خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری دانشجو
تیم اندیشه از دانشگاه زنجان،نائب قهرمان کشور شد/تیم کلوپن زنجان چهارم شد



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم اندیشه از دانشگاه زنجان نایب قهرمان کشور شد/تیم کلوپن زنجان چهارم شد

در مرحله کشوری مسابقات ملی مناظرات دانشجویان، تیم اندیشه از دانشگاه زنجان نایب قهرمان کشور و تیم کلوپن از دانشگاه الزهرا زنجان نیز چهارم شد.

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم اختتامیه مرحله کشوری پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیر الدین طوسی)  روز گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد.

 در مرحله کشوری این مسابقات که با حضور ۱۶ تیم از دانشگاه های تهران، خراسان رضوی و جنوبی، آذربایجان غربی، قزوین، اصفهان، فارس، زنجان، ایلام و مرکزی برگزار شد، ۲ تیم از ۳ تیم زنجانی حاضر در مسابقات خوش درخشیدند و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کردند.

 تیم های اندیشه از دانشگاه زنجان و کلوپن از پردیس فرهنگیان الزهرا زنجان، موفق شدند تا مرحله نیمه نهایی صعود کنند و در یک رقابت تمام زنجانی به مصاف هم بروند.

 مسابقات ملی مناظرات دانشجویی طی سه مرحله، ابتدا در مرحله استانی و در ۲۳ استان و با حضور ۴۴۰ تیم آغاز شد و برگزیدگان به مرحله منطقه ای صعود کردند.

در این مرحله نیز که در ۴ منطقه کشور و با حضور ۶ تیم برگزار شد، منتخبین موفق شدند به مرحله کشوری این مسابقات صعود کنند در مرحله منطقه ای، درخشش تیم های زنجانی باعث شد تا ۳ تیم از ۴ تیم منطقه غرب کشور، از تیم های دانشگاه های زنجان انتخاب شوند.

 پس از پایان مرحله منطقه ای، برگزارکنندگان عنوان کردند که بایستی از هر استان نهایتا ۲ تیم در مرحله کشوری حضور یابد و چون از زنجان و خراسان رضوی، ۳ تیم صعود کرده بودند، تیم های اندیشه از زنجان و فریاد زندگی از خراسان رضوی در یک مسابقه پلی آف، بایکدیگر به رقابت پرداختند و تیم اندیشه با پیروزی بر حریف خود کشوری شد.

در مرحله کشوری مسابقات که به میزبانی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، در مسابقاتی حساس و نزدیک به هم، تیم های زنجانی درخشش بسیاری از خود نشان دادند.

تیم اندیشه در مرحله اول مقابل تیم جیم از دانشگاه امام صادق (ع) که در دو دوره قبلی نایب قهرمان کشور شده بود به پیروزی رسید.

در مرحله بعد نیز به مصاف تیم مسطور از دانشگاه تهران رفت و با شکست این تیم به نیمه نهایی صعود کرد.

 همچنین تیم کلوپن زنجان نیز در مرحله اول برابر تیم یاران از فارس قرار گرفت و موفق به شکست حریف خود شد و در مرحله بعد نیز برابر تیم پرقدرت جدال احسن از قزوین به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

 در این مرحله تیم اندیشه به پیروزی رسید و حریف تیم تنقیح مناط برافرازنده از خراسان رضوی در مرحله فینال شد و تیم کلوپن نیز در مرحله رده بندی به مصاف تیم ساتراپ رفت.

 در فینال، تیم اندیشه در مقابل حریف مشهدی خود تن به شکست داد و نایب قهرمان شد و تیم کلوپن نیز با قبول شکست در مقابل حریف خود به مقام چهارمی این مسابقات بسنده کرد.

 http://www.snn.ir/

 

;
ارسال شده در مورخه: 29-9-1395