خانه  :: اساتید  :: اخبار

پیامهای بهداشتی
چطور از خشکی پوست پاییزی جلوگیری کنیم؟



 خشکی پوست می تواند در سراسر بدن خود را نشان دهد و آنهم با علائمی مانند پوسته پوسته شدن و قرمزی. در این حالت بازیابی رطوبت از دست رفته بسیار دشوار است.

اماجلوگیری از خشکی و حفظ رطوبت با رعایت برخی نکات، در کنار مراقبتهای روزانه از پوستتان کاری به مراتب آسانتر است.

استفاده از پاک کننده های ملایم: در اینجا منظور ما صابون نیست. چون این وسیله پاک کننده خود چربی پوست را از بین می برد و راهی است برای خشک شدن پوست. بنابراین ساده ترین راه برای حفظ رطوبت پوست، استفاده از پاک کننده های ملایمی است که حاوی مرطوب کننده بوده و مخصوص پوستهای خشک فرموله شده هستند.

در نظر گرفتن مرطوب کننده ها: شما می توانید روزانه از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده لوسیون، بعد از استحمام است. زمانی که هنوز پوست شما مرطوب است. لازم است در طول روز چندین بار این عمل را انجام دهید. شما همچنین می توانید از وازلین جهت مرطوب سازی پوست خود استفاده کنید.

اجتناب از استحمام بیش از حد: برخی متخصصان پوست معتقدند استحمام بیش از حد علت اصلی بروز خشکی در پوست است. این در حالی است که عده ای دیگر از متخصصین این رشته دوبار استحمام در روز را ایده آل می دانند. با این حال اگر استحمام شما همراه با روغن حمام صورت گیرد، رطوبت بدن حفظ خواهد شد و ایجاد محدودیت در استحمام تاثیر زیادی بر رطوبت بدن شما نخواهد گذاشت.

اجتناب از دوش های طولانی با آب بسیار گرم: تا آنجا که می توانید از دوش های طولانی و با درجه حرارت بالا دوری کنید. دوش های کوتاه مدت و استفاده از آب ولرم و یا حتی کمی سرد مفید است. پس از استحمام نیز از مرطوب کننده استفاده کنید.

پرهیز از هوای سرد و خشک: عواملی را که تاثیر مخرب هوا بر روی پوست را تشدید کرده و آسیب پذیری را بیشتر می کنند، پیدا کنید. از جمله این عوامل می توان به بیماریهای تیروئید، کم خونی و برخی داروها به ویژه داروهای کاهنده کلسترول اشاره کرد. تمامی این موارد باعث کاهش چربی پوست می شوند. در کنار کنترل این عوامل می توانید از دستگاههای بخور استفاده کرده و رطوبت لازم را به هوا باز گردانید.

نوشیدن آب کافی و غذای سالم: یک شیوه زندگی سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آب بنوشید، غذاهای سالم بخورید، ورزش کنید و با کاهش استرس، ذهن، بدن و پوست خود را سالم نگه دارید. توجه داشته باشید که تنها با کمی توجه می توانید از خشکی پوست رهایی یابید.

                                                                     با آرزوی سلامتی و تندرستی

                                                                          مرکز بهداشت و درمان


ارسال شده در مورخه: 1-8-1395

آخرين اخبار با موضوع: پیام های بهداشتی مرکز بهداشت و درمان

بسته آموزشی

پويش ملي سلامت، اطلاع رساني تغذيه سالم (03-11-1402)

   

آگاه سازی داروهای ضدمیکروبی

شعار هفته آگاه سازی داروهای ضدمیکروبی، سال 2023 (06-09-1402)

   

قابل توجه دانشگاهیان گرامی

برنامه حضور دندانپزشک در بهداری دانشگاه (09-08-1402)

   

قابل توجه دانشگاهیان گرامی

شماره تلفن های بهداری دانشگاه (17-05-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
پیام های بهداشتی مرکز بهداشت و درمان

به مناسبت هفته سلامت