خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری دانشجو
عباسی در دانشگاه زنجان: شکستن آقایی و سروری دلار،پیش از اینکه یک مسئله اقتصادی باشد؛فرهنگی است.



 عباسی در دانشگاه زنجان:

شکستن آقایی و سروری دلار،پیش از اینکه یک مسئله اقتصادی باشد؛فرهنگی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم عصر امروز در مرکز همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان با استقبال پرشور و گسترده دانشجویان برگزار شد.

 در این برنامه حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در سخنانی با بیان اینکه در جنگ نرم، باورها تحت تاثیر قرار می گیرد، تصریح کرد: باور اینکه بانک، بورس و.. مشکلی ندارد و اگر مدیران تغییر کنند و جناح های سیاسی جابجا شوند، آن گاه مشکلات حل خواهد شد، از اثرات جنگ نرم است.

 عباسی ادامه داد: افسران جوان جنگ نرم کسانی هستند که به قواعد برتافته شده اصلی نظام قدرت جهانی شک می کنند و می گویند ممکن است آنها اشتباه کرده باشند.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: ۲۹۵۰ سال پیش و در عصر سلیمان نبی (ع) خاخام های یهود مدلی را اجرا کردند به نام ربا و در تمام این مدت هر جایی تمدنی اوج گرفته، همچون زالو به آن می چسبند و می مکند.

 وی افزود: در این مدت در  امپراطوری های بزرگی همچون هخامنشیان به وسیله مردخای، در امپراطوری سزار روم و… نفوذ کردند و پس از آن روچیلد در انگلیس مستقر شد و ۱۰۰ سال است که در آمریکا حضور دارند و اگر فردا امپراطوری دیگری به وجود آمد، آن را در اختیار خواهند گفت.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: باید به چنین مسائلی شک کرد و این همان قدرت نرم است و در چنین صورتی می توان مسائل و مشکلات را حل و فصل کرد.

 عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود در سبک زندگی جامعه اشاره و تصریح کرد: الگوی غلط فرهنگی خانواده های ما این شده است که اگر دختر و پسری ازدواج کنند، حتما باید تمامی وسایل الکتریکی، در حد اعلا را دارا باشد.

 وی افزود: از ۱۵-۲۰ میلیون چرخ گوشت و آبمیوه گیری به طور میانگین هر سه سال یکبار استفاده می شود؛ در حالی که بسیاری از جوانانی که در شهرهای صنعتی زندگی می کنند، در بیرون از منزل غذا مصرف می کنند؛ اما باید حتما بهترین لوازم منزل را داشته باشند.

 عباسی ادامه داد: در چنین شرایط منتظریم دولتی بر سر کار بیاید و امکانی ایجاد کند تا جوانان ما اشتغال داشته باشند و بتوانند ازدواج کنند؛ در حالی که هیچ حکومت و دولتی نمی تواند چنین الگوی مصرف غلطی را پوشش دهد.

 وی در ادامه به سیاست اقتصادی درهای بسته اشاره کرد و گفت: ما در این سیاست به دنبال انزوای کشور نبوده و نافی تعامل با قدرت های بزرگ و کوچک جهان نیستیم؛ بلکه باید حریم و حدود کشور مشخص شود و ما از منفذی به نام دلار است که ضربه می خوریم و کلام کارشناسی رهبر انقلاب نیر این بوده است که باید آقایی و سروری دلار را بشکنیم.

 رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: افسران جوان جنگ نرم باید بدانند که شکستن آقایی و سروری دلار، بیش از اینکه یک مسئله اقتصادی باشد، فرهنگی است و ذهن انسان ها را از تسخیر این باور که استقلال در عصر جهانی شدن معنا ندارد تغییر داد.

عباسی گفت: امام راحل زمانی در جنگ سخت فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود و در جنگ اقتصادی و نیمه سخت، باید بتوان سروری دلار را شکست.

http://www.snn.ir/detail/News/588774/151

;
ارسال شده در مورخه: 10-12-1395