خانه  :: اساتید  :: اخبار

ویژه برنامه مدافعین حرم
مراسم تجلیل از فاتح شهرهای نبل و الزهرا سردار اوصانلو و خانواده های شهدای مدافع حرم



 سالن همایش‌های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان روز سه شنبه میزبان مراسم تجلیل از سردار اوصانلو و خانواده‌های شهدای مدافعین حرم بود.

در ابتدای برنامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و با تبریک اعیاد شعبانیه افزودند امروز در این مکان برای تجلیل از کسانی گرد هم آمده‌ایم که تا پای جان در راستای حفظ ارزش های انقلاب ایستاده‌اند و ما شاکر و قدردان همه آنها هستیم و خواهیم بود.

در ادامه برنامه سردار بیات از برگزارکنندگان جلسه، مدعوین، مسئولین دانشگاه و دانشجویان تقدیر و تشکر کردند و با گریز تاریخی به گردان ولیعصر(عج) بیان کردند: "سردار اوصانلو فرمانده گردان ولیعصر(عج) استان زنجان بود که فرماندهی غواصان دریادل زنجان را بر عهده داشتند که سه عملیات بزرگ غواصی را فرماندهی نمودند.

دکتر بیات با جملاتی به واکاوی آحاد جامعه پرداخته و آن را به سه بخش تقسیم کرده و گفتند دشمن برنامه های جداگانه‌ای برای هر قشر دارد. ایشان دشمنان کشورمان را به حوزه های جهانی، منطقه ای و کشوری تقسیم بندی نموده و افزودند در دوره جنگ ما در داخل کشور و در پشت خاکریزها با دشمنان به مبارزه می پرداختیم ولی امروز این خاکریزها را به درون کشور دشمن برده و جنگ را به خود آن کشور کشانده‌ایم.

سپس سردار اوصانلو مفتخر به دریافت نشان فتح از ولی امر مسلمین، به عنوان میهمان ویژه برنامه از  حاضرین، خانواده های محترم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و کلیه عزیزانی که در سی و هشت سال انقلاب در جای جای کشور عزیزمان حضور داشته‌ و در هر کجا که نیاز بود به دفاع پرداخته اند تقدیر و تشکر کردند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) بیان داشت آمده ایم در جواب سئوال افرادی که میپرسند اگر جنگ شوند چه کسی آماده نبرد میباشد پاسخ دهیم: همین جوانان ما که امروز در جبهه ها  حضور دارند از جوانان دیروز  حضور پررنگ تری داشته و بهتر از عملیات بیت المقدس خواهند جنگید.

فاتح شهرهای نبل و الزهرا بیان داشتند امروز در مرحله های مختلف با گذشت سالها، از آزادی خرمشهر بهره‌برداری میکنیم و طبق فرموده امام(ره) واژه "ما میتوانیم" را صرف کرده  و از همین زنجان توانایی نابودسازی گنبد آهنین اسرائیل را به دست آورده ایم و به هیچ عنوان امنیتی را که مدیون شهیدان و جانبازان هستیم بر روی میز مذاکره نخواهیم گذاشت.

محمدتقی اوصانلو اظهار داشتند امروز ارتش جهان اسلام از کلیه کشورها تشکیل شده که این عامل ترس و اشتباهات مکرر آمریکا گردیده است و آمریکا حراس از موشک و سلاح های ما نداشته بلکه وحشت از چنین ارتش هایی دارد که در جهان اسلام به وجود آمده و رژیم صهیونستی پادگان آمریکا در منطقه را در مقابل این جوانان و ارتش اسلام بدون جایگاه و متزلزل نموده است.

سرتیپ اوصانلو با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) به موضوع وحدت کلمه در مقابل زر و در مقابل دنیا طلبی و رفاه و مبارزه بیان داشتند که رفاه و مبارزه هیچ وقت در یک جا نمیگنجد و کسی نمیتواند بگوید هم رفاه را میخواهم و هم جهاد تمام عیار، میکنم و مردم باید زندگی سالم داشته ولی غرق در رفاه نباشند.

در پایان برنامه با اهدای هدایا و لوح‌های تقدیر از چهار دهه ایثار  و جان فشانی سردار اوصانلو و خانواده های شهیدان مدافع حرم شهیدبهرامی و شهیدمرادخانی بهمراه ایثارگران دانشگاه زنجان تجلیل به عمل آمد.

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 4-3-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان