خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرنگاری شبستان
همزمان با میلاد مولای متقیان؛ دانشگاه زنجان میزبان نوابغ قرآنی جهان اسلام



به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مراسم جشن میلاد حضرت علی (علیه السلام) با حضور نوابغ قرآنی جهان اسلام(محمد تقی خان و محمد نقی خان از کشور پاکستان )در سالن همایش های بین المللی دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

 در این مراسم محمد محمدی (حافظ خردسال قرآن کریم) به خطابه خوانی با موضوع ولایت امام علی(ع) خواهند پرداخت.

 مولودی خوانی و قرعه کشی و اجرای مسابقه از محورهای دیگر این برنامه خواهند بود

 محمد تقی خان در سال ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۷۶ هجری شمسی) در کشور پاکستان و در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. پدر وی از روحانیون سرشناس و فعال منطقه بود. محمد تقی خان سه ساله بود که غم از دست دادن پدر را تجربه نمود و تحت سرپرستی برادرش محمد نقی خان قرار گرفت.

 در یکی از مصاحبه های تلویزیونی از ایشان سوال شد که شما هنوز کوچک هستید، و مخاطب احکام تکلیفی خدا نیستی، پس چرا در این سن قرآن را حفظ کردی؟ ایشان در جواب گفتند: از آنجا که پدرم را در سه سالگی از دست داده ام خواستم کاری کرده باشم تا خیر و برکت آن به روح مطهرش برسد، و هیچ ثوابی را بهتر از حفظ قرآن ندیدم.

 نکته جالب اینکه محمد تقی خان می تواند برای پاسخگویی سوالات مختلف قرآنی و اجرای برنامه از زبان های مختلف از جمله فارسی، اردو و انگلیسی و عربی استفاده کند.

 یک خصوصیت مهم نابغه قرآنی این است که ایشان به زبان شیرین فارسی، اردو، انگلیسی و عربی سخنرانی می کند. نامبرده تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه قرآنی در کشورها و شهرهای مختلف ایران و جهان انجام داده است، و سبب جذب هزاران نفر از مخاطبان، به مکتب نورانی اهل بیت (ع) شده است.

 محمد تقی خان می تواند با استفاده از ۵۱ روش متنوع به سوالات قرآنی و علاقه مندان در موضوعات مختلف پاسخ بدهد.

www.shabestan.ir/detail/News/536227

;
ارسال شده در مورخه: 6-4-1395