید  :: اخبار

اعلام نتایج مسابقه کتابخوانی
داستان نانوتافته



کتاب «داستان نانو تافته» که اولین عنوان از سری مجموعه کتب «به توان داخل» است، توسط انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام منتشر شد.

این کتاب که با موضوع «روایتی متفاوت از مسیر تجاری‌سازی فیلتر نانوالیاف» است، به روایت فرآیند تجاری‌سازی یک فناوری می‌پردازد. تجاری‌سازی‌ فناوری یکی از مراحل اصلی فرآیند نوآوری و کلید واژه‌ای است که با توسعۀ اقتصادی کشورها گره‌ خورده است. به عبارتی دیگر، در این کتاب سعی شده تجربیات این مسیر به عنوان تجربه‌ای در مدیریت دانش در اختیار دیگران قرار گیرد، تجربه‌ای که حلقه مفقوده اقتصاد مقاومتی در صنعت به نظر می‌آید.

در مقدمه این کتاب آمده است: «یکی از مهمترین لوازم تحقق جامعه اسلامی و به تبع آن، تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی -چنان که در تأکیدات رهبر معظم انقلاب مشهود است- توجه به تولیدعلم و فناوری به عنوان پایه و مبنای قدرت و اقتدار تمدن اسلامی است.

در این راستا، پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف گرچه خود به عنوان بخشی از دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی دراعتلای کشور مغتنم است اما پر واضح است که به بارنشستن تامّ این موفقیت‌های علمی زمانی به تقویت کارآمدی نظام به طور محسوس خواهد انجامید که ثمرۀ آن درساحت عینی زندگی آحاد جامعه اسلامی قابل لمس باشد.

این اتفاق حلقۀ پایانی فرآیند بسیارمهمی است که از احصاء و تحلیل مشکلات عینی در ابعاد معنوی و مادی زندگی مردم آغازشده و طی مراحلی پس از تبدیل به مجموعه‌ای از مسائل علمی به کشف پاسخ امتداد می‌یابد و در نهایت باید با اتخاذ تدابیر لازم جهت به کاربستن این پاسخ‌ها نتیجۀ آن در زندگی مردم مشاهده شود. اما متأسفانه دربسیاری موارد حتی چنانچه مشکل به درستی شناسایی شده باشد و پاسخ آن نیز در عرصۀ علمی کشف شده باشد؛ به دلیل مفقود بودن حلقه نهایی، این فرآیند اثری در زندگی مردم نخواهد داشت. ماهیت این حلقه مفقوده ترکیبی ازعلم، مدیریت و اقتصاد است که ازآن به تجاری‌سازی یاد می‌شود. اکسیری که می‌توان آن را به عنوان شالوده و وجه ممیّز شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد.»

طرح مسابقه کتابخوانی «داستان نانوتافته» از 10 بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و تا 4 تیر ماه 96 ادامه داشت و به قید قرعه، جوایز نفیسی از جمله یک دستگاه لپ تاپ، 5 دستگاه تبلت، بن‌ خرید کتاب و... به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد. به همت کانون بصیرت نهاد رهبری دانشگاه، این مسابقه علاوه بر قرعه کشی در سطح کشوری، از بین شرکت کنندگان دانشگاه زنجان به قید قرعه هدایایی اهدا می شود.

پس از بررسی پاسخ های دریافتی مسابقه، به قید قرعه نفرات برگزیده معین شدند که شماره تماس برندگان به شرح زیر است:

1- 8291...0910

2- 5079...0936

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در 240 صفحه و به قیمت 13500 تومان در تابستان 95 منتشر شده است که علاقه مندان برای تهیه و مطالعه این کتاب می توانند کتاب را با تخفیف 50% از دفتر واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه تهیه نمایند.


ارسال شده در مورخه: 13-4-1396

آخرين اخبار با موضوع: نهاد مقام معظم رهبری

مهرواره عروج ثانیه ها

ذفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان برگزار می کند: (26-12-1402)

   

دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه زنجان برگزار می کند:

نشست هم اندیشی با موضوع " بررسی چالش های تصمیم گیری گروهی" (16-12-1402)

   

غبارروبی از مسجد باقرالعلوم علیه السلام دانشگاه

در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان (13-12-1402)

   

مشاوره

همه روزه ساعت 8 الی 11 (13-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
نهاد مقام معظم رهبری

آغاز ثبت نام اعتکاف