خانه  :: اساتید  :: اخبار

حضور فرمانده سپاه استان در دانشگاه زنجان
به مناسبت هفته بسیج



 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سردار کرمی ، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان ، در سخنانی ضمن فراجناحی دانستن بسیج ، گفت : اگر مردم  در قالب بسیج در دوران دفاع مقدس به صحنه نمی آمدند ما محکوم به شکست بودیم و دشمن هر روز در کشوری پیش روی می کرد و ما قادر به دفاع نبودیم ، ولی با ورود اقشار مختلف مردم در قالب دشمن را بلافاصله زمین گیر کردیم .

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، با اشاره به اینکه بسیج در دفاع مقدس فرهنگ خود را به جهان صادر کرد ، افزود : در این دوران بسیج صحنه هائی را آفرید که تاریخ هرگز آن صحنه ها را به خود ندیده و فقط در عاشورا و جنگ های صدر اسلام چنین حماسه هائی قابل مشاهده بود .

وی،گفت : طبق فرموده امام راحل (ره) بسیجیان باید در فکر تشکیل حکومت اسلامی باشند و هسته های مقاومت را در همه کشورهای جهان راه اندازی کنند و بر اساس مدیریت صحیح و درستی که در دفاع مقدس بسیجیان داشتند باز هم می توانند از عهده این کار بیایند .

سردار کرمی ، با اشاره به اینکه بسیج روز به روز قوی تر می شود تصریح کرد :دشمن در حال سرمایه گذاری بر روی جوانان پاک ما در دانشگاه ها هستند تا بتوانند علیه ملت و انقلاب از آن ها بهره ببرند و خوی استکباری همین است و ما باید این زور آزمائی دشمن را منطقی و اصولی پاسخ  دهیم .

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان با بیان اینکه ، دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین اقشار مختلف جامعه در کشور است ، تصریح کرد : ما باید هوشیار باشیم و کاری نکنیم که خواسته دشمن با دستان ما تحقق پیدا کند .

وی ، با تاکید بر این نکته که،  طبق مسیری که قرآن و اهل بیت (ع) مشخص کرده و با برنامه باید کار کرد ، گفت :  باید برنامه و دغدغه داشته باشیم و نگذاریم دشمن در جائی نفوذ کرده و ایجاد مشکل کند .

سردار کرمی ، بصیرت افزائی را یکی از برنامه های بسیج دانست و افزود : جایگاه بسیج بسار بالاتر از این است که بخواهد جناحی فکر کند ، جناحی حرکت و یا جناحی عمل کند ، بلکه باید در مسیر و جایگاه خود حرکت نماید .

دکتر جمشیدی رئیس دانشگاه نیز با بیان اینکه تشکل بسیج دانشجوئی صرفا نباید در مباحث سیاسی ورود کند ، افزود : هر زمان  طبق فرمایشات رهبری و مصالح نظام که اقتضا کند بسیج در آن حوزه باید ورود کند و این که چون تمام تشکل های دانشگاه سیاسی هستند و صرفا هم و غم بسیج هم کار سیاسی باشد و کار های دیگر مغفول بماند قابل قبول نیست .

ایشان ، گفت : بسیج متعلق به مردم است و حوزه فعالیت او نیز وسیع است  و لذا بسیج باید مسائل فرهنگی و اجتماعی موجود در دانشگاه را که مغفول مانده است را شناسی و برای آن ها راحل ارائه نماید زیرا که بسیجی می تواند راهگشا باشد و راه نشان دهد.

 برای دیدن تصاویر به آلبوم تصاویر مراجعه نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 2-9-1394

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان