خانه  :: اساتید  :: اخبار

چهاردهمین گردهمایی مدیران مسئول نشریات دانشگاهی
چهاردهمین گردهمایی مدیران مسئول نشریات دانشگاهی سراسر کشور در دانشگاه زنجان آغاز به کار کرد



 

چهاردهمین گردهمایی مدیران مسئول نشریات دانشجویی در دانشگاه زنجان آغاز به کار کرد، این گردهمایی که روز چهارشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان آغاز شده تا روز جمعه 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دکتر خلیل جمشیدی ریاست دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم خدمت به مدیران مسئول نشریات دانشجویی، دکتر سید ضیاء هاشمی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر ایرجی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزودند: بحث نشریات موضوع بسیار مهمی می باشد که دانشجو و دانشگاهیان پیشروان تحول در جامعه هستند و ابراز امیدواری کردند دانشگا میزبان خوبی برای میهمانان عزیز باشند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یکی از عرصه های بسیار پر مخاطب در دانشگاه ها را نشریات دانشجویی برشمردند و افزودند 4400 نشریه دانشجویی در دانشگاه های کشور وجود دارد و درخواست های زیادی برای انتشار وجود دارد که باید با تقویت کمیته های ناظر برنشریات این امر تسریع یابد.

دکترایرجی در ادامه افزودند: آموزش اخلاق یکی از ویژگی های بارز نشریات دانشجویی تقویت تفکر انتقادی و آموزش اخلاق حرفه ای است.
و از مهمترین ویژگی نشریات دانشجویی صراحت لهجه همراه با قانون گرایی می باشد.

وی یادآورشد: فعالیت در عرصه نشریات دانشجویی فرصتی برای بروز خلاقیت ها، رشد نوآوری و ابداع های دانشجویی است گفت: لازمه فعالیت در عرصه نشریات، کسب مهارت نویسندگی است که مطالعه و تفکر از الزام های آن محسوب می شود.

ایرجی کجوری بیان داشت: یکی از مهمترین مشکلات نشریات دانشجویی کشور کمبود اعتبار است که همه ی نشریات با این مشکل روبه رو می باشند.

معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در چهاردهمین گردهمایی  مدیران مسئول نشریات دانشجویی با بیان اینکه باید مسیر فعالیت دانشجویان در نشریات دانشجویی را هموار کرد، بیان کردند: اکثر دانشجویان فعال در عرصه نشریات دانشجویی با میل و علاقه خود وارد عرصه شده‌اند و فعالیت‌ در عرصه نشریات دانشجویی را فرصتی برای ایفای نقش در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرده و ادامه داد: دانشجویان دخیل در نشریات دانشجویی به عنوان مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه مسئولان و فعالان نشریات دانشجویی هر دو در یک سمت میز قرار دارند، تاکید کرد: با توجه به اینکه هر دو در حوزه فرهنگ حرکت می‌کنیم پس باید کمک‌ کار هم در این حوزه باشیم و فعالان عرصه نشریات دانشجویی اهل علم و اندیشه هستند و بر همین اساس دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی را  به عنوان سرمایه پیشرفت و توسعه می نامند.

سید ضیا هاشمی با اشاره به  رشد یک و نیم برابری نشریات دانشجویی طی دو سال اخیر، بیان کردند: این رشد به لحاظ کیفی نیز صورت گرفته است و ما نیازمند مطرح شدن مطبوعات خود در سطح جهان نیز می باشیم که این هدف دور و دست نیافتنی نیست.

در پایان مراسم افتتاحیه چهاردهمین گردهمایی مدیران مسئول نشریات دانشگاهی سراسر کشور جلسه پرسش و پاسخی بین مدیران مسئول و معاونت و مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار گردید که دانشجویان سوالات و انتقادات خود را با مسئولان مطرح ساختند.

لازم به ذکر است در چهاردهمین گردهمایی مدیران مسئول نشریات دانشجویی 220 نماینده از مدیران مسئول نشریات دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند.

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 29-2-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان