خانه :: اساتید :: اخبار

اخباردانشگاه زنجان در آئينه رسانه


طرح کارورزی دانش آموختگان در دانشگاه زنجان اجرا می شود
کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با هدف توسعه اشتغال توأم با مهارت افراد در دانشگاه زنجان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با هدف توسعه اشتغال توأم با مهارت افراد جامعه هدف در دانشگاه زنجان برگزار می شود.

بهزاد پرویزی با بیان این اینکه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در جهت افزایش قابلیت و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت تجربه در محیط کار و فراهم کردن زمینه انتقال دانش به بنگاههای اقتصادی  است، افزود: در راستای آشنایی هر چه بیشتر فارغ التحصیلان و دانشجویان با طرح کارورزی با همکاری دانشگاه زنجان، کارشناسان حوزه اشتغال در روزهای دوشنبه در محل این دانشگاه مستقر و نسبت به ارائه مشاوره و نحوه ثبت نام و پیگیری اشتغال فارغ التحصیلان اقدام می کنند.  
وی افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقایسه با نرخ بیکاری کل کشور، اجرای طرح کارورزی راهکاری در جهت افزایش اشتغال پذیری و توسعه اشتغال توأم با مهارت است.

پرویزی اظهار داشت: دانشگاه زنجان همکاری مناسبی در اجرای طرح مذکور داشته و اجرای این طرح، زمینه ساز استفاده دانش آموختگان از مزایای آن است.  

به گزارش ایرنا به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، ۴۱.۱ درصد از بیکاران این استان،  دارای تحصیلات دانشگاهی هستتند.

همین خبر در خبرگزاری ایرنا




راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو
در دانشگاه زنجان انجام شد؛ راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو با هدف آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار، در دانشگاه زنجان راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام ملکی، معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان هدف از راه‌اندازی این ایستگاه را مدیریت و حفظ تنوع زیستی استان، تکثیر گونه‌های در حال انقراض، تیمار آهوان آسیب‌دیده یا زخمی ناشی از شکار و همچنین پژوهش بروی گونه‌های بومی عنوان کرد و گفت: آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار که یکی از مؤلفه‌های آن زیست بوم طبیعی همراه با حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی و نیز فرهنگ‌سازی تعامل با طبیعت است، از دیگر اهداف راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو است.

به گفته وی، این ایستگاه با همکاری اداره محیط زیست استان زنجان و اخذ پروانه از سازمان محیط زیست کشور و ملاحظات تعیین شده از سوی این ارگان و تحت نظر کارشناسان اداره محیط زیست، گروه محیط زیست دانشگاه، گروه علوم دامی و دامپزشکی، مزرعه تحقیقاتی و فضای سبز دانشگاه احداث و اداره می‌شود.

طبق اعلام وزارت علوم، ملکی افزود: مساحت عرصه این ایستگاه ۱۷ هزار مترمربع شامل پناهگاه، آبخوری، فضای باز و جنگلی و فنس حفاظتی مورد تایید کارشناس محیط زیست است و در ضلع جنوبی ساختمان مرکزی، جنب ایستگاه هواشناسی دانشگاه زنجان قرار دارد.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا




تقویم آموزشی نیمسال اول ۹۹-۹۸ دانشگاه زنجان اعلام شد
با صدور اطلاعیه‌ای؛ تقویم آموزشی نیمسال اول ۹۹-۹۸ دانشگاه زنجان اعلام شد.

تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تقویم آموزشی نیمسال اول ۹۹-۹۸ دانشگاه زنجان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام شد.

بر این اساس، شروع کلاس‌ها از ۳۰ شهریور و و پایان کلاس ۱۸ دی ماه خواهد بود.

زمان حذف و اضافه و آخرین مهلت حذف نیمسال از  ۲ تا  ۳ مهر بوده و آخرین مهلت حذف تکدرس  نیز از ۶ تا ۱۱ دی می‌باشد.

آخرین مهلت دفاع از پایان نامه ۳۰ اسفند و زمان امتحانات پایان نیمسال از ۲۴ دی تا ۸ اسفند خواهد بود.

همین خبر در خبرگزاری دانشجو

همین خبر در خبرنامه دانشجویان ایران




نام دانشگاه زنجان در میان مؤسسه‌های برتر جهان قرار گرفت
بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز؛ نام دانشگاه زنجان در میان مؤسسه‌های برتر جهان قرار گرفت.

تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مؤسسه آموزش عالی تایمز در ویرایش ۲۰۲۰ خود که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است، نام ۴۰ دانشگاه ایرانی را در سیاهه مؤسسه‌های برتر جهان منتشر کرد، که نام دانشگاه زنجان در این لیست موجود است.
بر اساس این خبر، دانشگاه‌های «صنعتی نوشیروانی بابل»، «یاسوج»، «صنعتی امیرکبیر»، «کاشان»، «علوم پزشکی مشهد»، «صنعتی شریف»، «علوم پزشکی تهران»، «بین‌المللی امام خمینی (ره)»، «علوم پزشکی ایران»، «علم و صنعت ایران»، «صنعتی اصفهان»، «علوم پزشکی شهید بهشتی»، «صنعتی شیراز»، «تبریز»، «علوم پزشکی تبریز»، «تهران»، «فردوسی مشهد»، «اصفهان»، «علوم پزشکی اصفهان»، «صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی»، «کردستان»، «مازندران»، «شهید بهشتی»، «شیراز»، «الزهرا (س)»، «شهید مدنی آذربایجان»، «بیرجند»، «بوعلی سینا»، «گیلان»، «خوارزمی»، «سمنان»، «شاهد»، «شهید باهنر کرمان»، «شهید چمران اهواز»، «شهرکرد»، «صنعتی شاهرود»، «علوم پزشکی شیراز»، «ارومیه»، «یزد»، و «زنجان» در سیاهه مؤسسه‌های برتر جهان هستند.
در ویرایش ۲۰۲۰ نظام رتبه‌بندی «تایمز» در مجموع ۱۳۹۶ مؤسسه از کشور‌های گوناگون ارزیابی و رتبه‌بندی شده‌اند. رتبه‌بندی جهانی آموزش عالی «تایمز» مؤسسه‌های پیشرو جهان را در پنج حوزه آموزش، چشم‌انداز جهانی، پژوهش، استنادها، و درآمد‌های صنعتی، بر پایه ۱۳ سنجه کمی ارزیابی می‌کند.
بر پایه ویرایش ۲۰۲۰ نظام رتبه‌بندی «مؤسسه آموزش عالی تایمز»، «University of Oxford» پیشگام مؤسسه‌های جهان است و «California Institute of Technology»، «University of Cambridge»، «Stanford University»، «MIT»، «Princeton University»، «Harvard University»، «Yale University»، «University of Chicago»، و «Imperial College London-ICL» در جایگاه دوم تا دهم هستند.

همین خبر در خبرگزاری دانشجو

همین خبر در خبرنامه دانشجویان ایران

همین خبر در خبرگزاری برنا




وزیر علوم: دانشگاه‌ها وظیفه‌ای در پیدا کردن شغل برای دانشجویان ندارند
43 پارک علم و فناوری در کشور داریم که شرکتهای دانش بنیان را حمایت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۷

به گزارش موج رسا، منصور غلامی امروز در بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش دو برابری ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: وزارت علوم بیشتر در حوزه سنجش و پذیرش مجری است یعنی سیاست‌های بخش غیرپزشکی را وزارت علوم تنظیم و اجرا می‌کند اما سیاست‌های بخش پزشکی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: به نظر بنده اظهارنظر فنی و تخصصی در این خصوص را باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام دهد، در خصوص جمع‌آوری رشته‌های پزشکی از دانشگاه آزاد نیز باید گفت وزارت علوم به طور کلی از بخش غیردولتی در حوزه آموزش عالی حمایت می‌کند و شرط این حمایت رعایت استانداردهای وزارت علوم برای تاسیس یک رشته و یا یک دوره و مقطع تحصیلی است.

وزیر علوم با بیان اینکه این استانداردها از باب تعداد عضای علمی مرتبط و در تحصیلات تکمیلی نیز حتما رتبه علمی اساتید مهم است، ابراز کرد: همچنین فضاهای آموزشی اعم از فضای عمومی، آموزشگاه ها و کارگاه‌های تخصصی باید برای رشته‌های دکترا در حد ضرورت وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: حمایت ما از غیردولتی‌ها برای این است که حداقلها را داشته باشند و به طور یقین هرجایی که خدمات بهتر و با کیفیت‌تر ارائه دهد ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

غلامی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های کشور بیان کرد: ما در 6 سال گذشته یک برنامه‌ای برای بازسازی و نوسازی برخی از خوابگاه‌ها داریم که بخش بازسازی و نوسازیها به خوبی در حال انجام است و صندوق رفاه دانشجویی نیز خوابگاه‌ها را درجه بندی و رتبه بندی کرده تا در پروسه دو سال آینده تمام خوابگاه‌های دایر را به سطح استاندارد برساند.

وی با بیان اینکه بحث مقاوم سازی خوابگاه بحث حساسی بوده که در مرحله انجام مطالعه است، گفت: مقاوم سازی خوابگاه‌ها از باب شناخت ساختارهای سازه‌ای و زمان ساخت نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

وزیر علوم در خصوص برنامه وزارت علوم برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی افزود: در  درجه اول وظیفه دانشگاه‌ها آموزش بوده و وظیفه پیدا کردن شغل را ندارند و آموزش براساس برنامه‌های مصوب کشور در حال انجام است.

وی بیان کرد: یک بحثی وجود دارد که این آموزشها آیا براساس اعلام نیازهایی بوده یا نه که متاسفانه در سابقه آموزش دانشگاهی ما اعلام نیاز از طرف سازمانها یا سازمان برنامه و بودجه وجود نداشته است در نتیجه این یک روالی بود که طی می‌شد.

غلامی ادامه داد: در سالهای اخیر تلاش مان این بود که از منابع آماری آمایش سرزمینی و سازمان برنامه و بودجه کشور بتوانیم آمار و اطلاعات بیشتری برای توسعه رشته‌ها بگیریم. در شرایط فعلی وزارت علوم تلاش کرده که با کنترل ظزفیت‌های پذیرش دانشجو و بازنگری دروس و سرفصلها به سمت کیفی سازی حرکت کند.

وی با بیان اینکه با طرحی که ما از سال 96 آغاز کردیم، مهارت افزایی برای دانشجویان کارشناسی و کاردانی دنبال می‌شود، افزود: ما با این طرح به سمت کمک به اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی حرکت می‌کنیم و کار دیگر ما بحث مراکز رشد بوده که اکنون 196 مرکز رشد در دانشگاه‌های کشور داریم که ایده‌های علمی و فناورانه دانشجویان را حمایت کرده و به سمت ایجاد شرکتهای دانش بنیان هدایت می‌کنند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه 43 پارک علم و فناوری در کشور داریم که شرکتهای دانش بنیان را حمایت می‌کنند، اظهار کرد: در ذیل اینها چیزی حدود 43 هزار شغل پایدار در بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان شکل گرفته که این یک بخشی از آن ظرفیتی است که می‌توان برای اشتغال پذیری دانشجویان و بعد اشتغال پایدارشان انجام داد اما مهمترین بخش این است که ما توسعه اقتصادی را در رونق کسب و کار و رونق اقتصاد و بعد فعال شدن بخش خصوصی و جذب فارغ التحصلان در این بخش می‌دانیم.

همین خبر در خبرگزاری موج رسا

همین خبر در خبرگزاری فارس

 




فضای آزمایشگاهی تقریبا به صفر رسیده است
رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان: فضای آزمایشگاهی تقریبا به صفر رسیده است.

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ماه، ۱۳۹۸

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حبیب‌الله زلفخانی عصر امروز در جلسه شورای دانشگاه زنجان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: طبیعی است همه فعالیت‌های دانشگاه زنجان با معیارهای مختلف ارزیابی می‌شود که اصلی‌ترین معیار، دانش‌آموختگان است که باید این دانش‌آموختگان از طریق کسب علم در دانشگاه‌ها موقعیت و زندگی خود را بهتر کنند. 

وی در رابطه با پیش‌بینی آینده، افزود: در گذشته پیش‌بینی‌های دقیقی نشده است، از جمله گسترش تحصیلات تکمیلی که اکنون با مشکلاتی همراه است. پیش‌بینی آینده، تغییرات در تقاضای جامعه و نحوه آموزشی است که باید داشته باشیم. اکنون آموزش و کار تا بازنشستگی به دلیل تغییرات شتابان علم همراه هم هستند. 

زلفخانی با اشاره به طرح مهارت‌افزایی و اشتغال‌افزایی، تصریح کرد: در طرح مهارت‌افزایی و اشتغال‌افزایی ما باید آموزش خود را تغییر دهیم. طی اقداماتی که دانشگاه زنجان انجام داده است تا حدودی سازگاری بین آزمایشگاه‌ها و کلاس‌ها وجود دارد ولی فضاهای قبلی به دلیل کمبودها و سرعت در راه‌اندازی، بخشی از آزمایشگاه‌های ما تبدیل به کلاس شده‌ است.

این مسئول در رابطه با کاهش آزمایشگاه‌ها، اظهار کرد: بحث کاهش آزمایشگاه‌ها سبب شده است تا با کمبود آزمایشگاه در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری روبه‌رو شویم، بنابراین برای اینکه فضاها به کاربری اصلی خود بازگردد و گروه‌های آموزشی نیز فعالیت‌های تخصصی خود را آغاز کنند، باید یک ساختمان آموزشی را احداث کنیم و فضاهایی را به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اختصاص دهیم. 

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان نیز گفت: دانشجویان نباید تک‌بعدی باشند و باید در مسائل مورد نیاز دیگر نیز آموزش ببینند. به طور مثال، دانشجویان باید فقط به تخصص خود تمرکز نکنند.

علیرضا واعظی در رابطه با ریزش دانشجو در رشته‌های کشاورزی، افزود: باید رشته‌های کشاورزی را از دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد حذف کرده تا دانشگاه دولتی با ریزش دانشجو در این رشته‌ها مواجه نشود و باید رشته‌های جدیدی را در دانشکده کشاورزی تاسیس کنیم، زیرا برخی از رشته‌های کشاورزی به بن‌بست رسیده‌اند.

وی در رابطه با جایگاه استادانی که بیشترین فعالیت را دارند، اظهار کرد: وزارتخانه باید برای استادانی که بیشترین فعالیت را دارند اقداماتی انجام دهد و آیین‌نامه‌ای را به این زمینه اختصاص دهد. آیین‌نامه‌ها باید به سمتی برود که استادان فعال را حمایت کند.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا




کاهش دانشجو باعث از رونق افتادن دانشکده‌های کشاورزی شده است
استاد گروه خاک‌شناسی دانشگاه زنجان: کاهش دانشجو باعث از رونق افتادن دانشکده‌های کشاورزی شده است.

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ماه، ۱۳۹۸

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، احمد گلچین عصر امروز در جلسه شورای دانشگاه زنجان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در رابطه با کاهش تمایل مردم به ادامه تحصیل، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه زنجان وجود دارد، این است که تمایل به ادامه تحصیل در مردم به دلیل بیکاری‌های موجود کاهش یافته و دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، از کیفیت لازم و خوبی برخوردار نیستند. 

وی با اشاره به بی‌کیفیت بودن کلاس‌ها، ادامه داد: کلاس‌ها کیفیت لازم و مطلوبی ندارد. در این خصوص باید اقداماتی انجام شود. همچنین تعداد پذیرش دانشجویان در رشته‌های کشاورزی کاهش یافته است؛ این موضوع سبب از رونق افتادن رشته‌های کشاورزی شده است که در این خصوص نیز باید بستری برای کار فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی فراهم شود. 

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان نیز در رابطه با مشکلات دانشگاه‌های سطح دو، گفت: روند تصویب رشته‌ها طولانی شده و با سخت‌گیری‌هایی همراه است که سخت‌گیری‌ها در مقطع کارشناسی خیلی کم‌تر از مقطع تحصیلات تکمیلی است. 

محسن احدنژاد در رابطه با لزوم پکیج شدن رشته‌های علوم انسانی، افزود: رشته‌های علوم انسانی باید پکیج شود، به طور مثال رشته‌های جامعه‌شناسی و علوم سیاسی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان وجود ندارد، در حالی که دانشگاه زنجان توانایی جذب دانشجو در این رشته‌ها در استان و شهرهای اطراف را دارا است. 

وی در رابطه با رشته‌های بین‌رشته‌ای نیز تصریح ‌کرد: سیاستی که وزارت علوم در زمینه رشته‌های بین‌رشته‌ای پیگیری می‌کند، این است که باید سرفصل‌هایی را ارائه کرده و مراحلی را گذرانده تا در این مورد دفاع شود. در این زمینه شروع‌کننده ما و نفع‌برنده دیگران هستند. 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه‌ها باید دانشگاه سطح دو نیز در نظر گرفته شود. دانشگاه زنجان تنها دانشگاه شمال‌غرب کشور است که در زمینه تفکیک گروه‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد باید از این موضوع صرف‌نظر کند، در حالی که دانشگاه‌های هم‌سطح دانشگاه زنجان و دانشگاه‌های سطح یک ملغی شده است.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا




اساتید، مسئول رعایت اخلاق علمی خود و دانشجویان هستند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: اساتید، مسئول رعایت اخلاق علمی خود و دانشجویان هستند.

تاریخ انتنشار: ۷ شهریور ماه، ۱۳۹۸

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، منصور غلامی عصر امروز در شورای دانشگاه زنجان اظهار کرد: در فرآیند رشد و توسعه آموزش عالی کشور، تربیت نیروی انسانی، رفتن به حوزه پژوهش و انتقال آن به بدنه جامعه در تحولات جهانی، خودمان هم دچار تغییرات جدید می‌شویم. 

وی افزود: کشورهای دیگر هم دچار عارضه‌هایی همچون کاهش دانشجویان در برخی از رشته‌ها هستند، به طور مثال در کشور استرالیا داوطلب ورود به رشته کشاورزی کم شده و در این رابطه ابراز نگرانی کرده بودند؛ در کشورهای اروپایی از جمله هلند نیز مسئله‌ای مشابه این موضوع را مطرح کردند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اگر در رشته‌های مختلف مسئله اشتغال را حل کنیم تا حدودی مشکل جذب دانشجو نیز برطرف می‌شود اما برای رفع معضل کاهش دانشجو نیاز به تغییر رویکرد در رشته‌های پایه و رفتن به سمت رشته‌های میان‌رشته‌ای در کنار اصلاح سرفصل و محتوای دروس داریم. 

این مسئول ادامه داد: در رشته‌هایی همچون کشاورزی با آموزش‌های کوتاه‌مدت می‌توانیم مسئله آموزش را تا حدودی حل کنیم. 

غلامی با بیان اینکه در رشته‌های علوم پایه نگرانی کاهش دانشجو بیشتر است، ابراز کرد: در این رشته‌ها علاوه بر مشکل حرفه و شغل، با مسائل دیگری نیز روبه‌رو هستیم که این نگرانی‌ها حاصل عدم هدایت صحیح دانش‌آموزان برای تحصیلات دانشگاهی است؛ در کنکور امسال ۶۴ درصد داوطلبان در حوزه علوم تجربی به رقابت پرداختند. 

این مسئول افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود در برخی دبیرستان‌های تیزهوشان رشته ریاضی تعطیل شده است. در حالی که در گذشته توزیع استعدادهای دانش‌آموزان بین ریاضی و تجربی بود. باید برای این مشکلات راه‌حل ارائه دهیم؛ به عنوان مثال در رشته‌های علوم پایه پذیرش دانشجو در مقطع ارشد پیوسته، دکترای پیوسته، ارائه بورس‌های تمام یا نسبی و تضمین شغل از راه‌حل‌های پیشنهادی است. 

وی بر توجه به علایق دانش‌آموزان در توزیع استعدادها تاکید کرد و افزود: جامعه‌شناسان و روان‌شناسان باید به دانش‌‌آموزان خط بدهند تا تمرکز‌زدایی در رشته‌های خاص انجام شود و پذیرش دانشجویان در رشته‌های مختلف انجام گیرد. 

غلامی ادامه داد: اگر می‌خواهیم آموزش در کشور به جایگاه خود بازگردد، باید مسائل اخلاقی و علمی را رعایت کنیم. دانشگاه‌های بزرگ باید دانشگاه‌های کوچک را زیر پوشش بگیرند و برای ارتقای سطح علمی آن‌ها کمک کنند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، یکی از راه‌های ارتقای کیفیت ورودی‌های جدید را کنترل ظرفیت‌های پذیرش عنوان کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از دانشجویان به‌ویژه در مقطع ارشد حتی با نمره منفی در آزمون پذیرفته شدند اما اعلام کردیم که دیگر دانشجویان منفی نباید پذیرا شوند.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا




تحصیل 150 دانشجوی بورسیه در خارج از کشور
در زمینه تولیدات علمی دانشگاه‌های زنجان فعالیت خوبی کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۷

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور غلامی ظهر امروز در جریان افتتاح طرح‌های دانشگاه زنجان اظهار کرد: در زمینه تولیدات علمی دانشگاه‌های زنجان فعالیت خوبی کرده‌اند و از 10 سال پیش بحث تبدیل دانش به فناوری و ایجاد ثروت از طریق علم و کمک به اشتغال را آغاز کرده‌ایم.
وزیر علوم گفت: این یک پروسه مستمر است و الان 196 مرکز رشد در کشور فعال است و در کنار دانشگاه‌ها در حال کمک به ایده‌های علمی است که البته این آمار فقط مربوط به وزارت علوم است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان حتی تولیدات خود را در بخش‌های مختلف صادر می‌کنند، افزود: قطعا این حرکت بوده و انتهای کار نیست و ما به سمت خوبی در حال پیش رفتن هستیم.

غلامی در ادامه به حمایت‌های دولت از مجموعه‌های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته دولت نیز در راستای تولید و توسعه علم کمک بسیاری به شرکت‌های دانشگاهی و مجموعه‌های پژوهشی کرده و حتی قطعات مورد نیاز برخی شرکت‌های تحریم شده را تامین و تهیه کرده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در کنار این موضوعات دانشگاه‌ها پروژه‌های بسیاری در راستای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی داشتند، اضافه کرد: همین امر نیز یک دستاورد بزرگ برای مجموعه دانشگاهی محسوب می‌شود.

*جایگاه علمی ایران ثابت شده است

وی در ادامه با مقایسه وضعیت موجود کشور با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب ما در مراکز مختلف از جمله صنعتی، ارتش از حضور مستشاران خارجی استفاده می‌کردیم که این به خاطر نبود تحصیل کرده داخلی در این حوزه بوده در صورتی که پس از انقلاب اسلامی در یک بازه زمانی 15 ساله ظرفیت کشور توسط تحصیل‌کردگان داخلی تامین شد.

غلامی با اشاره به اینکه امروز همه مدیران و کارشناسان و برنامه‌ریزان همه محصول تقویت دانشگاه‌های خودمان بودند، تصریح کرد: در حال حاضر فقط  150 دانشجوی بورسیه در برای تحصیل در رشته‌های خاص در خارج از کشور اعزام شده‌اند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگا‌ه‌ها وظیفه خود را در تربیت نیروی انسانی انجام داده‌اند و فارغ‌التحصیلان داخلی ما بیشتر از فارغ‌التحصیلان خارجی است، گفت: این موضوع از دهه 70 آغاز شده و در دهه 80 ما جایگاه خود را اثبات کردیم.

وی افزود: امروز کار وزارت علوم نیز تقویت دانشگاه‌هاست و گسترش کمی دانشگاه‌ها محدود شده و مراکز کوچک با دانشگاه‌های بزرگ پیوند می‌خورد.

غلامی در ادامه به ظرفیت مراکز علمی استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: کارهای دانشگاه زنجان قابل توجه است و اقدامات دانشگاه تحصیلات تکمیلی نیز رضایت بخش بوده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان ظرفیت بسیار خوبی دارد و می‌تواند در آینده جایگاه خود را بین دانشگاه کشور بیشتر ارتقا دهد، افزود: امیدواریم با حمایت این مهم در آینده نزدیک محقق شود.

همین خبر در خبرگزاری فارس




وزارت علوم از بخش غیردولتی در حوزه آموزش‌های عالی حمایت می‌کند
وزیر علوم در زنجان: وزارت علوم از بخش غیردولتی در حوزه آموزش‌های عالی حمایت می‌کند.

تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز، هفتم شهریورماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت علوم در حوزه سنجش و پذیرش دانشجویان مجری است و سیاست‌های بخش غیرپزشکی را تنظیم و اجرا می‌کند، گفت: وزارت علوم از بخش غیردولتی در حوزه آموزش‌های عالی حمایت می‌کند و شرط این حمایت، رعایت استاندارد‌های وزارت علوم برای تاسیس یک رشته و یا یک دوره و مقطع تحصیلی است؛ در واقع استانداردها، تعداد اعضای هیئت علمی علی‌الخصوص در دوره دکتری و رتبه علمی اساتید را شامل می‌شود. 
غلامی با تاکید بر اینکه فضای عمومی، همچنین وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی در بخش غیردولتی خیلی اهمیت دارد، افزود: طی شش سال گذشته، برای بازسازی و نوسازی بعضی از خوابگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است. صندوق رفاه دانشجویی، خوابگاه‌ها را رتبه‌بندی کرده و سعی بر این است که از نظر کیفی در پروسه دو سال آینده همه خوابگاه‌های دایر شده را به سمت استانداردسازی ببرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی خوابگاه‌ها حساس‌ترین موضوع است و باید تحت مطالعه بیشتری برای شناخت ساختار‌های سازه‌ای قرار گیرد، ادامه داد: وظیفه دانشگاه‌ها آموزش است، نه پیدا کردن شغل؛ متاسفانه طی سالیان گذشته این آموزش‌ها بر اساس اعلام نیاز دستگاه‌ها و سازمان برنامه و بودجه نبوده است، ولی طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم از طریق منابع آماری آمایش سرزمینی و سازمان برنامه و بودجه، آمار و اطلاعات بیشتری برای توسعه رشته‌ها بگیریم. 
وی تصریح کرد: علاوه بر این، وزارت علوم تلاش می‌کند با کنترل دروس و سرفصل‌ها و کنترل ظرفیت‌های پذیرش دانشجو، همچنین اجرای طرح مهارت‌افزایی دانشجویان کارشناسی، به سمت اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان گام بردارد. یک اقدام دیگر وزارت علوم توانمندسازی دانشجویان با آغاز به کار ۱۹۶ مرکز رشد در دانشگاه‌های کشور است تا ایده‌های علمی دانشجویان را به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان هدایت کند.
افتتاح دانشکده علوم زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
همچنین، صبح امروز، هفتم شهریورماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، دانشکده علوم زمین این دانشگاه افتتاح شد.
دانشکده علوم زمین متشکل از گروه‌های ژئوفیزیک، ژئودزی، تکتونیک، آب‌شناسی، پترولوژی و رسوب‌شناسی است و در حال حاضر ۱۶ هیئت علمی در دانشکده مشغول تدریس و تحقیق هستند.
دانشکده علوم زمین با تشکیل گروه ژئوفیزیک در سال ۱۳۷۸ در درون دانشکده فیزیک به‌وجود آمد. در سال ۱۳۸۳ دوره کارشناسی ارشد ژئوفیزیک تاسیس شد. در سال ۱۳۹۱ دوره دکتری ژئوفیزیک در دو رشته زلزله‌شناسی و ژئودزی‌گرانی و در سال ۱۳۹۲ دوره کارشناسی‌ارشد زمین‌شناسی - تکتونیک راه‌اندازی شد.
بر اساس برنامه بلندمدت دانشگاه، دانشکده علوم زمین در آینده در همه رشته‌های مرتبط با علوم زمین و جو، کار تحقیقاتی و آموزشی، جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی خواهد داشت. همچنین مسئولان دانشگاه امیدوار هستند در آینده نزدیک این دانشکده در رشته‌های رسوب‌شناسی، محیط‌زیست و آب‌شناسی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد داشته باشد.
در حال حاضر در دانشکده علوم زمین ۱۶ دانشجو در مقطع دکتری زلزله‌شناسی و ژئودزی‌گرانی و ۴۹ دانشجوی کارشناسی‌ارشد در رشته‌های ژئوفیزیک و تکتونیک در حال تحصیل هستند.
در واقع ساخت دانشکده علوم زمین از سال ۱۳۹۳ با مساحت زیربنای بالغ بر ۶۳۸۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد و سال گذشته خاتمه یافت و امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

همین خبر در خبرگزاری دانشجو

 




افتتاح 13 طرح و رونمایی از13 محصول فن آورانه در زنجان
با حضور وزیر علوم افتتاح 13 طرح و رونمایی از13 محصول فن آورانه در زنجان

تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز زنجان ؛ امروز در ششمین روز از هفته دولت از 13 محصول فناورانه محققان دانشگاه زنجان با حضور وزیر علوم ، تحقیقات وفناوری رونمایی شد.

این محصولات شامل پلی ال گیاهی، قرص خمیردندان، پرینتر سه بعدی رزینی (نسل چهارم)، تصویربرداری فراطیفی، هربال اسید، مایع نافذ فلورسنت، سامانه اندازه گیری غیرمخرب تنش های پسماند و خواص مکانیکی با تکنولوژی IIT، کیت مولکولی تعیین ژنو تایپ اسب، کیت تشخیص الایزا و ایمنو استریپ، دستگاه تصفیه آب بر پایه لامپ های کم مصرف LED، تدوین دانش فنی ایجاد پوشش های مقاوم بر روی پره های کمپرسور مدل GE F6 ،  طراحی و ساخت سامانه آزمون ضربه وزنه افتان، تدوین دانش فنی ساخت کاتالیزورهای کئوردیناسیونی برای تولید گزینشی آلفا-اولفین ها و پلی اولفین ها بود.

وزیر علوم تحقیقات وفناوری در دانشگاه زنجان از فعالیت ۱۹۶ مرکز رشد و  ۴۳ پارک علم و فناوری  برای تبدیل ایده و علم و ثروت در سراسر کشور و در کنار دانشگاهها هم خبر داد.

غلامی در دانشگاه زنجان گفت: هم اکنون ۱۹۶ مرکز رشد و ۴۳ پارک علم و فناوری برای تبدیل ایده و علم وثروت در سراسر کشور و در کنار دانشگاهها فعالیت دارند .

وی افزود: هم اکنون 150دانشجوی بورسیه در خارج از کشور در حال تحصیل هستند که این تعداد علاوه بر دانشجویانی است که با هزینه خود مشغول به تحصیلند.

امروز همچنین 12 طرح عمرانی – خدماتی  با اعتبار 43 میلیارد و 650 میلیون تومان در دانشگاه زنجان به بهره برداری رسید.

ساختمان دانشکده معماری و هنر، ساختمان دانشکده کشاورزی ، آزمایشگاه مرکزی ،گلخانه تحقیقاتی وپزوهشی از جمله این طرح ها بود.

افتتاح ساختمان دانشكده‌‌ علوم زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان دیگر بخش از سفر امروز وزیر علوم به زنجان بود.

در حال حاضر در دانشکده علوم زمین 16 دانشجو در مقطع دکتری زلزله‌شناسی و ژئودزی‌گرانی و 49 دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته‌های ژئوفیزیک و تکتونیک در حال تحصیل هستند.

همین خبر در خبرگزاری صدا و سیما

همین خبر در باشگاه خبرنگاران جوان

همین خبر در خبرگزاری فارس




۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه زنجان مشغول به تحصیل هستند
رئیس دانشگاه زنجان: ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه زنجان مشغول به تحصیل هستند.

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن نجفیان ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی در دانشگاه زنجان، بابیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۱ دانشجو با ۴۰۴ عضو هیئت علمی در دانشگاه زنجان مشغول تحصیل و تدریس هستند، افزود: پردیس دانشگاه هم ۱۹ دانشجو دارد.

وی به افتتاح چندین پروژه در دانشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: برای افتتاح این پروژه‌ها ۴۳۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه  ۱۲ پروژه این دانشگاه با مجموع اعتبار ۴۴میلیارد تومان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید، گفت: با حضور وزیر علوم مدیریت سبز پسماند دانشگاه زنجان به بهره‌برداری رسید. 

نجفیان به رونمایی از ۱۳ محصول فناورانه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: برای عبور از تحریم‌ها و شرایط فعلی باید از علم و فناوری به خوبی استفاده لازم را ببریم. 

وی به افتتاح فاز اول و دوم دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: این دانشکده‌ها در یک هزار و ۲۰۳ هزار مترمربع زیربنا ساخته‌شده  و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه زنجان با ۲۵۰ مترمربع احداث شده است. 

همین خبر در خبرگزاری مهر

همین خبر در خبرگزاری فارس




وزیر علوم: ۱۹۶ مرکز رشد در کشور وجود دارد
دانشگاه ها همواره در زمینه توسعه جامعه در بخش های مختلف نفش اساسی و تاثیرگذار داشتند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸

 

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی ظهر پنجشنبه در دانشگاه زنجان، افزود: دانشگاه ها همواره در زمینه توسعه جامعه در بخش های مختلف  نفش اساسی و تاثیرگذار داشتند و توانسته اند به دستاوردهای خوبی برسند.

وی اظهار کرد:  بعد از انقلاب اسلامی تلاش بر توسعه و گسترش دانشگاه در سراسر کشور بوده است. 

وزیر علوم گفت:  عملکرد دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها قبل از انقلاب محدود بود، چرا که قبل از انقلاب در اکثر مراکز صنعتی و مراکز مهم اقتصادی و در ارتش کارشناسان و مستشاران خارجی داشتیم زیرا تحصیل‌کرده‌ ایرانی در این حوزه‌ها وجود نداشت  بنابراین یکی از وظایف دانشگاه‌ها بعد از انقلاب  که به خوبی انجام شد این بود که در بازه ۱۵ساله توانستند تمام نیازهای کشور را در این خصوص با استفاده از تحصیل کرده ها تأمین کنند.

تحصیل ۱۵۰ دانشجوی بورسیه در خارج از کشور 

وی ازتحصیل۱۵۰ دانشجوی بورسیه در خارج از کشور خبر داد و گفت: این تعداد دانشجو در رشته‌های خاص تحصیل می‌کنند. 

وزیر علوم بابیان اینکه دانشجویانی که با پول خودشان در خارج درس می‌خوانند یا برای تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ با حمایت مالی ما رفتند، ابراز کرد: این دانشجویان سرمایه‌های انسانی ما هستند .

غلامی ابراز کرد: دانشگاه‌ها وظیفه خود را در تربیت نیروی انسانی به خوبی انجام دادند و همین نیروی انسانی در دانشگاه‌ها تقویت‌شده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما اکنون جمعیت بالایی نسبت به فارغ‌التحصیلان خارجی دارند. 

وی بابیان اینکه مرحله دوم تلاش‌های دانشگاه‌های ما تولید علم بود که از اوایل دهه ۷۰ آغاز شد و در دهه ۸۰ ما جایگاه علمی برجسته‌ای در دنیا پیدا کردیم، افزود: خوشبختانه این جایگاه را تاکنون حفظ و تقویت کردیم و حضور دانشمندان ایرانی در دنیا بیان گر این مطلب است. 

وزیر علوم تصریح کرد: انقلاب اسلامی جای خالی کارشناسان خارجی را به خوبی پرکرده و  تمام مدیران و کارشناسان و برنامه ریزان محصول تربیت دانشگاه‌های کشور خودمان  هستند. 

غلامی گفت: در حوزه تحقیق علمی، تولیدات علمی و رشد علمی دانشگاهها و دانشجویان ما در دنیا سرآمد هستند. 

۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعال است 

وی افزود: ۱۹۶ مرکز رشد در کشور داریم  که این تعداد مرکز رشد در کنار دانشگاهها در حال کمک و حمایت از ایده های جدید علمی است. 

وزیر علوم با بیان اینکه ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعال است، افزود: سابقه طولانی ندارند ولی در بدنه این پارک ها ۵ هزار شرکت دانش بنیان فعالیت می کند و رشد قابل توجه و توسعه سرمایه ای خوبی را داشتند و تولیدات شان در دنیا مشتری دارد. 

غلامی گفت: کارهای انجام شده  در دانشگاه زنجان و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بسیار خوب است و کارهای ماندگاری می باشند. 

وی ابراز کرد: ماموریت گرایی را در دانشگاهها به صورت تخصصی جا بیندازیم و مراکز کوچک مهم در حوزه علم و فناوری باید به خوبی حمایت و توسعه پیدا کنند. 

وزیر علوم بر اخلاق در علم و نظارت بر کیفیت کارتاکید کرد و افزود: خوشبختانه این مهم  تاکنون محقق شده و باید تقویت شود.

همین خبر در خبرگزاری مهر




همزمان با سفر وزیر علوم چندین طرح علمی پژوهشی دانشگاه زنجان افتتاح شد
چندین طرح علمی پژوهشی دانشگاه زنجان افتتاح و با حضور وزیر علوم از۱۳ محصول فن آورانه رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر وزیر علوم چندین طرح علمی پژوهشی دانشگاه زنجان افتتاح شد و همچنین با حضور وزیر علوم  ۱۳ طرح و رونمایی از۱۳ محصول فن آورانه در زنجان آغاز شد. 

افتتاح ساختمان دانشکده علوم زمین تحصیلات تکمیلی ، آغاز ساخت لابی مرکز همایشهای غدیر ، جلسات و مرکز اسناد دانشگاه زنجان و رونمایی از ۱۳ محصول فن آورانه دانشگاه زنجان ، از افتتاح های امروز زنجان بود. 

 ساختمان دانشکده‌ علوم زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان  متشکل از گروه‌های ژئوفیزیک ، ژئودزی ، تکتونیک ، آب‌شناسی ، پترولوژی و رسوب‌شناسی است.

همچنین کلنگ ساخت لابی مرکز همایشهای غدیر ، جلسات ومرکز اسناد دانشگاه زنجان در زمین به مساحت ۸۰۰ مترمربع  برزمین زده شد. 

دانشکده معماری و هنر با ۱۲ کلاس و پنج آزمایشگاه، ۴۲ اتاق اساتید به بهره برداری رسید. 

همین خبر در خبرگزاری مهر

گزارش تصویری همین خبر در خبرگزاری مهر

گزارش تصویری همین خبر در خبرگزاری ایرنا

گزارش ویدئویی همین خبر در خبرگزاری صدا و سیما

همین خبر در خبرگزاری موج رسا

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

گزارش تصویری همین خبر در خبرگزاری ایسنا




دانشگاه‌های بزرگ دست دانشگاه‌های کوچک را بگیرند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دانشگاه‌های بزرگ دست دانشگاه‌های کوچک را بگیرند.

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی بعدازظهر پنج شنبه در جلسه شورای دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه عارضه کاهش دانشجویان در برخی رشته‌ها متوجه سایر جوامع نیز شده است، افزود: این تغییرات همواره درزمینه‌های مختلف، ازجمله تربیت نیروی انسانی، سوق به سمت حوزه پژوهش و انتقال آن به جامعه در تحولات جهانی، فرآیند رشد و توسعه آموزش عالی کشور و ... حادث‌شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص کاهش تعداد دانشجویان می‌توان کشورهایی چون استرالیا و هلند را که درگیر دغدغه‌هایی در این زمینه شده بودند، مثال زد، تصریح کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکل جذب دانشجو، اهتمام به مسئله اشتغال در رشته‌های مختلف است؛ چرا که یکی از مهم‌ترین دغدغه امروز دانشجویان، مقوله اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی است.

غلامی  از تغییر رویکرد در رشته‌های پایه و سوق یافتن به سمت رشته‌های میان‌رشته‌ای به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع معضل کاهش دانشجو در کشور است، ادامه داد: در کنار این اقدام، حتماً باید اصلاح سرفصل و محتوای دروس را نیز مدنظر داشته باشیم. به‌عنوان‌مثال، آموزش‌های کوتاه‌مدت در رشته‌هایی همچون کشاورزی می‌تواند مرتفع‌کننده این دغدغه باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری اینکه یکی از نگرانی‌ها امروز در خصوص کاهش تعداد دانشجویان، مربوط به رشته‌های علوم پایه است، اظهار کرد: متأسفانه فارغ از مشکلاتی از قبیل شغل، آنچه که باعث این معضل در دانشگاه‌ها شده، مربوط به هدایت تحصیلی است که به‌صورت صحیح این پروسه طی نمی‌شود و مثال بارز آن نیز رقابت ۶۴ درصد داوطلبان در حوزه علوم تجربی است که مربوط به کنکور امسال بوده است.

غلامی با تاکید بر اینکه یکی از اقداماتی که امروز باید انجام دهیم، اهتمام به علایق دانش‌آموزان در توزیع استعدادهای است، بیان کرد: امروز نیازمند تمرکززدایی در رشته‌های خاص هستیم که برای تحقق این امر نیز روان‌شناسان و جامعه‌شناسان باید این موضوع را با خط دادن به دانش‌آموزان، تبیین کنند، بی‌شک با تحقق این امر شاهد پذیرش دانشجو در سایر رشته‌ها نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آنچه که مسلم است، این است که هیچ‌کس جز خود اساتید، مسئول رعایت اخلاق علمی خود و دانشجویان نیست، تاکید کرد: اگر خواستار بازگشت به جایگاهی که در حوزه آموزش داشتیم، هستیم، باید نسبت به رعایت مسائل اخلاقی و علمی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و انتظار ما در برهه کنونی از دانشگاه‌های بزرگ این است که برای این ارتقا، به دانشگاه‌های کوچک کمک کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: کنترل ظرفیت پذیرش می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی برای ارتقای علمی در آموزش‌ها باشد، لذا تأکید ما این است که از این به بعد هیچ دانشجوی نمره منفی به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشدنباید به‌عنوان ورودی جدید پذیرفته شود.

همین خبر در خبرگزاری مهر

همین خبر در خبرگزاری موج رسا

همین خبر در خبرگزاری صدا و سیما