خانه  :: اساتید  :: اخبار

گزارشی از قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه
امسال با ده درصد افزایش، تعداد بیمه شدگان دانشگاه به 1612 نفر رسید.



  قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه همه ساله با برگزاری مناقصه با یکی از شرکتهای بیمه منعقد می گردید، لیکن در سالجاری با توجه به عقد قرارداد جامع توسط صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نامه مقام عالی وزارت مبنی بر انجام قراردادهای بیمه بر مبنای تفاهم مذکور و همچنین تأکید برموضوع در نشست معاونین اداری و مالی، قرارداد بیمه تکمیلی دانشگاه نیز به تبع قرارداد مذکور با بیمه ایران منعقد گردید.

البته لازم بذکر است قرارداد مذکور به نسبت حق بیمه، دارای امتیازاتی بود که چندان جای تأملی برای عدم عقد قرارداد نداشت. به نحوی که شرکتهای بیمه دیگر آمادگی پذیرش چنین تعهداتی در مقابل حق بیمه اعلام شده را نداشتند.

بطور مثال در بخش تعهدات پاراکلینیکی 1 و 2 (که از خدمات پرمخاطب هستند) و همچنین رفع عیوب انکساری چشم، میزان تعهدات به سه برابر افزایش یافته و یا در بخش ویزیت و دارو شاهد افزایش حدود دو و نیم برابری تعهدات هستیم، همچنین میزان پوشش بیمه برای هزینه های زایمان170 درصد، عینک 100 درصد و دندانپزشکی 20 درصد افزایش داشته است.

و همه اینها در حالیست که میزان حق بیمه نه تنها افزایش نیافته بلکه بازای هر نفر در ماه، 15890 ريال کاهش داشت.

لازم بذکر است صرفاً بخش اعمال جراحی دارای کاهش 40 درصدی در تعهدات بود که امیدواریم با توجه به سیاستهای دولت در پوشش هزینه ها علی الخصوص دربخش بیمارستانی مشکل خاصی نداشته باشیم.

البته پذیرش و اجرای پیشنهاد دارای مشکلات و محدودیتهایی نیز بود که از جمله آن مستقر بودن طرف بیمه ای در تهران و نگرانی از نحوه تحویل و تحول اسناد و پرداخت بموقع هزینه ها و همچنین عدم امکان درخواست پذیرش برخی خواستهای اختصاصی دانشگاه از سمت شرکت بیمه بود که به هرنحو با توجه به تهیه پیش نویس جامع در صندوق رفاه، دانشگاه صرفاً امکان قبول یا رد کلی پیشنهاد را داشت که چنانچه عرض شد با توجه به پوششهای قابل قبول به نسبت حق بیمه این پیشنهاد مورد تأیید دانشگاه قرار گرفت.

لازم بذکر است در ادامه امکان عقد قرارداد با شعبه زنجان نیز فراهم گردید که با توجه به سختگیریهای شعبه زنجان در بررسی اسناد، از جمله لزوم حضور همکاران در ساعت و روز خاص در بیمه جهت بررسی و تأیید اسناد دندانپزشکی که دانشگاه با توجه به شرایط خاص بیمه شدگان خود آمادگی پذیرش آن را نداشت، ترجیح داده شد قرارداد با نمایندگی معرفی شده در تهران که (حداقل فعلاً) فاقد چنین شرطی بود، منعقد گردد.

بدیهی است هر انتخابی محاسن و معایب خاص خود را دارد لذا بیمه شدگان محترم می بایست با جمیع جهات نسبت به داوری در خصوص عملکرد قرارداد حاضر اقدام نمایند.

در هر صورت، افزایش 155 نفری (بیش از ده درصد) در آمار بیمه شدگان به نسبت سال قبل نشان از استقبال همکاران را داشت و حسب ثبت نامی که در مهلت مقرر انجام شد تعداد بیمه شدگان دانشگاه به همراه خانواده به 1612 نفر رسید که با توجه به پرداخت 50 درصد حق بیمه توسط دانشگاه (حسب مصوبه هیئت امنا) حدود 400 میلیون تومان از اعتبارات رفاهی بدین منظور تخصیص یافت.

اضافه می نماید نمایندگی صفوت باتوجه به سابقه همکاری قبلی، به پیشنهاد اداره رفاه به عنوان رابط شرکت بیمه ای مستقر در تهران انتخاب گردیده و به نسبت دوره قبل محدودیتهایی در اختیارات دارد.

ذیلاً ترکیب بیمه شدگان جهت اطلاع اعلام می گردد:

تعداد افراد اصلی : 620 نفر که تعداد آقایان 478 نفر و تعداد خانمها 142 نفر است ( شامل 324 نفر از کارمندان، 282 نفر از اعضای هیئت علمی و 15 نفر از بازنشستگان)

کل بیمه شدگان: 1612 نفر که تعداد خانمها و آقایان در آنها یکسان است (شامل 369 همسر، 244 فرزنددختر، 269 فرزند پسر، 69 مادر و 41 پدر)

جهت اطلاع از میزان پوشش بیمه ای، مدارک لازم جهت تحویل اسناد و جستجوی مراکز طرف قرارداد بیمه ایران می توانید به سایت اداره رفاه و یا این لینک مراجعه نمائید.

 

 


ارسال شده در مورخه: 1-9-1394

آخرين اخبار با موضوع: اداره رفاه اساتید و کارکنان

آگهی مجمع عمومی عادی عادی به طور فوق العاده

تعاونی مسکن کارکنان دانشگاه زنجان (06-09-1402)

   

اطلاعیه بیمه تکمیلی سرمد سال 1403

بیمه تکمیل درمان (12-07-1402)

   

مهمانسرای دانشگاه زنجان در گیلان – شهرستان چابکسر

اطلاعیه استفاده از سوئیت های شمال در تعطیلات تابستانی (08-05-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
اداره رفاه اساتید و کارکنان

اطلاعیه بیمه تکمیلی سرمد سال 1403