خانه  :: اساتید  :: اخبار

جلسه هم اندیشی
دکتر وقفچی با اعضای شورای دانشگاه



دکتر علی وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه زنجان  در جلسه شورای دانشگاه شرکت نمود.
در این جلسه دکتر خلیل جمشیدی رییس دانشگاه ضمن گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان به ایشان و هیئت همراه خیرمقدم عرض کرده انتخاب دکتر وقفچی را به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.
دبیر شورای کارگروه آموزش،پژوهش و نوآوری استان با اعلام آمادگی دانشگاه مبنی بر هرگونه همکاری با مجمع نمایندگان استان جهت اعتلای استان زنجان و میهن عزیزمان ایران افزود: دانشگاه زنجان می تواند به عنوان اتاق فکر این مجمع نیز عمل نماید چرا که محلی مطمئن و محیط کارشناسی خوبی برای قسمت های مختلف فعالیتی مجلس می باشد.
ایشان با اعلام اینکه بیش از 100 نفر از نمایندگان در مجلس دهم از اعضا هیات علمی دانشگاه ها هستند نقش دانشگاه و تاثیر آن در امور کشور را بدیهی توصیف نمود و اعتماد بیش از پیش مسوولین را در این خصوص خواستار شد.
دکتر جمشیدی در پایان ضمن تاکید بر ادامه جلسات مسوولین دانشگاه با نمایندگان مجلس، اتحاد و در کنار هم قرار گرفتن مسوولین را یکی از بهترین مولفه های رفع مشکلات مردم دانست.
سپس اساتید و مسوولین دانشگاه به ایراد نظرات خود پرداخته و موارد لازم را عنوان نمودند.
در ادامه دکتر علی وقفچی ضمن اشاره به جایگاه علم و دانش استفاده مطلوب و مناسب از پتانسیل دانشگاه با وجود اساتید مجرب را لزوم پیشرفت دانست و از شرایط موجود برای این مهم انتقاد نمود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با مهمم شمردن مقوله فرهنگ در کشور از نبود متولی مشخص برای این حوزه گلایه کرد و افزود: ما باید تیزهوش ترین افراد را در علوم انسانی بکار بگیریم و نیروها را بر اساس نیاز جامعه تربیت نمائیم.
وی هویت دادن به دانشجو و جوان ها را یکی از بهترین کارها برای رشد و شکوفایی و ماندگاری نخبگان در کشور دانست و داشتن یک الگوی مناسب را برای اعتلای فرهنگی کشور ضروری شمرد.
وقفچی با اشاره به جایگاه دانشگاه ها در خصوص رفع اختلاف طبقاتی، از حضور کمرنگ دانشگاهها انتقاد کرده و عدم درخواست خود موسسات آموزش عالی را برای مشارکت در تمامی امور کشور یک ضعف خواند و گفت دانشگاهها باید ظرفیت های خود را به هر نحوی که شده بیان نموده و خود برای ورود در برطرف نمودن مشکلات جامعه اقدام نمایند.

;
ارسال شده در مورخه: 23-3-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان