خانه  :: اساتید  :: اخبار

سلام برمهاجران الي الله
امام صادق (ع)«من مات فی طریق مکه ذاهبا او جائیا امن من الفزع الاکبر یوم القیامه،من مات محرما بعثه الله ملبيا.



بیانیه بسیج کارکنان دانشگاه  زنجان برای فاجعه منا

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:

   «من مات فی طریق مکه ذاهبا او جائیا امن من الفزع الاکبر یوم القیامه ، من مات محرما بعثه الله ملبیا.»      

    کسی که در راه زیارت خانه خدا در مکه، در حال رفتن یا برگشتن از دنیا برود، از ناله بزرگ روز قیامت در امان خواهد بود، و اگر در حال احرام از دنیا رفته باشد، لبیک گویان در روز قیامت محشور می گردد.)                   الکافی ج 4 ص 263 ح 45

      فاجعه غمبار و مصیبت جانکاه عروج شهادت‌گونه تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام در روز عید سعید قربان،که بر اثر اهمال و سوء مدیریت حکام سعودی، جان خود را از دست دادند؛ را به ساحت نورانی پیامبراعظم(ص) و ائمه معصومین (ع) به ویژه ساحت قدسی حضرت ولی الله الاعظم (عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنه­ای(مدظله العالی) و همه مسلمانان جهان و هموطنان عزیز خصوصاً خانواده­های داغدار و عزادار تعزیت و تسلیت عرض می کنیم.

بسیج کارکنان دانشگاه زنجان ضمن ابراز تاسف از مدیریت غلط و ناشایست حکام نالایق و بی کفایت سعودی در اداره حرمین شریفین و لزوم پاسخگویی این دولت در قبال این فاجعه، از دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه دستگاه سیاست خارجی درخواست دارد در مطالبه حقوق حقه امت اسلامی و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی و ریشه­یابی آن اقدامات لازم و ضروری را انجام دهد و با تاکید موکد و مجدد برمسئولیت دولت سعودی در جبران تمام خسارات مادی و معنوی این فاجعه دردناک؛ اعلام می‌دارد این قبیل سوء مدیریت­ها در عرصه حج نشانه بی ­لیاقتی، بی­کفایتی و سوء مدیریت دولت سعودی در اداره قبله گاه مسلمین است و همچنان که ولی امی مسلمین جهان قاطعانه و شفاف بیان فرمودند.

    حضرت آقا در این سخنان فرمودند جمهوری اسلامی ایران تاکنون خویشتنداری و ادب اسلامی برادری را در دنیای اسلام نگهداشته، اما این را بدانند اندکی بی احترامی به دهها هزار نفر از حجاج در مکه و مدینه و عمل نکردن  به وظایف برای انتقال ابدان مطهر عکس العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.

سخنان ولی امر مسلمین جهان رعب و وحشت را در دل تاریک اندیشان و خدا یگان تکفیر وارد نمود.              آل سعودی که در چند روز اخیر کبکشان خروس می خواند با نهیب خلف صالح خمینی مواجه شدند.

 

      مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان رفتار دولت آل سعود را موذیانه توصیف نمود و فرمودند: ایران دست برتر را دارد امکانات بیشتری دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر موذی عکس العمل نشان دهند آنها خوب نخواهند شد و آنها هیچ گونه ای حریف ما نخواهند بود.

  مقام معظم رهبری فرمودند: عکس العمل ایران سخت و خشن خواهند بود آنها در هشت سال دفاع مقدس به همراه ابرقدرت های غرب و شرق از یک عنصر خبیث و فاسد حمایت کردند اما سرانجام همه آنها سیلی خوردند بنابراین ایران را می شناسند و اگر نمی شناسند الان بشناسند.

سخنان حضرت  آقا آنقدر واضح و شفاف و قاطع بود که آل سعود و سایر تکفیریون جنایتکار را به ادای احترام نسبت به حجاج و ملت ایران وادارکرده است.

    آل سعود که تکبر و خباثت و اخلاق جاهلی رهایشان نکرده جز زبان قاطعانه را نمی فهمند و رهبری صدای رسای ملت ایران را به گوش همه رساندند تا دیر نشده به خود آیند.

 

ملت ایران و بسیجیان دلاورآماده اند تا هر وقت مولا و امامش امر بفرماید آل سعود را ساقط کنند و ما ابزار چنین کاری را به خوبی در اختیار داریم.

    مقام معظم رهبری : جان باختگان این حادثه انشاءالله مشمول این آیه نورانی قرآن کریم  هستند که می فرماید:

« و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله»

 

 

بسیج کارکنان دانشگاه زنجان

(پایگاه شهید دکتر مفتح)

 


ارسال شده در مورخه: 11-7-1394

آخرين اخبار با موضوع: بسیج کارکنان

عید برعاشقان مبارک باد

نیمه شعبان (04-12-1402)

   

سوم شعبان

کسی‌نیست مانند او دستگیر امیری حُسَینٌ وَ نِعمَ اَلاَمیر (24-11-1402)

   

تبریک 16 آذر روز دانشجو

16آذر (13-09-1402)

   

هفته بسیج مبارک باد

درگلستان ایران بسیج زیباترین گلی است که به برکت ولایت فقیه باعشق پدیدارگشت باخون رشد نمود ودرقلبها ریشه دوانید (28-08-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
بسیج کارکنان

اجرای میدان تیر