خانه  :: اساتید  :: اخبار

سومین جلسه هم اندیشی، با بازنشستگان دانشگاه برگزار شد.
حاضرین در جلسه به تشریح نقطه نظرات خود درخصوص مسائل و مشکلات بازنشستگان پرداختند.




در این جلسه که با حضور تعدادی از بازنشستگان دانشگاه در سالن شهید شهریاری برگزار گردید، آقای دکتر ملکی معاون محترم اداری و مالی دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشریح برخی فعالیتهای دانشگاه درخصوص بازنشستگان به ضرورت ایجاد تحرک در مجموعه بازنشستگی پرداختند.

در ادامه آقای دکتر جعفر محمدی ضمن تشریح عملکرد کانون بازنشستگان دانشگاه از عدم مشارکت بازنشستگان در امور کانون ابراز نارضایتی کردند و با توضیح اینکه اعضای هیئت مدیره کانون در مدت فعالیت خود هیچ گونه حق الزحمه ای دریافت نکرده اند اعلام نمودند کانون برای ادامه فعالیتهای خود با مشکلاتی روبرو بوده که برخی از آنها را توانسته به مرور حل کند.

 همچنین ایشان با اشاره به سخنان بزرگان در ضرورت احترام به موی سفید، اصلاح دیدگاه نسبت به بازنشستگان و استفاده از تجربیات بازنشستگان در اتاقهای فکر و را خواستار شدند.

  

 

در ادامه بازنشستگان حاضر در جلسه نیز به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند که شمه ای از آن به شرح ذیل بوده است.

آقای حاج اسداله پارسا با تبریک اعیاد شعبانیه خواستار به رسمیت شناخته شدن جایگاه و تکریم بازنشستگان بواسطه خدمات دوران سی ساله شد. ایشان همچنین از عدم همراهی اعضای هیئت علمی بازنشسته در کانون انتقاد و با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان خواستار استقلال کانون بازنشستگان دانشگاه از کانون وزارت علوم شدند و پیشنهاد کردند تا مکانی شایسته در دانشگاه برای کانون در نظر گرفته شود.

آقای علی آدینه ضمن تشکر از برگزاری جلسه و ذکر این نکته که جلسه در حداقل خود موجب دیدار بازنشستگان با یکدیگر و آشنایی با بازنشستگان جدید دانشگاه گردیده، لزوم ایجاد درآمد برای کانون جهت تأمین هزینه ها را یادآور شدند و علت اصلی دلسردی بازنشستگان در مشارکت را، عملکرد ضعیف کانون برشمردند ایشان همچنین پیشنهاد نمودند به منظور آشنایی و حل مشکلات بازنشستگان چنین جلساتی هر از چند یکبار برگزار گردد.

  

 

 آقای دکتر یوسف قدیمی نیر از نگاه سرد برخی همکاران در فضای دانشگاه انتقاد و یادآور شدند همکاران باید توجه نمایند که وضعیت فعلی و پیشرفت دانشگاه حاصل تلاش و سرمایه گذاری فکری و جسمی همین همکاران در دوره های گذشته بوده است.

آقای اباصلت چراغی با ذکر اینکه بازنشستگان حاضر هریک در زمان خود افراد تأثیر گذاری بوده اند بر لزوم استفاده از تجربیات بازنشستگان اشاره کرده و به منظور امکان توسعه فعالیتهای کانون، خواستار انتقال دفتر کانون به دانشگاه شدند. ایشان همجنین خواستار فعال کردن شرکت چندمنظوره دانشگاه باهمکاری بازنشستگان و واگذاری قسمتی از امور دانشگاه به این شرکت شدند.

آقای یوسف ظهیری راد با اشاره به اینکه بازنشستگی به معنای خانه نشینی نیست گفتند که شخصاً چنین حسی ندارم ایشان همچنین پیشنهاد کردند دانشگاه با برگزاری کارگاههایی برای بازنشستگان، امکان معارفه بازنشستگان جدید به سایر بازنشستگان را فراهم آورند.

  

 

 آقای مهندس محمدحسین داودوندی ضمن ایراد به ضعف در اطلاع رسانی فعالیتهای کانون، به ضرورت استفاده کانون از تجربیات سایر کانونها جهت ارتقای خدمات اشاره کردند ایشان همچنین پیشنهاد نمودند تاحدامکان از خدمات بازنشستگان به صورت نیم روز استفاده شود.

آقای صادق کریمی ضمن تأیید ظرفیت بازنشستگان برای حذب خیرین درخواست نمودند تا درحدامکان امور قابل احاله به بازنشستگان احاله گردد.

آقای اکبر بروجردی مقدم ضمن تقدیر از برگزاری جلسه، فراموشی سیستمی بازنشستگان را مشکل اصلی بازنشستگان دانست و خواستار شناسایی و رسیدگی به وضعیت معیشت برخی از بازنشستگان که احتمالاً دارای مشکلاتی هستند، شدند.

 

 

آقای محمد کاظم طالشی با اشاره باینکه بازنشستگان دانشگاه از هر طیف و با تخصص های مختلف هستند، جایگاه واقعی بازنشستگان را جایگاه پیشکوتان دانستند و پیشنهاد نمودند با راه اندازی شرکت امکان فعالیت اعضای کانون و ایجاد درآمد برای تأمین هزینه های کانون فراهم آید.

جعفری رئیس اداره رفاه دانشگاه نیز در خاتمه بااشاره باینکه بازنشستگان نیز می توانند از خدمات رفاهی مانند بیمه تکمیلی و عمر و حادثه، یارانه های مسافرتی و استفاده از مراکز طرف قرارداد، بیمه اقساطی خودرو، استفاده از استخر و بهداری دانشگاه و یا عضویت صندوقها و تعاونیها و سایر اطلاعیه های رفاهی استفاده کنند، اعلام کرد دانشگاه جز در پاره ای موارد مانند بنهای غیرنقدی، خدمات رفاهی بازنشستگان را همانند شاغلین عمل می نماید و عمده ضعف در استفاده کمتر بازنشستگان از خدمات رفاهی را ناشی از ضعف کانون علی الخصوص در اطلاع رسانی دانستند و پیشنهاد کردند ضمن به رسمیت شناختن عضویت همه بازنشستگان توسط کانون جهت فعالتر شدن، با اتخاذ راهکارهایی برای اطلاع رسانی بهتر از جمله راه اندازی سامانه پیامکی و ایجاد گروه در فضای مجازی، امکان استفاده بیشتر بازنشستگان از خدمات رفاهی دانشگاه، سازمان بازنشستگی و ... را فراهم آورند.

 

 

 


ارسال شده در مورخه: 6-3-1395

آخرين اخبار با موضوع: اداره رفاه اساتید و کارکنان

آگهی مجمع عمومی عادی عادی به طور فوق العاده

تعاونی مسکن کارکنان دانشگاه زنجان (06-09-1402)

   

اطلاعیه بیمه تکمیلی سرمد سال 1403

بیمه تکمیل درمان (12-07-1402)

   

مهمانسرای دانشگاه زنجان در گیلان – شهرستان چابکسر

اطلاعیه استفاده از سوئیت های شمال در تعطیلات تابستانی (08-05-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
اداره رفاه اساتید و کارکنان

اطلاعیه بیمه تکمیلی سرمد سال 1403