خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری دانشجو
رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به ۴۰ ساله شدن این دانشگاه گفت: تا کنون ۲۳ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد



به گزارش خبرگزاری دانشجو، خلیل جمشیدی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه زنجان برگزار شد، گفت: دانشگاه زنجان به عنوان نهاد مردمی متعلق به مردم است و همه تلاش مسئولان آن تعامل خوب با سایر مجموعه‌ها است.

 

وی با ارائه تاریخچه‌ای از تاسیس دانشگاه زنجان اضافه کرد: دانشگاه زنجان در سال ۵۳ فعالیت خود را در قالب مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری در رشته‌های مدیریت کشاورزی و دامپروری مقطعی در شهر زنجان آغاز کرد.

 

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه در همین راستا در ۱۴ اسفندماه سال ۵۳ نخستین جلسه هیئت امنای مدرسه عالی زنجان تشکیل شد، تصریح کرد: این دانشگاه فعالیت آموزشی خود را با پذیرش ۷۲ دانشجو از طریق آزمون سراسری در دو رشته مدیریت کشاورزی و مدیریت دامپروری آغاز کرد.

 

جمشیدی با اشاره به اینکه با تصویب هیئت دولت وقت دانشگاه در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار فعالیت‌های آموزشی و کارهای عمرانی خود را آغاز کرد، گفت: مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری زنجان در سال ۵۵ از شورای گسترش آموزش عالی به دانشکده کشاورزی زنجان ارتقاء پیدا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۱ ستاد انقلاب فرهنگی در چارچوب تغییر نظام آموزش عالی کشاورزی، دانشکده کشاورزی زنجان را به آموزشکده کشاورزی تبدیل کرد، گفت: با تلاش جمعی از مسئولان و دانشگاهیان در سال ۱۳۶۴ در شورای بازگشایی وزارت فرهنگ و آموزش عالی سابق دانشگاه زنجان احیا شده و با موافقت شورای عالی گسترش آموزش مبنی بر پذیرش دانشجو در آموزشکده فنی زنجان، این شورا مجوز تبدیل دانشکده کشاورزی به مجتمع آموزش عالی زنجان را در سال ۱۳۶۶ صادر کرد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۶۹ نیز دانشکده علوم انسانی تاسیس شد و در سال ۱۳۷۰ وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت با ارتقای مجتمع آموزش عالی زنجان به دانشگاه موافقت کرد.

 

جمشیدی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی فعالیت دانشگاه زنجان ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه زنجان دارای شش دانشکده است.

 

وی با اشاره به اینکه دانشکده‌هال فعال در دانشگاه زنجان شامل علوم انسانی، کشاورزی، مهندسی، هنر، معدن، مدیریت و علوم اجتماعی است، تصریح کرد: تعداد کل دانشجویان این دانشگاه ۱۱ هزار و ۳۴۷ نفر است.

 

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار نفر از دانشگاه زنجان فارغ‌التحصیل شده‏‌اند، افزود: امسال چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه زنجان است که بر همین اساس برنامه‎های متعددی اجرایی خواهد شد.

 

جمشیدی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم‌های مختلف و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی این دانشگاه اظهار کرد: روز سه‌شنبه ۳۱ شهریورماه جشن سالروز تاسیس دانشگاه زنجان در سالن غدیر برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکم مهرماه نیز مراسمی با حضور دانشجویان برتر و دانش‌آموختگان این دانشگاه برگزار می‌‎شود، ادامه داد: در این مراسم از ۴۰ دانش‌‌آموخته تقدیر خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه در این مراسم‌‎ مسئولان کشوری و استانی حضور خواهند داشت، گفت: این مراسم از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر برگزار می‌شود.

 

;
ارسال شده در مورخه: 10-8-1394